تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد؛

کجای قانون نوشته اصلاح طلب نباید سر کار باشد؟ بیشتر نطق‌های مجلس سیاه‌نمایی است

  • کد خبر : 33224
  • 05 فروردین 1402 - 11:30
کجای قانون نوشته اصلاح طلب نباید سر کار باشد؟ بیشتر نطق‌های مجلس سیاه‌نمایی است

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس بر لزوم امیدآفرینی رسانه ها تاکید کرد و گفت: خروجی بیش از ۹۸ درصد نطق های مجلس یأس و ناامیدی و سیاه‌نمایی است.

به گزارش صدای انار،حجت‌الاسلام حسین جلالی عصر چهارم فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان انار اظهار کرد: سالی که گذشت پر فراز و نشیب و پر از حکایت های تلخ و شیرین مانند سال‌های قبل بود با این تفاوت که دشمن در سال ۱۴۰۱ توانست بین نیروهای مخالف نظام اسلامی در خارج از کشور هماهنگی در فضای مجازی ایجاد و جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی را به راه بیاندازد. این حرکت ۳-۴ ماه برای مردم و کشورمان زحمت و دردسر ایجاد کرد اما لطف خدا شامل حال مردم و این نظام شد و این نقشه شوم دشمنان هم با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه دشمن سعی کرد این جنگ ترکیبی را با روش‌های مختلف ادامه دهد، افزود: اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت مانند غنی‌سازی اورانیوم ۸۶ درصد که اتهام واهی بود تا از این طریق جامعه جهانی و آژانس را علیه جمهوری اسلامی تحریک کند که با سفر رئیس آژانس به ایران این موضوع خنثی شد و فهمیدند اتهامی بیش نیست. در گام دوم، بحث فروش سلاح و در اختیار گذاشتن پهپاد به روسیه را در جنگ اوکراین مطرح کردند که مقام معظم رهبری اکیداً این موضوع را رد کردند و این شایعه خطرناکی بود که خنثی شد.

جلالی با اشاره به اینکه طراحی دشمن برای اختلال در سیستم اقتصادی و ارزی برای مردم زیان‌بار و برای کشور نگران‌کننده بود، یادآور شد: این موضوع سبب رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، رشد تورم و … شد. حرکت صعودی نرخ ارز کاملاً نقشه دشمن بود و هیچ مابه‌ازای خارجی نداشت. روز تعطیل و حتی نیمه‌شب که همه جا تعطیل بود دلار افزایش می‌یافت و هیچ توجیهی جز جو رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی نداشت.

وی ادامه داد: دولت حل آن را در فضای واقعی دنبال می‌کرد اما در فضای مجازی التهاب ایجاد می کردند تا اینکه دولت حرکت خیلی خوبی به صورت خاموش آغاز کرد و بازار مبادله ای ارز را ایجاد و پس از آن روابط ما با کشورهای همسایه بخصوص عربستان آغاز شد. به فرموده رهبر انقلاب، نظم نویی جهانی در حال شکل گیری است و این نظم جدید، شکل جدید به خود گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه به نظر می آید در حال پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی هستیم که خطرناک‌ترین فتنه علیه جمهوری اسلامی بود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در ۶ ماه اول ۱۴۰۲ به وضعیت پایدار اقتصادی برسیم. بحث مهار تورم و رشد تولید را داشته باشیم. مهار تورم در گرو سوق نقدینگی به سمت تولید خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود سال ۱۴۰۲ سال نتایج و بهره‌برداری سختی‌هایی است که جمهوری اسلامی سال‌ها با آن مواجه بود، درختانی که چه در امور بین‌المللی، تجارت خارجی و … کاشته شده به ثمر می‌نشیند و امیدواریم امسال سال بسیار خوبی برای مردم باشد.

بیشتر نطق‌های مجلس سیاه‌نمایی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به بخشی از مصوبات بودجه ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در بحث افزایش حقوق عده ای در صدد بودند به طور ثابت همان ۲۰ درصد اعمال شود ما هم معتقد بودیم افزایش حقوق همان نظر دولت و پلکانی اعمال شود یعنی افراد کم درآمد افزایش حقوق بیشتر و افراد پردرآمد افزایش چندان نداشته باشند. در خصوص مستمری بگیران هم افزایش خیلی خوبی داده شد، در خصوص ایثاگران ۲۵ درصد به بالا افزایش خوبی اعمال شد، خلاصه با توجه به وضعیت خزانه و تأمین منابع، کارهای خیلی خوبی برای دهک های پایین جامعه صورت گرفت و اگر دولت همین اول سال کالابرگ الکترونیکی را عملیاتی کند امیدوارم بتوانیم در ارزاق اساسی مردم گشایش ایجاد کنیم.

