تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
13

استاندارکرمان:شرکت تعاونی پسته باید مدیریت کند که کشاورز متضرر نشود

  • کد خبر : 4120
  • 07 آبان 1395 - 19:34
استاندارکرمان:شرکت تعاونی پسته باید مدیریت کند که کشاورز متضرر نشود

استاندار کرمان : شرکت تعاونی پسته باید مدیریت کند که کشاورز متضرر نشود و حداقل هزینه‌های خود را اگر سود نمی‌برد، دریافت کند و این مجموعه باید از ارکان بسیار قوی برخوردار باشد.

علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در جلسه قیمت‌گذاری پسته در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان اظهار داشت: امروز بیش از ۴۰۰ کیلومتر در باغ‌های کرمان گشت زدیم و به رفسنجان رسیدیم.

وی با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت و افزایش برداشت آب‌ را بدون توجه به نسل آینده استحصال کردیم، افزود: همان مزرعه‌ای که ۳۰۰ کیلو برداشت دارد و همان مزرعه‌ای که ۱۲ تن برداشت دارد، همان مقدار آب مصرف می‌کند.

استاندار کرمان اضافه کرد: بخشی از تقصیر گردن دولت‌ است، بخشی هم ما مقصر هستیم، همین که نیامدیم به کشاورز اطلاع‌رسانی کنیم و دانش کشاورزی را افزایش دهیم.

وی ابراز داشت: نیامدیم صادقانه با کشاورز صحبت کنیم و بگوییم ما در بحران هستیم، زلزله‌هایی هر لحظه زیر زمین ایجاد می‌شود، خشکسالی است و آب هم در حال کم شدن و افزایش مهاجرت‌ها را داریم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه با همت خودمان می‌توانیم، نجات پیدا کنیم، افزود: طرح همیاران آب نجات کشاورزی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان در مساجد دور هم می‌نشستند، امروز هم باید مساجد را فعال کنید و ستاد اقتصاد مقاومتی روستاها را در مساجد تشکیل دهید و برای بحران‌های آینده تصمیم‌گیری کنید.

استاندار کرمان ابراز داشت: دولت به شرکت‌های نامدار و مؤسسات یکپارچه کمک می‌کند، دلخوش یک حبه دو حبه و چند هکتار زمین نباشید، دنیا امروز عوض شده و ما در عرصه رقابت جهانی قرار گرفتیم، هیچ مردمی سرنوشت‌شان عوض نمی‌شود، مگر اینکه خودشان سرنوشت خود را عوض کنند.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) فرمودند «مسلمان نباید دو روزش مثل هم باشد»، باید همت کرد، هشت سال دفاع مقدس همین مردم با دست خالی جنگ را مدیریت کردند، می‌شود آب را هم مدیریت کرد.

استاندار کرمان گفت: یکپارچه‌سازی یک راه است و ما در کرمان داریم شروع می‌کنیم، ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سه بانک برای کشاورزان مصوبه گرفتیم که حمایت شوند.

وی متذکر شد: افزایش بهره‌وری را باید جدی بگیرید، یکپارچه‌سازی و شرکت تعاونی دست دولت را برای کمک باز می‌گذارد، خیلی کشاورزان نمی‌توانند از وام‌ها استفاده کنند و با یکپارچه‌سازی می‌توانند.

رزم‌حسینی تاکید کرد: سالی یک میلیارد مترمکعب اضافه برداشت کردیم، اگر می‌خواهیم سطح زیرکشت حفظ شود، آب را باید درست استفاده کنیم.

وی با اشاره به فروش و صادرات پسته افزود: ۸۵ درصد محصول پسته صادر می‌شود و تجربه جهانی می‌گوید، شرکت‌هایی می‌توانند صادرات کنند که قوی، به‌روز و امکانات داشته باشند.

رزم‌حسینی اضافه کرد: شرکت تعاونی پسته که دوران طلایی داشته و ۷۴ هزار سهامدار دارد، می‌تواند با تغییر ساختار موفق شود، این مجموعه‌ای است که همه اعضا باید احساس مسؤولیت کند و دولت با ضمانت تسهیلات می‌دهد..

استاندار کرمان تاکید کرد: شرکت تعاونی پسته باید مدیریت کند که کشاورز متضرر نشود و حداقل هزینه‌های خود را اگر سود نمی‌برد، دریافت کند و این مجموعه باید از ارکان بسیار قوی برخوردار باشد.

وی متذکر شد: اگر می‌خواهید در رقابت با آمریکا باشید، باید مدیران قوی داشته باشید و روش بازاریابی و صادرات را وارد باشید.

رزم‌حسینی بیان داشت: خاموشی چاه‌های کشاورزی کمک کرد و توانستیم ذخیره‌سازی آب داشته باشیم و اگر در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اجازه ندهیم، کشاورز آب‌برداشت زیادی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همدلی که در استان کرمان وجود دارد، نعمت است و همه برای آبادانی استان همدل شده‌اند و این فرصت باید غنیمت شمرده شود، باید مطالبه‌گری را افزایش داد این جلسات تداوم داشته باشد و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی اذعان کرد: ناکارآمدی شرکت پسته را نباید به دوش دولت گذاشت و همه باید کمک کنند، کسانی که به علم اقتصاد وعلم روز دنیا اشراف دارند، کمک کنند تا منافع ذی‌نفعان حفظ شود.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=4120
  • دیدگاه‌ها برای استاندارکرمان:شرکت تعاونی پسته باید مدیریت کند که کشاورز متضرر نشود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.