5

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان صحبت های نماینده رفسنجان و انار را رد کرد

  • کد خبر : 33198
  • 20 اسفند 1401 - 11:57
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان صحبت های نماینده رفسنجان و انار را رد کرد

اینکه بگوییم فرهنگ در استان کرمان تعطیل است ظلم در حق تمامی اهالی فرهنگ و هنر است.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار صدای انار، اظهارات حسین جلالی، نماینده شهرستان های انار و رفسنجان، در خصوص تشکیل نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی  استان و دعوت نشدن  ایشان در جلسات را  رد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: بنده در اوایل تیر ماه متعهد به این مسئولیت شدم بنابراین قبل از تیرماه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی به دلیل تغییر استاندار ومدیر کل فرهنگ و ارشاد، تشکیل شد.

وی گفت: در ماه اول پذیرش مسئولیت، هدف از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی، تعداد جلسات نبوده بلکه بازخورد و مصوبات در اولویت هستند.

محسن روحی افزود:در اوایل تیرماه  جلسه ای تحت عنوان شورای سیاست گذاری، شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه محترم کرمان و اعضا تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص اظهارات نماینده رفسنجان و انار در خصوص تشکیل نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان  و دعوت نشدن ایشان به جلسات گفت : از تیرماه سالجاری حدود چهار جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده و  پنجمین جلسه هفته آتی تشکیل می‌شود و ضمن دعوت از همه  اعضای حوزه شورای فرهنگ از جناب جلالی در همه جلسات تشکیل شده، دعوت شده و  به دفتر ایشان نیز اعلام و مستندات جلسات نیز موجود است و ایشان در این جلسات شرکت نکرده اند و غیبت کرده اند مبنی بر تشکیل نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی نخواهد بود و این جلسات در سالهای قبل نیز برگزار شده است.

محسن روحی در خصوص اظهارات نماینده رفسنجان و انار مبنی بر اینکه چراغ فرهنگ در استان کرمان تعطیل است این صحبت را رد کردند و اظهار داشتند:در دورهای قبل و دولت جدید کارهای فرهنگی بسیار خوب و ماندگاری در استان کرمان انجام شده ،افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان بعد از ۱۵ سال که چندین دولت و استاندار را به خودش دیده است و حتی سفر رییس‌جمهور در اواخر مرداد ماه به کرمان مصوبات و بودجه ای به همراه داشته که نشان‌دهنده تلاش ما در افتتاح این تالار حدود ۷ الی ۸ ماه با تلاش جناب استاندار بوده است.

وی گفت:اولین دوره آموزش رایگان هنر در استان و مناطق محروم برگزار شد و در این دوره بیش از ۲ هزار نفر آموزش رایگان دیدند که همه هزینه را اداره ارشاد اسلامی متقبل شد.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:شورای فرهنگ عمومی در زمان اغتشاشات، طرح و پیشنهاداتی را ارائه داده، رصد رسانه ها انجام شده، کانون رصد فرهنگی شکل گرفته است.
چند طرح در فضای آموزش و پرورش شروع شده است.

وی افزود:در ایام سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۷۰ برنامه ی فرهنگ عمومی انجام شده ،تولیدات مختلفی همچون تولید فیلم سینمایی و انیمیشن و تئاتر توسط بچه های کرمان داشتیم که در حوزه تئاتر در جشنواره ملی و هنری فجر شرکت کننده داشتیم و رتبه اول در بخش منطقه ای در حوزه تئاتر و همچنین در بخش علم آوری و هم رتبه های برگزیده داشتیم.

روحی در ادامه به خبرنگار صدای انار گفت:بودجه شهرستان های ما در شش ماه دوبرابر شد، همچنین بودجه عمرانی ما بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود:حدود ۲۰ کرسی تلاوت قرآنی در سراسر استان در زمان سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و بیش از ۱۵۰ نفر از فعالین قرآنی و دیگر هنرمندان عضو صندوق بیمه هنرمندان شدند.

محسن روحی اظهار داشت:جشنواره قرآنی مدهامتان که چندین سال است در انار در حال برگزاری است،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار انجام می دهد و دستگاههای دولتی همگی کمک میدهند و این جشنواره برگزار می شود و اینطور نیست که خیال کنیم چند جوان جمع شده اند و این جشنواره را برگزار می کنند و همه هزینه ها را خودشان می دهند و هیچکس کاری نمی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص اظهارات حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مبنی بر کم بودن بودجه فرهنگی در کشور گفت: همه این موارد نشان‌دهنده قضاوت ناعادلانه است و اتفاقا توقع ما از نماینده مجلس این است که بودجه فرهنگ کم است و اعتراض داریم بنابراین اگر بحث طلبکاری و اعتراض باشد ما باید طلبکار و معترض به نماینده باشیم و بودجه فرهنگی دولت را چه کسی تعیین میکند؟همین نمایندگان باید بودجه فرهنگی را تعیین و افزایش دهند.

روحی در پایان گفت:دولت برنامه ریزی میکند و در حد توانش کار فرهنگی میکند و اینکه بگوییم فرهنگ تعطیل است ظلم در حق تمامی اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان است.

لازم به ذکر است حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار ، روز جمعه ۱۹ اسفندماه در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآنی استانی مُدهامتان در انار اظهار داشت:هزینه غذای زندانیان کشور نصف بودجه فرهنگ کشور است ،در این شرایط باید خودمان جهادی کارانقلابی ‌و فرهنگی انجام دهیم و الا منتظر دولتها نباید باشیم.

بنده سه سال نماینده هستم،شورای فرهنگ عمومی استان کرمان یک مرتبه تشکیل شده و یک مرتبه شرکت کرده ام در صورتیکه بنده نماینده قوه مققنه در شورای فرهنگ عمومی استان هستم.

شورای فرهنگ عمومی استان را رها کرده اند به امان خدا،کاشکی به امان خدا داده بودند،داده اند دست شیطان!!!

نه مسئولین انگیزه ای دارند و چراغ فرهنگ در استان ما تعطیل است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33198
  • دیدگاه‌ها برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان صحبت های نماینده رفسنجان و انار را رد کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.