جلالی در ادامه بر لزوم امیدآفرینی رسانه ها سخن گفت و افزود: خروجی بیش از ۹۸ درصد نطق های مجلس شورای اسلامی یأس و ناامیدی و سیاه‌نمایی است. همین چند وقت پیش آقایی نطق کرد که «دلار ۶۰ هزار تومانی کشور را به سمت نابودی کشانده است» من به ایشان گفتم عزیز من امروز ۴۲ هزار تومان بود چرا گفتی ۶۰ هزار تومان؟ گفت من این نطق را دو روز پیش نوشتم. گفتم خب نمی توانستی ۶۰ را ۴۲ کنید؟ اینها متاسفانه توجه ندارند که نطق ها در راستای ایجاد امید باشد. اشکال ندارد کمبودها و ضعفها و مشکلات گفته شود اما در درون اینها باید حتما ارائه راه حل و امیدآفرینی باشد و این موضوع مهمی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و گفت: این موضوع را با شورای انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی نهایی کردیم و وضعیت حجاب بهتر از گذشته خواهد شد.

وی در ادامه از مشکلات سیستم بروکراسی اداری سخن گفت که پیگیری زیادی نیاز دارد و در خصوص دخالت خود در عزل و نصب ها، گفت: بنده اصلاً ورود نکرده و نمی‌کنم و توصیه رهبری هم هست، هر مسئولی هم می‌گذارند با امام جمعه یا فرماندار تماس می‌گیرند، در قانون هم نیست که از ما مشورت بگیرند، نظری از ما نمی‌گیرند و ما هم نظری ارائه نمی‌دهیم اما روی یک مسئله سفت و سخت ایستاده‌ام و کوتاه نمی‌آیم و آن اینکه دوقطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا دوقطبی کاذب است. رهبر انقلاب هم از این دوقطبی اظهار نارضایتی کردند و فرمودند اگر بنا بر دوقطبی باشد باید بین انقلابی و ضدانقلابی باشد. من روز اول که آمدم خط بطلان بر این دوقطبی(اصلاح طلب و اصولگرا) کشیدم چرا که این روش غلطی است. هر کسی چارچوب انقلاب را قبول دارد مورد وثوق است و اصل بر شایسته سالاری است. اگر می‎خواهید کسی را منصوب کنید باید این ملاک را مدنظر داشته باشید. بر اساس چه ملاکی کسی را منصوب یا عزل می‌کنید؟

جلالی تصریح کرد: کجای قانون نوشته اصلاح طلب نباید سر کار باشد؟ روی این مسئله ایستاده‌ام و زحمت کشیده‌ایم که این دوقطبی را در شهر از بین ببریم و حالا اگر کسی می‌خواهد آن را احیا کند گفتم این روش درستی نیست که فلانی چون اصلاح‌طلب است برود و فلانی اصولگرا جایگزین او شود. نقش ما نظارتی است و اینجا هم می‌ایستیم و تذکر هم می‌دهیم و به وزارت کشور هم منتقل می‌کنیم، اگر زورمان نرسید اتمام حجت است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص موضوع مخالفت وی با انتصاب یکی از اشخاص در مدیریت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز گفت: در موضوع مس هم همین مسئله وجود داشت. من بارها از مدیر سابق مجتمع مس سرچشمه حمایت کردم و کتمان کاری و ابایی ندارم. اما به مدیرش گفتم اگر می خواهید مدیری بگذارید باید مدیری در تراز مدیر فعلی و حتی بالاتر باشد. اگر مدیر غیربومی یا مدیری از شان پایین‌تر از مدیر فعلی باشد موضع می‌گیریم و مقاومت ما در این یکی دو سال همین بود.

توضیح جلالی درباره یک نقل قول: یک ضرب المثل را تبیین کردم

جلالی در خصوص سخنانش در جشنواره «مدهامتان» انار و اینکه فرهنگ در استان کاملاً تعطیل و شورای فرهنگ عمومی استان نیز رها شده نیز این‌گونه توضیح داد: وقتی دولت‌ها بودجه برای فرهنگ نمی‌گذارند چراغ فرهنگ بی‌شک نه در استان که در کشور نباید انتظار داشت روشن باشد. صحبت بنده بد منتقل شد و این‌گونه نبود. من ضرب‌المثلی را اصلاح کردم، یعنی نگوییم کار را برای امان خدا رها کرده که غلط است، اگر به امان خدا رها کنیم که خوب است بگوییم «رها کرده به امان شیطان». نباید بگذاریم ضرب‌المثل‌ها اشتباه تبیین شود. ما یک ضرب‌المثلی را تبیین کردیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص اختصاص آب خلیج فارس به شهرستان انار نیز گفت: آقای استاندار و هم آقای محرابیان وزیر نیرو بر اختصاص آب خلیج فارس به رفسنجان و انار تأکید داشتند و پیگیر این موضوع هستیم هر چند که هنوز برای هیچ کدام از شهرهای استان این موضوع تحقق نیافته که امیدواریم این مهم در سال جدید تحقق یابد.

تنظیم خبر:حسین میرزا اسدی

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33224
  • دیدگاه‌ها برای کجای قانون نوشته اصلاح طلب نباید سر کار باشد؟ بیشتر نطق‌های مجلس سیاه‌نمایی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.