تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
12

همایش بحران آب شهرستان انار باحضور مدیرعامل آب منطقه ای استان برگزار شد

  • کد خبر : 747
  • 07 مرداد 1395 - 15:27
همایش بحران آب شهرستان انار باحضور مدیرعامل آب منطقه ای استان برگزار شد

صبح امروز، همایش بحران آب شهرستان انار باحضور امام جمعه انار،سرپرست فرمانداری انار،دادستان، مسئولین و کشاورزان شهرستان و با دعوت از مهندس بختیاری مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان برگزار گردید.

به گزارش انارآنلاین، صبح امروز همایش بحران آب شهرستان انار باحضور امام جمعه انار،سرپرست فرمانداری انار،دادستان، مسئولین و کشاورزان شهرستان و با دعوت از مهندس بختیاری مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان برگزار گردید.

در این همایش که معاون حفاظت از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای استان نیز حضور داشت وضعیت  ذخایر آب زیر زمینی کشور،استان و شهرستان انار و همچنین میزان برداشتها و اضافه برداشتها توسط مدیرعامل محترم آب منطقه ای استان بصورت مصور بیان و در خصوص مدیریت و حفظ منابع آبی با مشارکت کشاورزان تاکید نمودند .

 مهندس بختیاری در این همایش اظهار داشتند که مشکل کمبود آب و کاهش سفره های آب زیر زمینی در استان کرمان به شرایط بحران رسیده است و باید برای عبور از این بحران همه اقشار همگام با مسئولین در امر برطرف کردن آن همکاری کنند.

 وی تصریح کرد در مجموع ۱٫۷ درصد از کل آب کره زمین آب‌های زیرزمینی هستند و متوسط بارندگی دنیا ۷۸۰ میلیمتر، ایران ۲۵۰ و کرمان ۱۲۹ میلیمتر است. مهندس بختیاری گفت ۳۵ هزار حلقه چاه در استان کرمان وجود دارد که ۲۴ هزار مورد مجاز و ۱۱ هزار حلقه غیرمجاز است و استان کرمان رتبه اول یا دوم کشور را در کسری مخازن آب دارد و ۹۴۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود.

 مدیرعامل آب منطقه ای استان افزود در حوزه حفظ و حراست از منابع موجود آب های زیرزمینی نیاز به نهضت فرهنگی دارد و مردم استان باید بدانند هر قطره آب ارزش دارد و باید دوران غرقابی کردن در کشاورزی بگذرد و همه خود را حافظ آب و پلیس آب بدانند و در این خصوص باید همه در سراسر استان برای مشکل آب کار کنیم.وی همچنین راههای برون رفت از این مشکل را حفظ و دفاع از منابع آبی موجود ،رونق و ایجاد صنعت علی الخصوص در شمال استان که پتانسیل مناسبی دارد و انتقال آب عنوان کرد و گفت در همه این مسیرها در تلاشیم و امیدواریم با مشارکت همه دستگاه ها و کشاورزان و مردم بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.وی همچنین به عمده مصرف آبهای زیرزمینی اشاره نمود و گفت با توجه به اینکه ۹۴ درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود باید  بهره برداران کشاورزی با تغییر روشهای آبیاری جهت حل این مشکل و مبارزه با بحران آب همکاری نمایند.

پس از این جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان باحضور مسئولین در دفتر فرماندار انار تشکیل جلسه دادند .

 حل مشکل مجوز چاه آب آشامیدنی امین شهر و روستاهای اطراف ،جابجایی چاه شهرک صنعتی جهت شیرین تر شدن آب برای مصارف صنعتی و شهرک صنعتی انار نیز اموارد مورد بحث در این جلسه بود که توسط مدیرعامل محترم راهکارهایی ارائه شد.

 ContentImages_23064

ContentImages_23068

ContentImages_23066

ContentImages_23067

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=747
  • دیدگاه‌ها برای همایش بحران آب شهرستان انار باحضور مدیرعامل آب منطقه ای استان برگزار شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.