10
با خاموشی یکماهه چاه موتورهای کشاورزی انار؛

۸میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد

  • کد خبر : 31511
  • 02 آذر 1400 - 8:05
۸میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد

هر ساله در ماه آبان بمدت یک ماه چاه موتورهای کشاورزی شهرستان انار جهت صرفه جویی در مصرف آب خاموش می شود که این طرح چندین سال است در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش صدای انار،زهرودی فرماندار انار گفت برای حفاظت از سفره های آبهای زیر زمینی هرساله کشاورزان همکاری نموده وبمدت معینی بین یک ماه تا ۴۵ روز چاه موتورهای کشاورزی را خاموش می کنند که امسال نیز بمدت یک ماه از اول آبان ماه چاه موتورهای کشاورزی خاموش و به میزان ۸ میلیون متر مکعب درمصرف آب صرفه جویی شده است.

وی افزود حدود ۲۴۲ حلقه چاه فعال در شهرستان انار می باشد که ۲۳۰ حلقه چاه برای امور کشاورزی و مابقی برای شرب استفاده می شود.

در ادامه کاردوست رئیس اداره منابع آب شهرستان انار نیز با توجه به افت سالیانه ۷۰ سانتی‌متری سطح آب زیرزمینی دشت افزود: با توجه به راه اندازی کنتورهای هوشمند بر روی چاههای کشاورزی شهرستان و امکان مدیریت مصرف آب به صورت حجمی، بهره برداران محترم بایستی نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و خاموش کردن چاههای خود در فصول پاییز و زمستان و زمانهایی که درختان به آب کمتری نیاز دارند اقدام کنند تا در فصل گرما به مشکل اتمام شارژ کنتور برنخورند و باغات کشاورزی دچار خسارت نگردند.

لازم به ذکر است تعداد ۲۰۶حلقه چاه کشاورزی شهرستان انار مجهز به کنتور هوشمند شده اند و حجم آب مورد نظر از طریق کارتهای شارژ اعمال میگردد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=31511
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای ۸میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.