تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
14

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی استان:روستای بیاض دارای پتانسیل خوبی برای گردشگری شهرستان انار است

  • کد خبر : 26442
  • 01 دی 1398 - 19:30
فعالی مدیر کل میراث فرهنگی استان:روستای بیاض دارای پتانسیل خوبی برای گردشگری شهرستان انار است

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی گفت: روستای بیاض دارای پتانسیل خوبی برای گردشگری شهرستان بوده که میتوان آنرا بعنوان یک محور گردشگری تقویت و بازسازی نمود.

به گزارش صدای انار،اولین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شهرستان انار به ریاست علی زهرودی فرماندار و با حضور فعالی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و‌ گردشگری استان  یکشنبه ۱ دیماه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید .

فرماندار در این جلسه با اشاره به نزدیکی به پایان سال و ورود انبوه جمعیت مسافر به شهرستان و استان، خواستار همکاری میراث فرهنگی استان جهت ایجاد و تکمیل زیر ساخت های لازم جهت اسکان مسافرین شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز و احداث بالغ بر ۵ مجتمع خدمات رفاهی در محدوده شهرستان افزود ، شهرستان انار بعنوان دروازه ورودی استان میتواند تاثیر بسزایی در جذب و خدمت رسانی مسافرین به استان داشته باشد.

زهرودی همچنین با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان و لزوم حمایت جهت تکمیل و مرمت این آثار افزود : بازسازی ارگ ساسانی از مهمترین مطالبات مردم شهر انار است.

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی نیز در این جلسه گفت: روستای بیاض دارای پتانسیل خوبی برای گردشگری شهرستان بوده که میتوان آنرا بعنوان یک محور گردشگری تقویت و بازسازی نمود.

وی ادامه داد در صورتیکه مالکیت آثار تاریخی مربوط به میراث فرهنگی باشد جهت واگذاری به بخش خصوصی همکاری لازم را بعمل خواهیم آورد و ضمن صدور موافقت اصولی ، تعیین کاربری و ارائه تسهیلات تا ۷۰ درصد، نهایت همکاری را با سرمایه گذار خواهیم داشت.

فعالی افزود در صورتیکه مالکیت آثار تاریخی متعلق به بخش خصوصی باشد و در نگهداری آن توسط مالک سهل انگاری صورت گیرد ، ۶ ماه تا ۲ سال حکم حبس به ایشان صادر خواهد گردید .

مساعدت در راه اندازی کمپ ها و مراکز رفاهی مسافری و پیگیری رفع مشکل نیروی اداری میراث فرهنگی از دیگر صحبت های فعالی در این جلسه بود.

لازم به ذکر است طی سفر یک روزه فعالی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بهمراه معاونین و زهرودی فرماندار انار و تنی چند از مسئولین شهرستان به ترتیب از کاروانسرای بیاض ، کارخانه پنبه بیاض ، بافت تاریخی بیاض ، مسجد تاریخی این روستا ، خانه قل هواللهی شاهم آباد ، قلعه داوود آباد امین‌شهر ، خانه های بوم‌گردی قربان آباد ، عمارت بشر حذفی انار ، یخدان انار ، ارگ تاریخی انار ، بادگیر مهدوی و خانه ابوالحسن خان انار بازدید شد و در ادامه ایشان از کاروانسرای انار ، بقعه امامزاده محمد صالح و مراکز خدمات رفاهی مسیر ورودی شهرستان و استان از سمت استان یزد بازدید نمودند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=26442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. همین پول بنزین از جیب بیت المال داده میشه برای بازدید، وحرف های تکراری،مسولین اناری توانمدی شان صفر،