تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
10

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان:وضعیت فرزند آوری در شهربابک بحرانی است

  • کد خبر : 4914
  • 04 آذر 1395 - 12:25
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان:وضعیت فرزند آوری در شهربابک بحرانی است

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: وضعیت فرزند آوری در شهربابک با نرخ رشد ۱/۳۲ درصد بحرانی بوده که باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان کرمان نرخ رشد جمعیت در شهرستان شهربابک را ۱/۳۲ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ رشد زیر ۲ ، نشان از بحران بودن وضعیت فرزند آوری در شهربابک است که اهمیت لزوم فرهنگ سازی در این زمینه را مشخص می کند و همکاری همه مسئولین در این زمینه ضروری می باشد.

وی افزود: درصد ثبت به موقع ولادت و فوت در استان کرمان در نه ماه اخیر پیشرفت زیادی داشته است و این آمار در شهرستان شهربابک صد در صد می باشد که در هشت ماهه سال ۹۵ در شهربابک ۲۲۷ نفر فوتی ثبت شده است

زین الصالحین جمعیت شهربابک را بر اساس ثبت شناسنامه ای؛ ۹۶۱۱۷ نفر عنوان نمود و گفت: در شهرستان اسامی فاطمه،  زهرا، یسنا، فاطمه زهرا و ریحانه برای دختران و اسامی ابوالفضل، امیرعلی، علی، امیر حسین و آرش برای پسران بیشترین نامهای برگزیده هستند.

وی افزود: باید در زمینه ی انتخاب اسامی نیز فرهنگ سازی مناسبی در جامعه صورت گیرد زیرا تمایل به انتخاب اسامی غربی برای فرزندان خود در حال افزایش می باشد

ایشان اظهار داشت: زیر ساخت های مناسب برای صدور کارت ملی هوشمند در استان فراهم است که در شهربابک نیز ۴ ایستگاه کاری در اداره پست و دفتر پیشخوان برای این امر در حال خدمت رسانی به مردم شهرستان می باشند.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان افزود: تاکنون ۱۸۶۲۸ کارت ملی هوشمند در شهرستان شهربابک صادر شده که درصد بالایی از آنها در ۷ ماهه اخیر صادر شده اند.

زین الصالحین در پایان از پیگیری جهت اخذ مجوز نمایندگی ثبت احوال در بخش دهج خبر داد.

منبع:بابک خبر

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=4914
  • دیدگاه‌ها برای مدیر کل ثبت احوال استان کرمان:وضعیت فرزند آوری در شهربابک بحرانی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.