11

گزارش نشست خبری شهردار انار با اصحاب رسانه بمناسبت روز شهرداری+تصاویر

  • کد خبر : 15448
  • 14 تیر 1397 - 13:40
گزارش نشست خبری شهردار انار با اصحاب رسانه بمناسبت روز شهرداری+تصاویر

به مناسبت روز شهرداری، نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان انار با شهردار برگزار شد.

به گزارش صدای انار،۱۳ تیر به مناسبت روز شهرداری،خبری اصحاب رسانه شهرستان انار با شهردار برگزار شد.

علی رحیمی  شهردار انار  ، تعامل و هماهنگی با اصحاب رسانه را  یکی از عوامل موثر در  بازدهی اثر گذار هر نهادی عنوان کردو گفت: رسانه ها ابزار ارتباط مردم با مسئولین هستند و تعامل با رسانه ها می توانند زمینه رفع بسیاری از مشکلات را  فراهم کرده و همچنین بستر ساز پیش برد توسعه منطقه باشد.

مهندس رحیمی در خصوص بحران آب اظهار داشت همه ما بحران آب را نقص کرده ایم چه در کشاورزی و چه ما که در شهرداری هستیم،ما هر جا که پارکی احداث شده یا درختی کاشتیم ابیاری قطره ای اجرا کردیم.

وی افزود:شهرداری ها تا پایان شهریورماه موظف هستند طرح جداسازی اب شرب از اب فضا سبز را جدا سازند و طرح مطالعاتی آن در زمان اقای عبدالرضایی شهردار سابق انجام شده که ما به جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی گفت:در خصوص آبیاری قطره ای، اعضای شورای شهرانار به جد پیگیر این موضوع هستند که طرح غرقآبی فضای سبز  به صورت مکانیزه اجرا و آبیاری شود اما مشکلی که در این وسط وجود دارد این است که چاه آب آشامیدنی شهر انار با چاه شهرداری در فاصله نزدیک به هم قرار دارند و ما چاه جدیدی نمی توانیم حفر کنیم و قاعدتا باید از همین چاه استفاده کنیم.

مهندس رحیمی در ادامه اظهار داشت:ما اگر بخواهیم طرح مکانیزه شدن آبیاری را در فضای سبز کل شهر انار اجرا کنیم حداقل نزدیک به دو یا سه میلیارد تومن هزینه نیاز داریم ولی ما پیشنهاد تهاتر آب را دادیم  که حال بررسی می باشد تا بتوانیم آب قطره ای فضای سبزمان را به آب شهری متصل و در عوض مقداری از آب  چاه شهرداری را در اختیار  اداره آب شهری قرار دهیم که این امر در حال بررسی است و اگر این مهم اتفاق صورت گیرد مصرف ما بسیار پایین خواهد آمد.

 وی در خصوص بلاتکلیفی جاده امین شهر اظهار داشت: ما به تعهد خود عمل کرده ایم و مبلغی که از ماده ۱۸۰ به ما داده شد و قسمتی که به ما محول شده بود تملک،زیرسازی،جدول گزاری و آسفالت شدو مبلغی به شهرداری امین شهر داده شد و اقای ملانوری با شجاعتی که داشتند خارج از طرح و محدوده خود جاده را زیر سازی و آسفالت کرد و هم اکنون مناقصه جاده انار و امین شهر توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان برگزار شده و به زودی پیمان کار آن مشخص خواهد شد و این پروژه شروع خواهد شد.

رحیمی درخصوص پارک بانوان انار گفت: شورای جدید مصوب کردند که در ابتدای خیابان نور پارک بانوان را راه اندازی کنیم و حصار کشی آن انجام شده و تمامی امکانات یک پارک از اتاق کودک گرفته تا زمین والیبال،بسکتبال و غیره در این مجموعه تعریف شده است و سالن ورزشی که وزیر محترم ورزش در سفر به انار قول داده بودند،با مساعدت فرماندار محترم در همان محل جانمایی،خاک برداری و شفته ریزی شده است و آماده هستیم معاونت محترم استاندار به زودی کلنگ این مجموعه را به زمین بزنند و شهرداری هم به زودی پیست دوچرخه سواری خود را در حاشیه بلوار جمهوری راه اندازی خواهد کرد و در کل به خاطر یک سری مسائل کار ما عقب افتاد ان شاالله تا پایان امسال پارک بانوان راه اندازی خواهد شد.

