تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
10

مایه کوبی بیش از ۷۲۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری تب مالت در شهرستان انار

  • کد خبر : 25136
  • 27 شهریور 1398 - 14:35
مایه کوبی بیش از ۷۲۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری تب مالت در شهرستان انار

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی و قابل انتقال از دام به انسان و در دام غیرقابل درمان می باشد.

دکتر کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی و قابل انتقال از دام به انسان و در دام غیرقابل درمان می باشد. این بیماری باعث سقط جنین در نشخوارکنندگان و علائم آن در انسان شامل دردهای عمومی، تب و لرز شدید و … می شود.

وی افزود: عمده ترین راه انتقال این بیماری به انسان از طریق مصرف محصولات لبنی غیر پاستوریزه است، لذا مصرف محصولات لبنی پاستوریزه در جلوگیری از این بیماری حائز اهمیت است. از دیگر راه های انتقال بیماری تب مالت به انسان تماس با ترشحات رحمی و جنین های سقط شده و دام های آلوده است.

دکتر کامران شفائی در پایان به واکسیناسیون بیش از ۷۲۰۰ رأس دام سبک ( بره و بزغاله ) از ابتدای سالجاری آغاز و تا پایان شهریور ماه بصورت رایگان ادامه دارد و دامداران محترم شهرستان با مراجعه به شبکه دامپزشکی جهت همکاری و هماهنگی های لازم با اکیپ های واکسیناسیون این شبکه در جهت واکسینه کردن دام های خود اقدام کنند. در ادامه از دامداران شهرستان خواست کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه ای از جمله عدم ورود دام قاچاق و آلوده به دامداری ها، اجتناب از تماس مستقیم با بافت های آلوده دام، استفاده از ماسک تنفسی در هنگام ورود به دامداری و محل نگهداری دام و ضد عفونی جایگاه دام را رعایت و اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=25136
  • دیدگاه‌ها برای مایه کوبی بیش از ۷۲۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری تب مالت در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.