تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
9

نورافکنهای ارگ تاریخی انار را شکستند+تصاویر

  • کد خبر : 21843
  • 30 فروردین 1398 - 20:18
نورافکنهای ارگ تاریخی انار را  شکستند+تصاویر

یکی از طرح‌های قابل تحسین شهرداری انار، اجرای طرح نورپردازی ارگ تاریخی است که این طرح در اسفندماه ۹۲ اجرا شد ولی متاسفانه چند روز پیش تعداد زیادی از  نورافکن‌ها شکسته شد در حالیکه  روی نورافکن‌ها  قفسه‌ای فلزی قرار داده شده بود. 

یکی از طرح‌های قابل تحسین شهرداری انار، اجرای طرح نورپردازی ارگ تاریخی است که این طرح در اسفندماه ۹۲ اجرا شد ولی متاسفانه چند روز پیش تعداد زیادی از  نورافکن‌ها شکسته شد در حالیکه  روی نورافکن‌ها  قفسه‌ای فلزی قرار داده شده بود.

هر از گاهی گذری درکنار ارگ ساسانی داریم،ارگی به قدمت طولانی و دژ های استوار.
چه غرور آفرین است که برای ما به عنوان یک شهروند اناری که نامی در کتب تاریخی از دیارمان مکتوب میباشد. اما چه مظلومانه ارگ به این زیبایی در گذر زمان دستخوش نامهربانی ها و ناملایمات قرار گرفته است. هرچند زیبایی هایش را از دست داده اما همچنان استوار مانده است و اینک دست یاری به سوی ما دراز کرده تا استوار و زیبا نگهش داریم.
اما چگونه؟
برای نگهداری یک اثر تاریخی حتما که نباید در موردش علم و فن داشته باشیم.همینکه مواظبش باشیم که تخریب نشود،همینکه بر پیکره اش صدمه نزنیم و یادگاری حک نکنیم،همینکه در زیبایی اش و نظافت داخل و اطرافش کوشا باشیم،ثابت کرده ایم که شهروندی هستیم با فرهنگ و آشنا به اهمیت داشتن آثار تاریخی.
سالها ارگ انار در تاریکی به سر برد تا اینکه برای دیده شدنش و زیبایی اش درشب ،روشنایی هایی در اطراف ارگ قرار داده شد و شهرداری زیبایی شهر را دوچندان کرد،و نا خودآگاه هر عابری را در دل شب که از کنارش گذر میکند، مجذوب خود می کرد.اما عده ای با دلایل نا معلوم روشنایی ها را از بین میبرند،روشنایی هایی که ارگ را از تاریکی بیرون می آورد،روشنایی هایی که برای تک تک این نورافکنها هزینه ای پرداخت شده که از بیت المال است،کاش در حفظ و نگهداری اموال عمومی و آثار تاریخی کوشا باشیم.
ما به عنوان یک شهروند باید یار و همراه شهردار محترم شهرمان جناب آقای مهندس رحیمی باشیم و با پیشنهادات ارزنده خود شهری زیبا برای خودمان درست کنیم نه اینکه زیبایی های شهر را هم تخریب کنیم.
تخریب این زیبایی ها علاوه بر جوابگو بودن به بیت المال ، خیانت در امانت به نسل آینده هم خواهد بود،نسلی که حق دارد از قدمت شهر و دیارش بداند.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=21843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آقای شهردار کرم خرما
    تو خود خرما است . خوب بود این موضوع شکستن نورافکنها و سرقتها را مانند گلدانها پیگیری میکردین.البته اگر ریگی در کفشی نباشه