تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
10

کشاورز اناری بدون سم پاشی آفت پسیل پسته را کنترل کرد

  • کد خبر : 1081
  • 14 مرداد 1395 - 13:39
کشاورز اناری بدون سم پاشی آفت پسیل پسته را کنترل کرد

کشاورز اناری چندین سال متوالی با استفاده از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی امسال موفق شد بدون سمپاشی، آفت پسیل پسته(شیره خشک)باغاتش را کنترل کند

به گزارش انارآنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی انار، ۱۲مردادماه جلسه ای با حضورآقای دکتر باغستانی ریاست محترم سازمان حفظ نباتات کل کشور، آقای مهندس طاهری مدیر حفظ نباتات استان کرمان، آقای مهندس فتاحی مدیر حفظ نباتات استان یزد، آقای مهندس طاهری نماینده شرکت بایر آلمان، آقای مهندس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار و آقای مهندس گرجی مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی انار و چند تن از پرسنل جهاد کشاورزی اناردر محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید.

در این جلسه گزارشی در ارتباط با فعالیت های حفظ نباتات شهرستان انار به حضار ارائه گردید و آقای دکتر باغستانی ضمن ملاحظه تعهدنامه ای که از سم فروشی های شهرستان دریافت گردیده است از این عمل تقدیر نمودند.

در پایان کلیه حضار از دو قطعه باغ متعلق به آقای عباسعلی جعفریان در موتور پمپ حجت آباد شرق بازدید نمودند.این باغدار اناری که چندین سال است از نظرات کارشناسان  جهاد کشاورزی استفاده نموده  امسال موفق شده است بدون حتی یکبار سمپاشی مهمترین آفت پسته یعنی پسیل پسته را کنترل نماید.

این در حالی است که بسیاری از کشاورزان دیگر انواع سموم پر خطر نظیر فن والریت، دورسبان و … را برای کنترل پسیل بکار برده و هنوز هم موفق به کنترل این آفت نشده اند و اثرات زیانبار این سموم بر محیط زیست و بر خودشان نیز دامنگیر آنها خواهد شد.

ایشان خطاب به بازدید کنندگان اعلام نمود که با چندین نوبت محلولپاشی و نیز استفاده از صابون مایع آفت پسیل را کنترل نموده است.

IMG_2390 IMG_2397 IMG_2403 IMG_2425

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1081
  • دیدگاه‌ها برای کشاورز اناری بدون سم پاشی آفت پسیل پسته را کنترل کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.