تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
7

ازسال۹۰تا۹۵ تعداد۳۷۹۰ نفراز بانوان اناری گواهینامه رانندگی دریافت کردند

  • کد خبر : 1296
  • 18 مرداد 1395 - 20:08
ازسال۹۰تا۹۵ تعداد۳۷۹۰ نفراز بانوان اناری گواهینامه رانندگی دریافت کردند

از سال ۹۰ تا کنون ۱۷۳۰ نفر از بانوان شهرستان اقدام به اخذ گواهینامه نموده اند و تعداد ۲۰۶۰ نفر نیز اقدام به تعویض یا دریافت گواهینامه المثنی نموده اند که که مجموع گواهینامه های دریافتی با عدد ۳۷۹۰ نفر از سال ۹۰تا۹۵ یکی از این تغییرات می باشد.

 به گزارش انارآنلاین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی انار در خصوص رانندگی ایمن اطلاعیه‌ای به شرح ذیل  منتشر کرد:

همه مردم تغییر شیوه های زندگی را در کلیه عرصه ها نسبت به دهه های قبل را پذیرفته و به آن عادت نموده اند.این تغییرات در برخی حوزه ها گسترده تر و در برخی موارد با سرعت کمتری انجام شده و در حال انجام می باشد.

یکی از این تغییرات،گرایش و اقدام بانوان در اخذ گواهینامه و رانندگی با خودرو می باشد.شرایط زندگی برخی افراد از یک سو و نیاز افراد باعث گردیده تا امروز تعداد بسیار زیادی از بانوان در امر رانندگی فعالیت نمایند.

از سال ۹۰ تا کنون ۱۷۳۰ نفر از بانوان شهرستان اقدام به اخذ گواهینامه نموده اند و تعداد ۲۰۶۰ نفر نیز اقدام به تعویض یا دریافت گواهینامه المثنی نموده اند که که مجموع گواهینامه های دریافتی با عدد ۳۷۹۰ نفر از سال ۹۰تا۹۵ یکی از این تغییرات می باشد.هدف از طرح این مهم بیان مسئله اثرگذاری والدین و بانوان درحوزه رانندگی می باشد که بانوان به عنوان مادر در خانواده می توانند با الگوسازی مطلوب رفتار و نحوه رانندگی را به فرزندان و سایر اعضای خانواده منتقل نمایند.

اثر گذاری الگوهای اجتماعی(سرمایه های اجتماعی)و مسئولین بر نحوه رانندگی

یکی از راه های دیگر موثر بر تغییر رفتار عمومی که مورد تایید و تاکید همگان می باشد اثر پذیری افراد جامعه از رفتار مسئولین-روحانیون-فرهنگیان-اساتید دانشگاه-شوراها-پزشکان و معتمدین و …به عنوان سرمایه های اجتماعی یک شهر یا کشور می باشد.

به هر میزان رفتار افرادی که به عنوان الگو و سرمایه اجتماعی مطرح می باشد در رانندگی با رعایت قوانین و مقررات و حساسیت در این مورد همراه باشد به همان نسبت بر افراد جامعه اثر مطلوب خواهد داشت.هر یک از افراد جامعه معمولا به فرد یا افراد خاصی وابستگی یا علاقه فردی دارد و سعی می کند به هر نحو ممکن گرایش خود را نشان دهد و در کل نیز این اثر پذیری با درجه های متفاوت به عنوان الگوی عملی و امر به معروف در افراد موثر واقع گردد در شهر کوچکی مانند انار این موضوع می تواند با توجه به زمینه فرهنگی مناسبی که وجود دارد بسیار اثر گذار باشد و در آینده نزدیک شاهد عدم تخلف وکنترل تصادفات نیز باشیم.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1296
  • دیدگاه‌ها برای ازسال۹۰تا۹۵ تعداد۳۷۹۰ نفراز بانوان اناری گواهینامه رانندگی دریافت کردند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.