تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7
سمیه جعفری مقدم کارشناس ارشد روان شناسی؛

چه کسانی تخریب اموال عمومی را انجام میدهند؟

  • کد خبر : 21854
  • 30 فروردین 1398 - 20:27
چه کسانی تخریب اموال عمومی را انجام میدهند؟

افرادی که دارای اختلال سلوک و ضد اجتماعی هستند به صورت عمدی صدمات جدی به اموال دیگران و یا اموال عمومی وارد میکنند.

کسانی که مجموعه ای از رفتارهای مستمر و مکرر که در آنها،حقوق اولیه دیگران یا هنجارها یا قوانین اصلی را نقض میکنند که متناسب با سنشان این هنجارها و قانون شکنی ها متفاوت میباشد،بنابراین، نوعی اختلال در روانشناسی شناخته میشود که در دوران نوجوانی بنام اختلال سلوک و در بزرگسالی اختلال ضد اجتماعی شناخته میشود.
این افراد در خانواده هایی نابسامان پرورش یافته و بزرگ شده اند،که از روشهای فرزندپروری خوبی برخوردار نبوده اند.این افراد مورد سرزنش و تنبیه فیزیکی والدین یا سرپرستان خود قرار گرفته اند و بارها فرار از مدرسه ویا فرار از خانه را تجربه کرده اند.این افراد در دعواها و برخورد فیزیکی ،شروع کننده هستند و همچنین در عملکرد اجتماعی و تحصیلی و شغلی نقص شدید دارند که از لحاظ بالینی نیاز به رسیدگی اساسی دارند.افرادی که دارای این اختلال هستند به صورت عمدی صدمات جدی به اموال دیگران و یا اموال عمومی وارد میکنند.این افراد دروغگو ها و کلاه گذارهای قهاری هستند و در یک لحظه، یک تصمیمی میگیرند که اطرافیان حتی حدس هم نمیزنند که چه کلاهی بر سرشان رفته است.
از دیگر خصوصیات افرادی با اختلال سلوک و ضد اجتماعی ،دزدی کالاهای قیمتی و نقض جدی قوانین،کیف قاپی ، تهدید مردم برای بدست آوردن پول و ثروت و سرقت مسلحانه میباشد. در این افراد آزار به حیوانات هم دیده می شود.

?سمیه جعفری مقدم کارشناس ارشد روان شناسی
-عضو سازمان نظام روانشناسی کشور جمهوری اسلامی ایران
-عضو انجمن ازدواج کشور جمهوری اسلامی ایران

-عضو هیات تحریریه صدای انار

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=21854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درست است