تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ 21 ربيع ثاني 1446 Thursday, 24 October , 2024
10

مدیرعامل شرکت ملی مس:۹۰ درصد اقتصاد شهربابک متاثر از مس می باشد

  • کد خبر : 2285
  • 11 شهریور 1395 - 9:49
مدیرعامل شرکت ملی مس:۹۰ درصد اقتصاد شهربابک متاثر از مس می باشد

مدیرعامل شرکت ملی مس گفت: حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهربابک مستقیم از مس ارتزاق می کنند که ۹۰ درصد اقتصاد شهربابک متاثر از مس می باشد.

مرادعلیزاده مدیر عامل شرکت ملی مس در جلسه  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) ویژه شهرستان شهربابک که روز گذشته (چهارشنبه) در کرمان برگزار شد؛ ۹۰ درصد اقتصاد شهربابک را متاثر از مس دانست و گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان مس از شهربابک و خاتون آباد هستند که حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهربابک مستقیم از مس ارتزاق می کنند

وی افزود: شرکت مس می تواند با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید کود شیمیایی اقدام کند، اما با مشکل واردات فسفات از افریقا مواجه هستیم که در حال رایزنی در این زمینه می باشیم.

مدیر عامل شرکت ملی مس با اشاره به همکاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شهرستان شهربابک و از جمله در میمند گفت: ما بخشی از زیرساخت ها را تامین خواهیم کرد تا گردشگری منطقه توسعه پیدا کند.

وی افزود: مانع اصلی فعالیت معدن چاه فیروزه، کمبود آب است و پیشنهاد ایجاد بازار آب در شهرستان را ارائه کرده ایم و قادریم با قیمت خوب آب را خرید  کنیم

مرادعلیزاده اظهار داشت:  تلاش می کنیم با درآمدهای ایجاد شده از طریق شرکت مس، توسعه را در کشور پیش برده و به عنوان مسئولیت های اجتماعی؛ در مناطق مرتبط با شرکت، کار کنیم.

وی افزود:: تولید مس از حدود ۲۰۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن رسیده و با اجرای طرح های مختلف به ویژه در استان کرمان، تا سال ۹۸، ظرفیت تولید به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید و شرکت مس مسیری را پیش گرفته که در جهت منافع ملی، منافع سهاداران و شرکت است و استان کرمان می تواند از این حرکت بهره کافی را ببرد.

مدیرعامل شرکت ملی مس گفت: پروژه های اصلاحی و یا اجرایی جدید شرکت مس؛ به میزان حدود ۸۰۰ میلیون یورو تا پایان سال جاری قابل افتتاح می باشند

وی افزود: وضعیت جاری مس در بهترین شرایط است و یکسری کارها را که در استان کرمان انجام می دهیم از وظایف قهری شرکت و بخش دیگر جزء تعهدات در زمینه مسئولیت اجتماعی و در راستای توسعه استان و به ویژه زیرساخت ها می باشد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2285
  • دیدگاه‌ها برای مدیرعامل شرکت ملی مس:۹۰ درصد اقتصاد شهربابک متاثر از مس می باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.