شهردار انار در خصوص وضعیت نامطلوب اسفالت بلوار مطهری و خلیج فارس گفت: در سال گذشته با پیگیری هایی که در خصوص جذب قیر رایگان انجام شد که شریان های اصلی کشور که داخل شهرها عبور می کند آسفالت شود و اداره راه و شهرسازی در ازای قیری که می دهد شهرداری باید ۶۰ درصد هزینه آسفالت را بپردازد طبق برآوردهایی که ما داشتیم برای آسفالت بلوار خلیج فارس بودجه ای نزدیک به یک و نیم تا دو میلیارد باید داشته باشیم که این بودجه واقعا در توان شهرداری انار نبود که این کار را انجام دهد .

وی در خصوص آسفالت معابر شهر انار اظهار داشت همانطور که می دانیم عمرآسفالت معابر شهر انار نزدیک به سی و پنج سال می باشد و با جلساتی که ما  با اعضای شورای شهر در خصوص آسفالت معابر شهر انار داشتیم سرانجام مناقصه آن برگزار شده و بزودی پیمانکار مشخص می شود و بودجه ای عادلانه برای اسفالت معابر نقاط شهر در نظر گرفته شده و قرار است در هر منطقه از شهر یکی از خیابانها آسفالت شود و اگر ما سالی یک خیابان را آسفالت کنیم مشکل آسفالت معابر کم کم حل خواهد شد کما اینکه ما در سال های قبل خیابان ابوذر غفاری نواب و طالقانی و ایت الله خامنه ای را آسفالت کرده ایم.

مهندس رحیمی در خصوص بلوار آیت الله خامنه ای گفت: ما تا کنون نزدیک به دو میلیارد تومان در این مکان هزینه کرده ایم،در طرح جامع شهری و بلوار آیت الله خامنه ای شریان اصلی ترافیک شهر در آینده می باشد و دو میدان در انتها و ابتدای این بلوار احداث خواهد شد. وما بودجه آن چنانی برای تکمیل این بلوار نداریم و باید فاز به فاز جلو رویم   و ان شاالله تا دو سال اینده این بلوار تکمیل خواهد شد .

وی در خصوص بسته شدن بلوار آیت الله خامنه ای اظهار داشت ما باید انتقاداتمان سازنده و کارشناسی شده باشد و نه جو سازی کنیم ، ما هم نقاط ضعف زیادی داریم و انتقاد پذیر هستیم و بسته شدن این بلوار کار کارشناسی شده ای بود ضمن این که در طرح جامع شهری این موضوع دیده شده است  وشریان اصلی و حادثه ساز و خطرناکی بود و باید این بریدگی بسته می شد و ما مجدد پیشنهاد دادیم که این موضوع دوباره کارشناسی شود و نتیجه آن را به مردم اعلام کنیم.

وی در پایان در خصوص  واگذاری کارهای شهرداری  به بخش خصوصی اظهار داشت : واگذاری کشتارگاه دام ، جمع آوری زباله و فضای سبز به بخش خصوصی در همین راستا صورت گرفته است و شهرداری آمادگی خود را در جهت واگذاری سایر کارها و خدمات به بخش خصوصی اعلام داشته و همچنین در زمینه راه اندازی کارگاه های تولیدی،گلخانه ،شهربازی پوشیده و نصب وسایل تفریحی در پارک ها آماده هرگونه همکاری میباشد.

گزارش: نسرین عسکری

عکس: منصور زارع

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=15448
  • دیدگاه‌ها برای گزارش نشست خبری شهردار انار با اصحاب رسانه بمناسبت روز شهرداری+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.