تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9

صحبتهای علی میرزاخانی دوستدار میراث فرهنگی و راهنمای گردشگری شهرستان انار

  • کد خبر : 15307
  • 02 تیر 1397 - 23:36
صحبتهای علی میرزاخانی دوستدار میراث فرهنگی و راهنمای گردشگری شهرستان انار

علی میرزاخانی،یکی از دوستداران میراث فرهنگی و راهنمای گردشگران شهرستان انار می باشدکه ۴سال دراین حیطه با میراث فرهنگی انار و کرمان همکاری دارد.

اینجانب علی میرزاخانی،یکی از دوستداران میراث فرهنگی و راهنمای گردشگران شهرستان انار می باشم.که ۴سال دراین حیطه با میراث فرهنگی انار و کرمان همکاری داشته ام. دراین چندسال تلاش های برای حفظ بناهای تاریخی جلوگیری از تخریب بعضی از بناهای شهرستان گزارشاتی به نمایندگی میراث فرهنگی انار داده ام.
راهنمای گردشگران: نبودراهنمای گردشگران در شهرستان انار در چندسال اخیر احساس میشد بنده افتخاری درایام عید کار خودرا آغازکرده ام و بدون هیچ اغراقی، گردشگری یکی از مهم ترین پایه های میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری میباشد که با راهنمای و شناسندن آثار تاریخی و آداب رسوم مردم یک منطقه را برای گردشگران معرفی میکند. و خوشحالم در این چندسال روز به روز به تعداد گردشگران در شهرستان افزوده شده است ،و خوشحالم گردشگران همیشه خاطره خوبی از فرهنگ و تاریخ مردم این شهر دارند،
حفظ آثار تاریخی و فرهنگی این شهر نباید رو به فراموش برود و ماباید آن ها را به نسل بعد انتقال دهیم. ودراین چندسال اخیر ما شاهد تخریب پی درپی بناهای زیبا و تاریخی انار بوده ایم که این اتفاق ناگوار ضربه سنگینی به هویت این شهر وارد کرد.
شهرستان انار یکی ازشاه راهای اصلی جنوب شرقی کشور محسوب میشود و میتواند یکی از قطب های گردشگری درشمال استان محسوب شود واین کار باید باهمت مسولین اعم از شهرستان و انار و مرکز استان انجام شود و با مرمت بناهای تاریخی و تکمیل زیرساخت های شهری گام بزرگی در راستا صنعت گردشگری برداریم ،شهر انار یکی ازکهن ترین مناطق ایران است،با پیش از ۲۰اثر تاریخی ثبت شده در پیشانی و ورودی استان کرمان خود نمایی میکند که یکی از مهم ترین بناهای با ارزش آن که شناسمه شهر انار محسوب میشود ارگ انار است.که طی ادوار گذشته تا به حال بی مهری های به این اثر شده است.و وقت آن رسیده است تا قسمتی اعم ازمقر حکمرانی وعامه نشین کوچه های زیر زمینی ارگ به دست یک تیم قوی باستان شناسانی کاوش و لایه نگاری گردد.تا شناخت بیشتری از ارگ داشته باشیم حتی به دورهای قبل از ساسانیان.همان جور که میدانید ارگ انار بر روی لایه های معتتدی همچون ساسانیان صفویه وحتی قاجاریه وبازسازی واستفاده شده است.،
امیدوارم باتلاش دوستان انجمن میراث فرهنگی وانجمن صنایع دستی انار به زودی راه اندازی شود.و بتوانیم کارهای شایسته تری برای تاریخ و فرهنگ شهر تاریخی انارانجام دهیم. ومخصوصا درایام عید بتوانیم کارهای فرهنگی بیشتری در شهرستان انجام دهیم ودر آینده نزدیک با تلاش دوستان شاهد یک اثر زیبا در فهرست آثار ملی باشیم و از مردم فهیم انار خواهشمندم مثل همیشه حامی وحافظ میراث تاریخی انار باشند .
ودر نهایت از آقای منصور آبادی و باستان شناس دکتر رضا ریاحیان دراین مدت مرا تشویق و راهنمایی کردند بی نهایت سپاس گزارم.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=15307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام و خسته نباشید
    امید که در کارتون موفق و پیروز باشید
    و در صورت امکان تورهای انار گردی یک روزه رو راه اندازی کنید