تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
11

کرمان میزبان برگزیدگان جشنواره «سینما حقیقت» می شود

  • کد خبر : 5191
  • 13 آذر 1395 - 13:15
کرمان میزبان برگزیدگان جشنواره «سینما حقیقت» می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کرمان آذر ماه جاری میزبان بیش از ۷۰ نفر از هنرمندان مستندساز و برگزیدگان دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» می شود.

محمد رضا علیزاده اظهارداشت: استان کرمان روزهای ۲۳ تا ۲۵ آذر ماه جاری میزبان بیش از ۷۰۰ هنرمند مستندساز و برگزیده دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» است.

وی افزود: دهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران، «سینما حقیقت» از ۱۴  تا ۲۱ آذر ماه  با حضور ۷۰ مستندساز داخلی و خارجی و تعدادی از مستندسازان استان کرمان در هفت بخش در تهران برگزار می شود.

علیزاده تصریح کرد: این اداره کل در راستای تقویت و حمایت از فعالیتهای سینمایی و نیز مرور فیلمهای منتخب جشنواره، طبق تفاهم نامه ای با دفتر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از ۲۳ آذر ماه میزبان نزدیک به ۸۰ نفر از برگزیدگان، هیئت داوران و مسئولان برگزاری دهمین جشنواره سینما حقیقت است.

مدیر کل ارشاد استان کرمان  ادامه داد: طی این مدت، علاوه بر اکران سه فیلم برگزیده مستند؛ حداقل ۳۰ فیلم از فیلم های برگزیده جشنواره امسال و فیلم های برگزیده تعدادی از فیلم سازان مستند کرمان در سالن سینما «شهر تماشا» اکران خواهد شد.

علیزاده گفت: همچنین کارگاههای آموزشی برای شرکت علاقه مندان، هنرمندان و اهالی سینما در تهران و کرمان  تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۱۴ فیلم از سینماگران کرمانی در جدول اصلی جشنواره قرار گرفته و در سالن های اصلی در زمان مناسب اکران می‌شود، تاکید کرد: اکران ساخته های سینمای مستند کرمان در تهران و کرمان و آشنایی مردم با این تولیدات و دیده شدن توان و بضاعت سینمای مستند، مهمترین وجه این جشنواره برای هنرمندان استان کرمان است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=5191
  • دیدگاه‌ها برای کرمان میزبان برگزیدگان جشنواره «سینما حقیقت» می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.