تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
12

ازپولهای سرگردان شهرستان انار بایدبرای جذب گردشگران استفاده کرد

  • کد خبر : 743
  • 07 مرداد 1395 - 7:41
ازپولهای سرگردان شهرستان انار بایدبرای جذب گردشگران استفاده کرد

پول‌های سرگردان در شهرستان‌های انار و رفسنجان وجود دارد که باید با جذب آنها زمینه جذب گردشگران فراهم شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شمال غرب استان ،در جمع فعالان صنعت گردشگری و روسای میراث فرهنگی شهرستان‌های رفسنجان، شهربابک و انار در محل اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: تولید انیمیشن از آثار گردشگری رفسنجان می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مفید و برای مناطق حاشیه آثار باستانی و اماکن و ابنیه تاریخی موثر باشد.

مسلم میرزایی تصریح کرد: مثلث توسعه گردشگری شمال غرب استان کرمان شامل شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک تشکیل شده و اکثر آثار، بناها و جاذبه‌های تاریخی این شهرستان‌ها شناسایی شده‌اند.

رئیس کمیسیون گردشگری شمال غرب استان کرمان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: برای جذب گردشگر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

این مسئول، یکی از زیرساخت‌ها را ایجاد آژانس‌های مسافرتی در حوزه گردشگری بیان و خاطرنشان کرد: گرچه آژانس‌های مسافرتی هوایی و زمینی در این شهرستان‌ها زیاد است و جابه‌جایی مسافران فقط از شهری به شهر دیگر است، اما آژانس مسافرتی ویژه گردشگری در حوزه اینکه گردشگران داخلی و خارجی را جابه‌جا کند در این شهرستانها وجود ندارد.

میرزایی همچنین به نبود اقامتگاه‌های بومی در رفسنجان، انار و شهربابک اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود در هر منطقه از این شهرستان‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی ایجاد شود تا گردشگران در راستای بازدید از آثار گردشگری بتوانند به مدت یک یا چند روز اقامت داشته باشند.

وی به محصول پسته سوغات این شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: باید در این بحث نیز افرادی ورود پیدا کنند و با فرآوری پسته در انواع بسته‌بندی‌های شکیل بتوانند این محصول را به گردشگران ارائه دهند.

رئیس کمیسیون گردشگری شمال غرب استان کرمان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تبیین کرد: کمیته سفر گردشگری برای شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک به مرکزیت رفسنجان تشکیل می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: با تشکیل این کمیته می‌توان به بحث‌های اقامتی، پذیرایی، بوم گردی، حمل و نقل، خرید سوغات و … در این سه شهرستان پرداخت و بهترین نظرات در رابطه با جذب گردشگر اجرایی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان انار نیز در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان است، اظهار داشت: پول‌های سرگردان در شهرستان‌های انار و رفسنجان وجود دارد که باید با جذب آنها زمینه جذب گردشگران فراهم شود.

محسن منصورآبادی عنوان کرد: باید کارگاهی آموزشی گردشگری برای مسئولان شهرستان انار ایجاد شود تا شهرستان انار میزبان گردشگران باشد و در آنجا آثار گردشگری انار و رفسنجان به گردشگران معرفی شود.

وی ادامه داد: بعد از آن به رفسنجان آیند و چند روزی را سپری کنند و در مسیر نیز راهی شهربابک شوند و آثار این شهرستان را از نظر بگذرانند و در ادامه می‌توانند به سیرجان و دیگر شهرستان‌های استان بروند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان انار خاطرنشان کرد: استان کرمان مملو از آثار گردشگری بکر است که باید زمینه استفاده از این آثار فراهم شود تا رونق و توسعه گردشگری موجب اشتغالزایی و معرفی این استان به دنیا باشد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=743
  • دیدگاه‌ها برای ازپولهای سرگردان شهرستان انار بایدبرای جذب گردشگران استفاده کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.