تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
16

شورای اداری شهرستان انارباحضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس+ تصاویر

  • کد خبر : 13978
  • 31 فروردین 1397 - 22:13
شورای اداری شهرستان انارباحضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس+ تصاویر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حداکثر تا پایان خرداد ماه، مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس برای ایجاد چند منطقه ویژه اقتصادی به صحن علنی مجلس آورده می‌شود.

به گزارش صدای انار،در این جلسه مهندس زهرودی فرماندار انار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تخریب تقریبا کامل محصول پسته امسال در اثر نوسانات جوی اشاره کرد و گفت به دلیل بدهی بانکی کشاورزان و عدم جبران آن توسط محصول تخریب شده و تک محصولی بودن شهرستان و مشکل اقتصادی منطقه و به تبع عدم توانایی کشاورزان جهت تامین هزینه ترمیم و بازسازی باغات و همچنین افت سطح کیفی و کمی آبهای زیر زمینی ، شهرستان انار با یک بحران مواجه است که صورت عدم مدیریت توسط دولت و مجلس، این بحران منجر به مهاجرت انبوه خواهد شد.

فرماندار همچنین افزود با توجه به موقعیت مناسب شهرستان در مسیر ترانزیتی و نزدیکی به استان یزد بعنوان یک استان صنعتی ، مساعدت دولت و مجلس جهت صنعتی شدن شهرستان را میطلبد.

عدم دریافت وام بموقع توسط صنعتگران شهرستان و متضرر شدن ایشان از دیگر مباحث زهرودی در این جلسه بود.

دکتر پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری مشکلات اقتصادی شهرستان توسط مجلس شورای اسلامی و دولت خبر داد و افزود افرادی که از دولت مطالبه دارند می توانند مطالبه خود را با طلبی که از دولت دارند جایگزین و تسویه نمایند. اعطای تسهیلات مناسب به مشاغل روستایی از دیگر صحبت های ایشان در جلسه بود.
دکتر پور ابراهیمی گفت با توجه به سفری که به اتفاق وزیر محترم اقتصادی ودارایی به استان کرمان داشتیم موضوعلات مختلفی در خصوص مسائل اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت .
ایشان افزود درنشست امروز اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با فعالان اقتصادی از نزدیک شاهد مشکلات ومسائل مختلف از منظراقتصادی بودیم که از مصوبات این جلسه پیگیری موضوع استمهال وامهای کشاورزی بود که به دلیل گرمای زود رس محصول پسته این شهرستانها دچار خسارات فراوانی گردیده است .
پورابراهیمی پیرو درخواست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی درشهرستان انار گفت این موضوع مورد بررسی قرار گرفته وامروز نیز شرکت مس رفسنجان به عنوان سرمایه گذار اصلی اعلام آمادگی نموده است که جهت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراحل قانونی آن دردست اقدام است .
رییس کمیسیون اقتصادی گفت به منظور پیگیری موضوعات مرتبط با مسائل بخش صنعتی انار وواحدهای صنعتی که دراین بخش دچار مشکلاتی در زمینه مسایل بانکی، مالیاتی هستند افزود بایستی این مورد بررسی وپیگیری قرار گیرد.

مهندس انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان نیز از ایجاد زیر ساخت های مناسب با احداث منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و افزود با وجود شرکت ملی مس بعنوان معین اقتصادی فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری و اشتغال فراهم خواهد گردید.

دکتر بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه اقتصادی کشور نیز در خصوص مناطق ویژه اقتصادی و تاثیر آن بر توسعه شهرستانها صحبت نمود و افزود در صورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بایستی از یک وحدت رویه و عملکرد واحد برخوردار بوده و اولویت آن بایستی علاوه بر تامین بازار داخلی، بدنبال فروش در بازارهای خارجی و جهانی باشد.

عکس: منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=13978
  • دیدگاه‌ها برای شورای اداری شهرستان انارباحضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس+ تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.