6

همایش دیابت درروستای بهشت آباد شهرستان اناربرگزارشد

  • کد خبر : 4687
  • 25 آبان 1395 - 16:44
همایش دیابت درروستای بهشت آباد شهرستان اناربرگزارشد

به گزارش انارآنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار،۲۴آبانماه همایش دیابت درروستای بهشت آباد شهرستان انار همراه با پیاده روی مردم روستا برگزارشد. سخنران این همایش دکتر زینلی نژاد دومین علت نارسایی کلیه و سومین علت کوری در دنیا را دیابت ذکر کردند. ایشان تصریح کردند : از جمله ریزفاکتورهای بیماری […]

به گزارش انارآنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار،۲۴آبانماه همایش دیابت درروستای بهشت آباد شهرستان انار همراه با پیاده روی مردم روستا برگزارشد.

سخنران این همایش دکتر زینلی نژاد دومین علت نارسایی کلیه و سومین علت کوری در دنیا را دیابت ذکر کردند.

ایشان تصریح کردند : از جمله ریزفاکتورهای بیماری دیابت چاقی دور شکم، ارث، تغذیه نامناسب،استرس، فشارخون و چربی خون می باشد.

dsc09425_21290

به گفته دکتر زینلی نژاد از علائم دیابت پرخوری، پرنوشی، پرادراری و خستگی بدنی  و از عوارض این بیماری به علت درگیری عروق ریز بدن عارضه چشمی، به دلیل درگیر بودن عروق بزرگ مشکل قبلی و به دلیل درگیری عروق و اعصاب پا باعث ایجاد پای دیابتی و نهایتا زخم دیابتی می شود.

ایشان نکاتی را در خصوص پیشگیری از زخم پای دیابتی نظیر عدم استفاده از کفش تنگ ،گرفتن ناخن های پا بصورت مستقیم و شستشوی پا بصورت روزانه در محلول آب نمک رقیق به مدت ۱۰ دقیقه و سپس خشک کردن پا مطرح کرده و تزریق انسولین بعد از ۱۰ سال از گذشت بیماری و درمان دارویی با اهمیت دانستند.

 در پایان این مراسم جوایزی به شرکت کنندگان اهداء گردید .

لازم به ذکراست این مراسم با همکاری شورای اسلامی بهشت آباد، مرکز بهداشتی درمانی لطف آباد، خانه بهداشت بهشت آباد و واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان انار برگزار شد .

dsc09416_21291 dsc09429_21294 dsc09436_21295

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=4687
  • دیدگاه‌ها برای همایش دیابت درروستای بهشت آباد شهرستان اناربرگزارشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.