تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
14

مصاحبه دکتر رضا قدیری ریاست دانشگاه آزاد انار با صدای انار به مناسبت روز دانشجو

  • کد خبر : 26194
  • 16 آذر 1398 - 7:47
مصاحبه دکتر رضا قدیری ریاست دانشگاه آزاد انار با صدای انار به مناسبت روز دانشجو

به مناسبت روز دانشجو، گفتگو و مصاحبه ی کوتاهی در همین خصوص با دکتر قدیری ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار که ماحصل این گفتگو به شرح زیر منتشر می گردد.

ضمن تبریک روز دانشجو خدمت دکتر قدیری که وقت خود را در اختیار سوالات پایگاه خبری صدای انار قرار دادند.

 آقای دکتر آیا برنامه ای در خصوص بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد انار برگزار میشود؟

خب همینطور که مستحضر هستید ۱۶ آذر روز دانشجو میباشد واین روز،روز گرامی داشت حادثه سه شهید دانشجو(مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) در سال ۳۲ در دانشگاه تهران میباشد.
این روز،روز نفرت وانزجار دانشجویان از استعمار واستبداد غرب میباشد.
هدف اصلی ۱۶ آذر بحث مقاومت وایستادگی دانشجویان را در مقابل استکبار مطرح میکند.
درخصوص روز دانشجو ظهر پنج شنبه مراسمی در دانشگاه برگزار شد که با حضور دانشجویان دانشگاه این روز را گرامی داشتیم.

جناب دکتر قدیری برای رفاه دانشجویان چه برنامه هایی دیده شده؟

درحال حاضر چون اکثر شهرها دانشگاه دارند واکثر دانشجویان بومی هستند وبومی سازی صورت گرفته است، امکاناتی که سال های قبل مهیا میشده دیگر به این امکانات نیازی ندارند ولی برای دانشجویان غیربومی خوابگاه وبوفه وجود دارد.

برای رشته های کاردانی،کارشناسی وکارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار چند رشته وجود دارد؟واین واحد هم اکنون در مقاطع مذکور چه تعداد دانشجو دارد؟

کاردانی ۲۸ رشته ،کارشناسی ۳۰ رشته وکارشناسی ارشد هم ۱۸ رشته ویک رشته دکترای ادبیات فارسی هم دارد که هم اکنون دانشجو داریم.
تقریبا بالغ بر هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی انار از مقطع کاردانی تا دکتری مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اناردر سال ۹۸ در حوزه های آموزش،پژوهش وفناوری چه اقداماتی انجام داده است؟

در حوزه ی آموزش بحث کیفیت تدریس واساتید مطرح است وهمیشه تلاش ما در این بخش این بوده که از اساتید خوب در سطح شهرستان استفاده شود؛کارگاه های مختلفی در این خصوص برای دانشجویان برگزار میشود تا آموزش های تکمیلی را ارائه بدهند مانند کارگاه های برق وبورس و… .
واما در حوزه پژوهش همانطور که میدانید اکنون دانشگاه ها به نسل سوم وچهارم ورود کرده اند.برای ورود به نسل سوم تصور صدور مدرک تحصیلی را نباید داشته باشیم،بلکه مکانی باشد تا دانشجویان کسب وکار ومهارت را بیاموزند ودانشگاه یک دانشگاه فن آورشود.
خب الحمدالله از دوسال پیش گام های خوبی در این جهت برداشته شد.به عنوان مثال خود دانشگاه در مهارت وکسب وکار یک نیروگاه خورشیدی صد کیلو واتی و گلخانه هیدروپونیک هوشمند که به متراژ تقریبا ۶۵۰۰ متر مربع در حال درآمدزایی میباشد.
استارت آپ ها وکارگاه های کارآفرینی در حوزه پژوهشی آغازشده است،تقریبا دوهفته پیش استارت آپی در زمینه آب و انرژی وخاک برگزار شد.
از افرادی چون دانش آموزان ودانشجویان وصاحبان ایده واختراع جمع آوری شده واستارت آپی برگزار شده وتا چند ماه آینده استارت آپ تکمیلی برگزار خواهد شد؛ انشاالله خروجی این استارت آپ مستقر شدن تیم هایی میباشند که بتوانند در مراکز رشد دانشگاه کارهای پژوهشی خودشان را انجام دهند تا محصولی را به جامعه وبازار ارائه نماییم که ما بیشتر دنبال حل مشکلات شهر هستیم که با عملیاتی کردن ایده های صادر شده از جانب دانش آموزان،دانشجویان،مردم عادی،تحصیل کرده ها، نخبگان وافراد شهرستان باعث حل مشکلات وپیشرفت وارتقا شهرستان میشود.خود دانشگاه محیطی را برای کسب وکار ایجاد کرده و دانشگاه از صرفا جهت کسب مدرک تحصیل نباشد بلکه محیطی برای کسب وکار ودرامدزایی باشه ودرنهایت دانشگاهی فن آور وکارآفرین داشته باشیم.
دانشگاه ما یک مجتمع سما هم دارد که امسال تغییرات بسیار مثبتی در مجتمع سما رخ داده وشعار ما این است فما برای سما که فما اختصار یافته کلمات فرهنگی،مهارتی وآموزشی میباشد.که در حوزه فرهنگی به بحث های روز فرهنگی و آموزه های قرآنی پرداخته شده، و در قسمت مهارت، برای هر پایه یک مهارت خاص با معلم خاص خودش برای بچه ها کار میکنند، که اینکار خودش باعث آموزش کسب وکار وکارآفرینی شده است

خب آقای دکتر اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید:

به لطف وهمت وتلاش اساتید وتمامی کارکنان باعث شده امروزه اقداماتی در دانشگاه صورت گیرد.انشاالله در آینده ۴۰۰۰ متر گلخانه هیدروپونیک زده خواهد شد و هم چنین یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی دیگری هم در دانشگاه احداث خواهد شد.انشاالله تمامی صاحبان ایده با همکاری مسئولین بتوانیم گام های بسیار خوبی در جهت حل مشکلات برداریم.
واما در آخر نکته قابل ذکری را بگویم که باتوجه به مقاومت دانشجویان در روز ۱۶ آذر،روز دانشجو، باید این درس را بگیریم که تنها با مقاومت وایستادگی میتوان مشکلات شهر وجامعه را حل کرد.

گزارش و مصاحبه: نرگس سلطانی

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=26194
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای مصاحبه دکتر رضا قدیری ریاست دانشگاه آزاد انار با صدای انار به مناسبت روز دانشجو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.