تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
10

سخنی با همشهریان و مسئولین شهرم انار/بحران آب را جدی بگیریم

  • کد خبر : 15443
  • 12 تیر 1397 - 23:21
سخنی با همشهریان و مسئولین شهرم انار/بحران آب را جدی بگیریم

این روزها بحران جدی که با آن مواجه هستیم کمبود آب است و در این رابطه به عنوان یک شهروند اناری روی سخنم با همشهریان و مسئولین شهرم است که باید این بحران را جدی بگیریم و همه دست در دست هم در رابطه با صرفه جویی آب مدیریت کنیم

این روزها بحران جدی که با آن مواجه هستیم کمبود آب است و در این رابطه به عنوان یک شهروند اناری روی سخنم با همشهریان و مسئولین شهرم است که باید این بحران را جدی بگیریم و همه دست در دست هم در رابطه با صرفه جویی آب مدیریت کنیم.یک روز را در نظر بگیرید که چند ساعتی آب نباشد ،متوجه میشوید که چقدر زندگی مختل خواهد شد، حال اگر قرار باشد کلا آبی نباشد و یا جیره بندی شود چه بر سر زندگی ها خواهد آمد؟!آینده فرزندانمان چه میشود؟!فرزندانمان چه لذتی از طبیعت خواهند برد؟!و به این فکر کنید که در آینده چه هزینه های هنگفتی قرار است برای تهیه یک لیوان آب بپردازیم.
خیلی راحت میتوانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم و قرار نیست در این باره سختی بکشیم. وقتی بیخیال حیاط شستن بشویم و با یک جارو و یک تی کشیدن هم میشود حیاط را تمیز کرد.
اگر ماشین را با حداقل آب تمیز کنیم بهتر است تا شیر آب را ساعتها باز بگذاریم.
سالها را با سنت آب پاشیدن در خانه ها صبح زود و غروب سپری کردیم ،این سالها چه اتفاقی افتاد که اگر آب نپاشیم قرار است یک فاجعه ای به بار بیاد؟!
مغازه دارهایی که ساعتها پیاده روها را تا وسط خیابان آب میپاشند به این بهانه که اجناسشان گرد و خاک نگیرد این یک ظلم بزرگ در حق آیندگان خواهد بود و پیاده روها با یک تی و جارو تمیز میشود و قرار هم نیست که شهروندان میوه نشسته و پر گرد خاک بخوردند،دیگر اجناس هم بایک گردگیری ساده تمیز خواهد شد.
مسئله بعدی در صرفه جویی آب مربوط میشود به مسئولین شهر که باید در این مورد خیلی حساس برخورد کنند و مدیریت کنند ، مثل آبیاری درختان خیابان ها که با سیستم قطره ای میتوان مدیریت کرد.
این آبی که ساعتها در جوی خیابان‌ها رها میشود مگر آب شرب نیست؟!
و دیگر اینکه چه لزومی دارد برای مناسبتها و راهپیمایی ها با تانکر آب خیابانهای سطح شهر را آب پاشی کنیم و هزاران لیتر آب را هدر دهیم در حالی که در گوشه ای از این مملکت  مردمان مظلوم خرمشهر چشم انتظار یک لیوان آب هستند.
چه لزومی دارد که برای تشییع و خاکسپاری فردی یا افرادی که از فلان طایفه یا فلان مقام هستند چندین هزار لیتر آب را با تانکرهای آب پاش بر روی اسفالت خیابانها بریزیم  و آب را هدر داد؟! تا زنده ایم به فکر آبروی هم باشیم وگرنه آب دنبال میت چه سود!!!
بیایید کمی ،فقط کمی، برای صرفه جوی آب تلاش کنیم .
ایران تشنه است ،شهرمان تشنه است
فرزندانمان آب نیاز دارند.

هر شهروند یک مأمور صرفه جویی در آب.

 

سمیه جعفری مقدم،عضو هیات تحریریه صدای انار

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=15443
  • دیدگاه‌ها برای سخنی با همشهریان و مسئولین شهرم انار/بحران آب را جدی بگیریم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.