تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
4

چرا رفسنجانی ها بومی انار محسوب میشوند اما اناری ها نه!

  • کد خبر : 14298
  • 18 اردیبهشت 1397 - 15:04
چرا رفسنجانی ها بومی انار محسوب میشوند اما اناری ها نه!

مردم و به ویژه جوانان تحصیل کرده بیکار شهرستان انار به شدت از به کارگیری افراد غیربومی در ادارات انار نگران بوده و بارها نگرانی خود را به مسئولان شهرستان رسانده اند.

مردم و به ویژه جوانان تحصیل کرده بیکار شهرستان انار به شدت از به کارگیری افراد غیربومی در ادارات انار نگران بوده و بارها نگرانی خود را به مسئولان شهرستان رسانده اند.

اگرچه در قوانین و سیاست های استخدامی کشور، اولویت اشتغال در هر شهری، با مردم بومی همان شهر است، اما آن چیزی که در شهرستان انار اتفاق می افتد با هیچ کدام از این سیاست ها همخوانی ندارد و بعضا اداراتی در شهرستان اناروجود دارد که در همین چند وقت اخیرچندین نیروی غیر بومی (رفسنجان)  را بکار گرفته اند و تا سوالی در این مورد می شود جواب مبهم و هزار دلیل و اما اگر می اورند در صورتی که همین نیروهای اناری که در آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی  رفسنجان قبول می شونداما  به عنوان نیروی غیر بومی بکار گرفته نمی شوند.

سوال ما از مسئولین شهرستان انار این است چطور نیروهای غیر بومی در شهرستان انار بعنوان نیروی بومی و هزار دلیل و اما و اگر  بکار گرفته می شوند ولی جوانان اناری در شهرستان رفسنجان در صورتی که در ازمونی نمره قبولی را گرفته اند بعنوان نیروی غیر بومی  بکار گرفته نمی شوند؟

اگر یک جوان اهل انار خوش اقبال باشد! و اطلاع یابد که اداره ای جذب نیرو دارد! و بخواهد مراحل استخدامی خود را طی کند، در این مسیر با انواع کارشکنی مواجه می شود درنهایت با پاسخ منفی روبرو خواهد شد.

اگرچه این واقعیت های تلخ، دل های زیادی از خانواده های بومی و ساکن این شهر مظلوم را به درد آورده و فرزندان عزیزشان را راهی دیار غربت کرده است،ولی به هرحال باید پذیرفت که این واقعیت ها، انگیزه جوانان این شهر را به ماندن در زادگاه و خدمت کردن به همشهریان خود، به شدت کاهش داده است.

مسئولین شهرستان انار باید اشتغال جوانان بومی  را در اولویت کاری خود وبا جدیت پیگیری کنند و در خصوص گرفتن نیرو در بعضی از ادارات کمی بیاندیشند و نیروهای بومی را دلسرد نکنند و نیرو های بومی را به کار گیرند چون افراد متخصص و باتجربه بومی بر اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی منطقه اشراف کامل داشته و می توانند در سازندگی شهرستان انار نقش مؤثرتری را ایفا کنند.

امیدواریم تصمیماتی اتخاذ شود که از استخدام افراد غیر بومی در پست هایی که تخصص آن در شهرستان اناروجود دارد جلوگیری به عمل آورده و دل نگرانی های مردم شهرستان انار را در خصوص استخدام فرزندانشان در ادارات را مرتفع سازد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=14298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. به خاطربی عرضگی مسولین شهرانارودوم چون دستیشون با بعضی مسولین تویه کاسته هسته

  2. کاش اون روز دور نباشد