9

چرا پرخاشگری در مسابقات فوتبال انار زیاد شده است؟

  • کد خبر : 31506
  • 01 آذر 1400 - 20:14
چرا پرخاشگری در مسابقات فوتبال انار زیاد شده است؟

مسؤلین امر قبل از اینکه این موضوع به معضل تبدیل شود بدنبال راه چاره ای برای کاهش آن باشند وگرنه درمان این مشکل قطعا بیش از پیشگیری هزینه برخواهد بود .

کرونا در کنار سوغاتی های شومی که برای بشریت داشت باعث تعطیلی و محدود شدن مسابقات ورزشی نیز شد.
اما از اواخر تابستان همگام با دیگر نقاط کشور هیئت فوتبال انار در تلاشی قابل ستایش بعد از حدود دوسال مسابقات فوتبال لیگ انار را در دو گروه پنج تیمی شروع و با نظمی خاصی پیش برده و این روزها مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.
اما نکته ای که باعث نگرانی اهالی فوتبال شده پرخاشگری برخی ازبازیکنان و کادرفنی تیم ها می باشد که از سال های گذشته شروع شده وامروزه رو به افزایش است .نیمه کاره ماندن یکی از مسابقات بخاطر در گیری بین بازیکنان ، درگیری شدید بین بازیکنان در مسابقه ای دیگر و همچنین اعتراض های مکرر بازیکنان بعد از هر سوت داور از نمونه های پرخاشگری می باشد.
ورزش سرشار از زیبایی هاست اجرای ماهرانه ورزشکاران در میدان ورزش زیبایی هایی را می آفریند که تماشاگران و علاقمندان را بوجود می آورد اما صحنه زیبای رقابت های ورزشی گاه توسط ورزشکاران به صحنه های ناخوشایندی می گراید.
پرخاشگری از نظر مفهومی عملی است که فرد یا افرادی از روی اراده و آگاهی به منظور آسیب رسانی جسمی و روانی به دیگران انجام می دهند.
تاکید بیش از حد به برد وباخت ، تاثیرپذیری از مربیان و ورزشکاران پرخاشگر، ضعف داوری ، تاثیر منفی برخی رسانه ها و ضعف جسمانی ورزشکاران از دلایل پرخاشگری در مسابقات ورزشی می باشد اما یکی از علل عمده پرخاشگری استفاده ابزاری از خشونت برای تحت فشار قرار دادن داور و بازیکن حریف برای کسب نتیجه از راه غیر فنی می باشد.
اما برای کاهش پرخاشگری قبل از اینکه بخواهیم از روش های تنبیهی استفاده کنیم باید با فرهنگ سازی مناسب و استفاده از روش های تشویقی بدنبال ریشه کنی علل آن باشیم.
معرفی الگوهایی که بجای پرخاشگری با استفاده از مهارت به موفقیت رسیده اند، بالا بردن آمادگی جسمانی بازیکنان، مشخص کردن مرز بین خشونت مرسوم در فوتبال با خشونت خصمانه از مواردی است که می تواند به کاهش پرخاشگری درمسابقات منجر شود.
امید است مسؤلین امر قبل از اینکه این موضوع به معضل تبدیل شود بدنبال راه چاره ای برای کاهش آن باشند وگرنه در مان این مشکل قطعا بیش از پیشگیری هزینه برخواهد بود .
نویسنده: عباس افضلی
عکس:غلامرضا پور رشیدی

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=31506
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای چرا پرخاشگری در مسابقات فوتبال انار زیاد شده است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.