تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
11

کارگاه خیاطی تولید ماسک در  شهرستان انار افتتاح شد+تصاویر

  • کد خبر : 27904
  • 05 فروردین 1399 - 14:04
کارگاه خیاطی تولید ماسک در  شهرستان انار افتتاح شد+تصاویر

دراین کارگاه حدود ۲۰ چرخ خیاطی وبالغ بر ۶۰ نفر (زن ومرد) در سه شیفت صبح، عصر وشب که دوشیفت صبح وعصر بانوان و شیفت شب آقایان به صورت جهادی وخودجوش کار می‌کنند و روزانه بیش از ۲۰۰۰ ماسک تولید می شود.

به گزارش صدای انار، صبح امروزسه شنبه ۵ فروردین با حضور فرماندارانار ، فرمانده ناحیه سپاه ،بخشدار مرکزی،مسئولین شبکه  بهداشت و درمان و جمعی از  مسئولین شهرستان انار کارگاه تولید ماسک در سالن ۹ دی ناحیه مقاومت سپاه انار افتتاح شد.

سرهنگ مرادی فرمانده ناحیه سپاه انار در خصوص راه اندازی این کارگاه به خبرنگار صدای انار اظهار داشت:اولین فعالیت سپاه وبسیج با وظیفه وهدف کمک وخدمات اجتماعی در ضدعفونی معابر وشهرستان باهمکاری شهرداری و فرمانداری وسایر اعضای ستاد مقابله با کرونا ویروس آغاز شد، بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور پست قرنطینه در ورودی شهر انار زده شد و افراد بسیجی وسپاهی در سه شیفت هشت ساعته به صورت شبانه روزی ورود وخروج سطح شهرستان را کنترل می‌کنند.

وی گفت:طرح بسیج ملی غربالگری با همکاری بسیج خواهران در چهارتیم وبالغ بر ۱۶ نفر بیش از ۸۴٪ از این طرح در شهرستان انار انجام شده و ۱۶٪ باقیمانده امکان برقراری تماس تلفنی صورت نگرفته است.

سرهنگ مرادی افزود:مشکلی که در این زمان به وجود آمد کمبود ماسک بود، باهمفکری تصمیم براین شد که سه کارگاه تولید ماسک راه اندازی شود، که امروز اولین کارگاه باحضور مسئولین افتتاح شد.

وی گفت:دراین کارگاه حدود ۲۰ چرخ خیاطی وبالغ بر ۶۰ نفر (زن ومرد) در سه شیفت صبح، عصر وشب که دوشیفت صبح وعصر بانوان و شیفت شب آقایان به صورت جهادی وخودجوش کار می‌کنند.

فرمانده ناحیه سپاه تصریح کرد:امیدواریم که روزانه بیش از ۲۰۰۰ ماسک تولید شود وپاسخگوی نیاز شهرستان باشد والویت اصلی برآورده شدن نیاز شهرستان میباشد و درصورت رفع نیاز شهرستان و اضافه آمدن ماسک پاسخگوی نیازشهرستان های مجاور هم باشیم.

وی گفت:مبلغ راه اندازی در بحث چرخ خیاطی ها همگی جهادی به این مکان منتقل شده اندو تنها هزینه‌ای که داشته ایم هزینه‌ی تهیه پارچه مخصوص ماسک بوده است که تا امروز بالغ بر ۳۰٪ را خیرین متقبل شده‌اند که امیدوارم ۷۰٪ باقیمانده را خیرین همکاری کنند.

سرهنگ مرادی در پایان افزود:ماسک های تولید شده نیاز شهرستان می‌باشد به طور مثال بخشی از ماسک تولید شده به  کمیته امداد داده میشود تا  به افراد تحت پوشش منتقل شود، همچنین شهرداری و شورای شهر و آموزش پرورش هم متقاضی خرید ماسک بودندانشاالله باکمک و همکاری خیرین، ماسک های تولید شده را بتوانیم خانه به خانه به مردم عادی هم پخش کنیم.

گزارش: نرگس سلطانی

عکس: مهدیه حسینی

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=27904
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای کارگاه خیاطی تولید ماسک در  شهرستان انار افتتاح شد+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.