تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
2

محور مهریز_انار پرترددترین محور استان کرمان

  • کد خبر : 33215
  • 27 اسفند 1401 - 21:35
محور مهریز_انار پرترددترین محور استان کرمان

رییس پلیس راه انار گفت:سال گذشته پرترددترین محور مواصلاتی استان کرمان، محور مهریز_ انار گزارش شد که در ایام نوروز سال گذشته ۹۸۰۰ تردد در این محور ثبت شده است.

به گزارش صدای انار، صبح امروز شنبه ۲۷ اسفندماه نشست خبری سرگرد وحید پور موسی، رئیس پلیس راه انار، با اصحاب رسانه شهرستان انار برگزار شد.

در این نشست سرگرد وحید پورموسی درمورد موقعیت ترانزیتی محورهای شهرستان انار در مسافرت های ایام نوروز گفت: سال گذشته پرترددترین محور مواصلاتی استان کرمان، محور مهریز_ انار گزارش شد که در ایام نوروز سال گذشته ۹۸۰۰ تردد در این محور ثبت شده است.

وی گفت:پلیس راه انار جز اولین پاسگاه های ورودی استان کرمان است بنابراین شهرستان انار از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است در همین جهت طبق دغدغه مقام معظم رهبری که کاهش تصادفات است می‌طلبد با تلاش ما تصادفات و حوادث رانندگی به حداقل ممکن برسد.

وی افزود:۳۲ دستگاه از ارگان های دولتی در موضوع کاهش تصادفات دخیل هستند که سهم پلیس راه ۱۹ درصد می‌باشد.

رئیس پلیس راه انار در خصوص آمار تصادفات سال گذشته اظهار داشت: در ۱۱ ماه اخیر (سال ۱۴۰۱) طبق آمار پزشکی قانونی خوشبختانه شهرستان انار رتبه اول را در کاهش تصادفات داشت و همچنین در ایام نوروز تصادفات خسارتی و جرحی داشتیم اما خوشبختانه فوتی نداشتیم۔

وحید پورموسی طرح کاهش تصادفات را اینگونه بیان کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ شروع شده  و تا پایان روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی گفت این طرح شامل موارد زیر می باشد:
۱. فعال شدن موکب های جاده ای در ۳ نقطه‌ی امینشهر، بیاض و در محور یزد_انار در مسجد امام سجاد

بیشترین تصادفات و حوادث واژگونی از ساعت ۵ تا ۸ صبح و از ۲۲ شب تا ۱ بامداد به دلیل خستگی و خواب آلودگی می باشد،بنابراین با راه اندازی این موکب ها امکان استراحت را به رانندگان مسافر می‌دهد.

۲.تیم های گشتی ما  به ماشین ها و موتورسیکلت هایی که دچار نقص فنی هستند برچسب ،شبرنگ و کلاه ایمنی داده می شود که اینکار با هماهنگی اداره راهداری شهرستان انار انجام شده است.

۳.آماده کردن یک سری بنر در محورهای مواصلاتی و ورودی و خروجی روستاها و نصب آنها امروز انجام می‌شود.

۴. ارسال پیامک هایی به رانندگان در جهت هشدار و کاهش تصادفات در ایام عید.

۵. اعمال قانون و توقیف خودروهای متخلف

در ادامه سرگرد وحید پورموسی تاکید کرد: خودروهای با سرعت های سرسام آور قطعا با هماهنگی مقام محترم قضائی شهرستان انار توقیف خواهند شد و سازمان ما با تمام توان و ۱۰۰ درصدی در این ایام پای کار می باشد.

پورموسی در خصوص تقاطع غیرهمسطح کمربندی انار گفت:به علت تصادفات زیاد در کمربندی انار و ترافیک سنگین ناوگان های باربری در محور شهربابک_انار و انار_رفسنجان و انار یزد و بالعکس نیاز شدید به تقاطع غیرهمسطح داشتیم. ایرادات و نواقص کمی مثل عدم وجود تابلوها وعلائم وجود دارد که با دستور فرماندار محترم انار این ایرادات و نواقص تا چند روز آینده حل خواهد شد و پل به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس پلیس راه انار در خصوص خودروهای افغانی کش گفت: در ایام نوروز و دیگر روزها با این خودروها حتما و شدید برخورد خواهد شد تا تعدادشان در جاده کمتر شود و حتی ایست بازرسی بیاض هم در جهت کاهش تردد افغانی کش ها ایجاد شده است.

وحید پورموسی در مورد مشکلات طوفان شن در جاده ها و جابه جایی پلیس راه انار اظهار داشت:در خصوص طوفان شن ما با همکاری اداره منابع طبیعی و محیط زیست پیگیر اقداماتی از جمله مالچ پاشی و درخت کاری در محور انار_یزد وبالعکس هستیم و در مورد جابه جایی پلیس راه شهرستان انار که در حال حاضر در مرحله اخذ سند زمین پلیس راه هستیم که در مرحله بعد اولویت ما احداث ساختمان جدید پلیس راه انار خواهد بود.

رئیس پلیس راه انار در پایان به همشهریان و رانندگان توصیه‌  کرد:

۱. در هنگام خستگی و خواب آلودگی اصلا رانندگی نکنید، به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰_۱۵ دقیقه استراحت کنید.

۲. سرنشینان جلو و عقب حتما کمربند ایمنی خود را ببندند و بستن کمربند ایمنی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از فوت و آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند.

۳. رانندگان قبل از شروع سفر حتما سلامت سیستم روشنایی خودرو خود را چک کنند تا در شب به مشکل برنخورند.

۴. حدود ۹۰ درصد از دوربین های جاده ای فعالند و تعدادی از این دوربین ها هم سرعت سنج دارند که سرعت را رصد و اعمال قانون می‌کنند.

✔️تنظیم خبر:نرگس سلطانی اناری

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33215
  • دیدگاه‌ها برای محور مهریز_انار پرترددترین محور استان کرمان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.