تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
14

نماینده شهربابک :کارخانه ذوب خاتون آباد به عنوان نماد آلودگی شدید صنعتی در کشور

  • کد خبر : 1774
  • 28 مرداد 1395 - 13:06
نماینده شهربابک :کارخانه ذوب خاتون آباد به عنوان نماد آلودگی شدید صنعتی در کشور

نماینده شهربابک گفت: کارخانه ذوب مس خاتون آباد با تکنولوژی روز همراه نبوده و آلودگی های زیست محیطی دشت خاتون آباد به عنوان نماد آلودگی شدید صنعتی در کشور می باشد.

به گزارش خانه ملت، علی اسدی نماینده مردم شهربابک در نشست علنی روز چهارشنبه (۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: شهرستان شهربابک یکی از شهرستان‌های استان کرمان است و از آنجایی که، کرمان بهشت معادن ایران است، این شهرستان نیز با داشتن معادن مس و فیروزه سهم بسزایی از تولید را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معادن مس میدوک و ذوب مس خاتون آباد از معادنی است که دولت آن را بنا نهاده است. کارخانه ذوب مس خاتون آباد با تکنولوژی روز همراه نبوده و آلودگی های زیست محیطی دشت خاتون آباد به عنوان نماد آلودگی شدید صنعتی در کشور می باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰هزار راس دام، تلف شده اند و تا ۲۰ سال دیگر در این دشت، امکان رویش گیاه وجود ندارد و کارشناسان از عدم کشت گیاه در این دشت سخن می گویند.

اسدی متذکر شد: زدودن غبار آلودگی ها نیاز به زمان زیادی دارد. اگر چه مجتمع مس تاکنون اقدام به جبران خسارت نکرده است و مشکلات این چنینی با پرداخت هزینه های مادی جبران نمی گردد و باید برای رفع آن اقدام سریع انجام شود اما وزیر صنعت؛ چرا از سال ۹۱ خسارت این دامداران پرداخت نشده است؟ در بخش سفره های آب زیر زمینی به دلیل برداشت زیاد آب، منجر به هجوم آب به سفره های زیر زمینی شده و آب چاه ها شور گردیده است و در سال های آینده آبی برای شهربابک باقی نخواهد ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه نزدیک ۴۰سال است که آب صنعت مس سرچشمه از سفره های آب زیر زمینی شهرستان شهربابک تامین می گردد و پول های فراوان نصیب برخی افراد شد، اما منابع آبی بدون اینکه در این مدت ۴۰ سال ریالی خرج توسعه و زیر ساخت شود، همچنان شهرستان بدون توسعه باقی مانده و مردم مهاجرت می کنند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر به ظرفیت های شهرستان شهربابک توجه می شد، امروز شاهد ۳ هزار بیکار نبودیم. سود سرشار معادن نصیب کسانی می شود که در شهرستان شهربابک حضور ندارند و حتی ریالی از در آمدهای این معادن در بانک های شهرستان جهت گردش پول، واریز نمی گردد.

وی افزود: از رئیس مجلس تقاضا دارم، درصدی از درآمدها را برای توسعه شهرستان در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: جاذبه های گردشگری و باستانی زیادی در شهرستان وجود دارد که بعضا سابقه ۱۰ هزار ساله دارند و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی بندرعباس و تهران، باعث ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری در این بخش گردیده است و مردم از این سرمایه گذاران استقبال می کنند.

وی افزود: وجود صنایع در شهربابک نیاز این شهرستان به برق را بیش از پیش کرده و کمبود برق احساس می شود و از وزیر نیرو درخواست جبران این کمبود را دارم. روند اجرایی اصلاح جاده ارتباطی شهرستان خاتم و شهربابک به کندی انجام می شود و پیمانکار به دنبال تعطیلی کار است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1774
  • دیدگاه‌ها برای نماینده شهربابک :کارخانه ذوب خاتون آباد به عنوان نماد آلودگی شدید صنعتی در کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.