13

پیگیری غرامت بیمه کشاورزان شهرستان انار باحضور قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور

  • کد خبر : 10543
  • 16 آبان 1396 - 15:33
پیگیری غرامت بیمه کشاورزان شهرستان انار باحضور قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور

مهندس حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: در سال زراعی ۱۳۹۵-۱۳۹۶ در سراسر کشور با توجه به اینکه هنوز غرامت‌ها به طور کامل پرداخت نشده یک‌ میلیون و ۵۰۰هزار پرونده بیمه‌گری وجود داشته و بیش از یک‌ میلیون کشاورز درخواست خسارت داشتند.

به گزارش صدای انار،۱۶ آبانماه طی جلسه ای در فرمانداری شهرستان انار باحضور امام جمعه ،فرماندار انار ،نماینده مجلس ،کشاورزان ،دهیاران و شوراهای اسلامی و با دعوت از مهندس حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور ،مهندس سعیدی ریاست سازمان جهادکشاورزی و مدیر عامل بانک کشاورزی استان پرداخت غرامت بیمه کشاورزان پیگیری گردید.

در این جلسه حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار ،مهندس محمدی نماینده مجلس و مهندس طباطبائی فرماندار انار در دفاع از مشکلات کشاورزان شهرستان مفصل به بیان خشکسالیها،سرمازدگی و گرمازدگی های متوالی و چندین ساله که موجب خسارات چند ساله به محصول پسته شهرستان شد پرداختند و از مشکلات کشاورزان منطقه در استمهال وامها و دریافت غرامت بیمه کشاورزی تاکید نمودند و از مسئولین بیمه کشاورزی کشور خواستند تا درپرداخت حق بیمه کشاورزی شهرستان نهایت مساعدت را بفرمایند.

در ادامه تنی چند از کشاورزان و مرغداران و همچنین رئیس خانه کشاورز مشکلات پیش آمده را مطرح و از مسئولین استمداد خواستند.

در ادامه مهندس حسن نژاد ضمن قول مساعد جهت کارشناسی و پرداخت واقعی غرامت حق بیمه کشاورزان شهرستان انار افزود: در مجموع در شهرستان انار در سال زراعی ۹۵ مبلغ ۲۳ میلیارد ریال حق بیمه دریافت شده و ۵۸ میلیارد ریال پرداخت شده و در سال ۹۴ مبلغ ۲۴ میلیارد دریافت و۱۰۴ میلیارد ریال پداخت شده و در سال ۹۳ ۱۵ میلیارد ریال دریافت و ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان انار خسارت و غرامت پرداخت شده است.وی افزود بیمه کشاورزی با بیمه های دیگر فرق دارد و جهت پشتیبانی و حمایت از کشاورزان تشکیل شده و هر ساله به ۹۰ درصد از کشاورزان پرداخت خسارت دارد .

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه بیش‌از ۳۰ سال است که بیمه کشاروزی در ایران فعالیت می‌کند، یادآور شد: کشور ایران در بخش کشاورزی جزو کشورهای بلاخیز بوده و شرایط اقلیمی، آفات و بیماری‌ها محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند که امر اهمیت بیمه را در این بخش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی ۱۰۰ درصد دولتی است، یادآور شد: و دلیل اینکه به این مجموعه صندوق بیمه اطلاق می‌شود به این سبب است که این مجموعه به دنبال سوددهی نیست بلکه بخش کمی از حق بیمه را از بیمه شده و بخش اعظمی را از دولت دریافت می‌کنند ولی مجموع آنها در قالب غرامت به کشاورزان آسیب‌دیده پرداخت می‌کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه در سال زراعی ۱۳۹۵-۱۳۹۶ در سراسر کشور با توجه به اینکه هنوز غرامت‌ها به طور کامل پرداخت نشده یک‌ میلیون و ۵۰۰هزار پرونده بیمه‌گری وجود داشته و بیش از یک‌ میلیون کشاورز درخواست خسارت داشتند.

کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر چقدر تعداد کشاورزان بیمه شده افزایش یابد قدرت چانه‌زنی با دولت برای افزایش پرداخت حق بیمه افزایش می‌یابد، یادآور شد: تلاش می‌کنیم غرامت‌ها را به موقع پرداخت کنیم و دلایل دیر پرداخت کردن غرامات استفاده از درآمدهای دولتی است که به موقع محقق نمی‌شود.

وی افزود جهت تامین اعتبار صندوق با وزیر محترم و معاون اول رئیس جمهور صحبت شده و در حال پیگیری هستیم.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=10543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام و خسته نباشید به همه زحمت کشان ومسولین عزیز انار انشالله که بتوانید با این جلسه به نتیجه خوبی برسید ، یا علی