تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
10

همایش فرمانداران و بخشداران سراسر استان کرمان/ سقف اعتبارات بانک های استان افزایش می یابد

  • کد خبر : 5206
  • 14 آذر 1395 - 20:56
همایش فرمانداران و بخشداران سراسر استان کرمان/ سقف اعتبارات بانک های استان افزایش می یابد

استاندار کرمان توصیه کرد تا سقف اعتبارات بانک های استان طی یکماه آینده افزایش یابدو واحدهای تولیدی غیرفعال شهرستان ها باید هر چه سریع شناسایی و با تزریق اعتبارات از محل بانکهای محلی راه اندازی شوند و در صورت عدم همکاری بانکهای محلی گزارش آنها به استان ارسال شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر یکشنبه در همایش یکروزه فرمانداران، معاونین برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ها و بخشداران سراسر استان پیرامون طرح توجیهی صندوق های خرد توسعه روستایی که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در مهرماه ۹۳ و پیش از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های ۲۴ اقتصاد مقاومتی از سوی دولت اشاره کرد.
وی با اشاره به توفیقات حاصل شده در استان کرمان در عملیاتی کردن طرح اقتصاد مقاومتی، افزود: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج ابتدا با بدبینی هایی روبرو بود و در این راستا اجرای عملیاتی آن چندین ماه به طول بیانجامد اما این کار با جدیت پیگیری و موجب شد تا مقام معظم رهبری طی ماه های اخیر در جلسات رسمی از شهرستان قلعه گنج و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با سبک نو یاد نمایند.نماینده عالی دولت یازدهم در استان با تاکید بر کاهش اعتماد مردم طی سال های گذشته، یادآورشد: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی صندوق های توسعه پایدار روستایی در راستای توان افزایی و ایجاد اشتغال در استان موجب اعتمادسازی خواهد شد.
رزم حسینی با طرح این سوال که هر سال از سوی دولت ها شاهد توسعه زیرساخت ها در سطح روستاها و بخش ها هستیم اما این اقدام چه مقدار توانسته در توانمندسازی مردم و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر این امر است تا مردم بتوانند اقتصاد خود و خانوار را به نحو مطلوب اداره نمایند.
وی با اشاره به اینکه طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با سبک نو و تفکر جدید در حال اجراست و همین امر موجب شده است تا مورد استقبال حکومت مرکزی قرار گیرد، تصریح کرد: وقتی که دهیار اطلاعات مربوط به منطقه خود را ندارد قطعا نمی تواند در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در منطقه خود تاثیرگذار باشد.
استاندار کرمان گفت: سبک جدیدی که در شهرستان قلعه گنج به صورت پایلوت اجرا شده است در هیچ کشوری اجرا نشده است زیرا این کار در مناطق محروم و در بافت قدیم در راستای توانمندسازی مردم با تدبیر در حال انجام است.
رزم حسینی برگزاری انتخابات، برپایی جلساتی همچون شورای تامین و … را وظیفه روتین فرمانداران و بخشداران عنوان کرد و افزود: امروز فرمانداران و بخشداران باید همچون دوران دفاع مقدس در روستاها و بخش ها حضور یابند و در فضایی صمیمی با مردم به گفتگو نشسته و آنها را در مشارکت طرح های اقتصادی جذب نمایند.
وی با اشاره به اینکه روستاها امروز به ویلاهای خانگی تبدیل شده اند،یادآورشد: روستاها از اول انقلاب مورد غفلت قرار گرفته اند لذا در این دولت باید مورد توجه قرار گرفته و طرح های اقتصاد مقاومتی که در شهرستان قلعه گنج انجام پذیرفته است در سراسر استان تعمیم یابد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان بر راه اندازی صندوق های توسعه پایدار روستایی در راستای توان افزایی و ایجاد اشتغال پایدار تاکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران باید این کار را با سماجت پیگیری و دنبال نمایند.
رزم حسینی گفت: طبق گفته برخی از مدیران معین مناطق استان، برخی از فرمانداران در خصوص تشکیل صندوق های توسعه پایدار روستایی توجیه نیستند، در حالیکه مدیران معین مناطق در این حوزه یک پله از برخی از فرمانداران جلوتر می باشند.

photo_2016-12-04_09-17-14
وی به فرمانداران توصیه کرد تا سقف اعتبارات بانک های استان طی یکماه آینده افزایش یابد،افزود: واحدهای تولیدی غیرفعال شهرستان ها باید هر چه سریع شناسایی و با تزریق اعتبارات از محل بانکهای محلی راه اندازی شوند و در صورت عدم همکاری بانکهای محلی گزارش آنها به استان ارسال شود.
استاندار کرمان به بازدید خود از یک مرکز بوم گردی در شهرستان زرند اشاره کرد و یادآورشد: مدارس متروکه و غیرکاربری موجود در بخش ها و روستاها می تواند به مراکز بوم گردی تبدیل شوند.
رزم حسینی راه اندازی شورایاری های مساجد شهر و روستا را در راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: در هر روستا یک مسجد وجود دارد که با ساختار امام جمعه، دهیار و چند معتمد می توان اقتصاد روستا را به نحو مطلوب مدیریت کرد.
photo_2016-12-04_09-17-10

