تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
11

سم فروشی ها حق هیچ گونه توصیه سم به کشاورزان را ندارند

  • کد خبر : 1088
  • 14 مرداد 1395 - 13:52
سم فروشی ها حق هیچ گونه توصیه سم به کشاورزان را ندارند

با سم فروشی های متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش انارآنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی انار،۱۱مردادماه جلسه ای با دعوت حفظ نباتات جهاد کشاورزی، با حضور نمایندگان فروشندگی های سموم شیمیایی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مسئول حفظ نباتات شهرستان مقدمه ای راجع به خطرات ناشی از سموم شیمیایی برای انسانها و محیط زیست ذکر کرده و یادآور شدند که ما به دنبال مواد جدیدی از ترکیبات طبیعی هستیم که بتواند آفات را کنترل کرده و کمترین خطر را برای محیط زیست و انسان داشته باشند و اگر سم فروشی ها به دنبال درآمد زایی هم هستند باید از موادی استفاده نمایند که خطرات کمتری برای انسانها داشته باشد.

IMG_0026

ایشان با یادآوری ۱۸ بند از تعهدنامه محضری که ۳ سال قبل از سم فروشی ها اخذ گردیده است از ایشان خواست تا به تعهدات خود عمل نمایند.

آقای مهندس گرجی به سم فروشی ها یادآور شد که حق هیچ گونه توصیه سم به کشاورزان ندارند و فقط می توانند در قبال نسخه کلینیک به فروش سم اقدام نمایند.

همچنین هر سم فروشی هنگام بازدید بازرسین جهاد کشاورزی باید فاکتور خرید سم را به ایشان ارائه نماید.در غیر این صورت کلیه سموم موجود در انبار یا فروشگاه که فاقد فاکتور خرید باشند بعنوان سم قاچاق و یا تقلبی ضبط و معدوم خواهد شد.

ایشان همچنین گفتند که امسال قصد داریم سم فروشی ها را بر اساس کیفیت خدمات و نحوه همکاری با جهاد کشاورزی و نیز میزان تخلفات و اخطاریه های دریافتی به سه گروه (درجه ۱ تا ۳)درجه بندی نموده و به کشاورزان معرفی نماییم و هر سم فروشی که ۲ بار اخطاریه دریافت نمود برای بار سوم پلمپ شده و مجوز آن لغو و به کشاورزان نیز معرفی خواهد شد.

IMG_0027

دراین جلسه آقای مهندس مهران مدیر محترم جهاد کشاورزی نیز با تایید سخنان مسئول حفظ نباتات از کلیه سم فروشی ها درخواست نمودند با توجه به نزدیکی به فصل برداشت پسته، از فروش سم دورسبان که باقیمانده این سم موجب برگشت خوردن محموله های پسته صادراتی خواهد شد خودداری کنند و موجودی سم دورسبان خود را به کارخانه های تولیدی برگشت داده و یا با سموم دیگر معاوضه نمایند.در غیر این صورت با سم فروشی های متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

در پایان نمایندگان فروشندگی های سموم نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.

 IMG_0028

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1088
  • دیدگاه‌ها برای سم فروشی ها حق هیچ گونه توصیه سم به کشاورزان را ندارند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.