وی با اشاره به اینکه مساجد تنها محل عبادت نیستند و کار کردن نیز به منزله عبادت است، تصریح کرد: موسسات توانمند در مناطق اقتصادی استان حضور یافتند تا ضعف ها را جبران نمایند و از محل هزینه های مردم، در مناطق توان افزایی کنند.
استاندار کرمان گفت: کارنامه فرمانداران براساس تشکیل صندوق های خرد توسعه روستایی و طرح های اقتصاد مقاومتی رصد خواهد شد و با قدرت تا آخرین لحظه تغییرات مدیریتی را اعمال خواهیم کرد.
رزم حسینی با تاکید براینکه وحدت شهرستانی باید با هماهنگی امامان جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حفظ شود، افزود: هیچ مسئله ای نباید در شهرستان ها به چالش تبدیل شود بلکه از فضای همدلی حاکم در استان باید برای خدمت به مردم استفاده کرد.
***۳۰ میلیارد تومان کل نقد وارد شده به استان کرمان است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با تاکید براینکه ۳۰ میلیارد تومان کل نقدی بوده که وارد استان کرمان شده است، یادآورشد: امروز پول در استان کرمان ارزش زیادی پیدا کرده است لذا منابع دهیاری‌ها نباید به سمت هزینه‌های لوکس برود.
ابوالقاسم سیف الهی با اشاره به اینکه تخلفات دهیاری‌ها و همچنین تخلفات مشترک دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در حوزه مفاسد اقتصادی بررسی و رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشداران و دهیاران باید نسبت به هزینه کرد مطابق دستورالعمل‌های موجود اقدام کنند.
وی ضمن تشریح چگونگی ایجاد صندوق‌های خرد روستایی، مشارکت مردمی را از مهمترین اهداف ایجاد صندوق‌های خرد توسعه روستایی دانست و گفت: دهیاران و بخشداران باید اطلاعات دقیق سرزمینی خود را بدانند.

*** کلید خوردن انتخابات از پایان آذر ماه امسال
مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه کد آبادی های هر منطقه باید حداکثر تا پایان دی ماه امسال مشخص شود، یادآورشد: وضعیت ارتقاء سطح روستاها و آبادیهای استان به ترتیب مکان، مزرعه، آبادی، روستا، دهستان در جلسه دیماه هیات دولت، تعیین تکلیف می شود.
علی یار اسکندری نسب از کلید خوردن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان از پایان آذر ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشدارانی که قصد مرخصی دارند، فقط تا پایان آذر ماه امسال فرصت دارند و در غیر این صورت از مرخصی ها تا پایان خردادماه لغو خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه انتخابات سنگین و سختی در پیش است، تصریح کرد: باید آمادگی لازم برای ایجاد زیرساختهای انتخابات از هم اکنون فراهم و پیش بینی های لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده و برآورد هزینه ها ارسال شود.
مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان گفت: فرمانداران تنها تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند نسبت به معرفی سمت های فاقد مسئول در معاونت سیاسی، معاونت برنامه ریزی و یا تعیین بخشدار در برخی از نقاط اقدام نماید.

***تشکیل صندوق‌های خرد توسعه روستایی با شعار توان‌افزایی در روستا با استفاده از هم‌افزایی
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان نیز در ادامه این همایش با اشاره به جمعیت ۴۳ درصدی روستایی استان کرمان، افزود: استان کرمان دارای۲۳ شهرستان، ۵۸ بخش،۱۵۱ دهستان و ۲ هزار و ۴۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار می باشد.
هادی شهسوارپور از جایگاه استان کرمان از لحاظ جمعیت روستایی در کشور خبر داد و یادآورشد: جمعیت روستایی استان کرمان ۱۴ درصد از متوسط کشوری بالاتر است اما این جمعیت در استان رو به کاهش بوده و اکنون به ۴۲ درصد رسیده است.
وی به شعار توان‌افزایی در روستا با استفاده از هم‌افزایی در راستای تشکیل صندوق‌های خرد توسعه روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: سپرده هایی که در صندوق‌های توسعه خرد روستایی توسط اعضا جمع‌آوری می‌شود، مشارکت مدیران معین‌ اقتصادی مناطق استان در تامین منابع مالی این صندوق‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمان ایجاد اشتغال پایدار و کنترل روند رشد منفی در روستا را از اهداف اصلی تشکیل صندوق‌های خرد توسعه روستایی عنوان کرد و گفت: در بندهای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی این اهداف گنجانده شده است.
شهسوارپور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری بین زون‌های اقتصادی و سازمان همیاری شهرداری‌ها، تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها براساس این تفاهمنامه باید نسربت به تامین نیازها و پشتیبانی از صندوق‌های خرد توسعه روستایی اقدام نماید.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه این همایش یکروزه مشاور طرح راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی طی نشستی که دو ساعت به طول انجامید، به تشریح چگونگی تشکیل صندوق‌های خرد توسعه روستایی در سراسر استان پرداخت.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=5206
  • دیدگاه‌ها برای همایش فرمانداران و بخشداران سراسر استان کرمان/ سقف اعتبارات بانک های استان افزایش می یابد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.