7

طرح اجتماع محورباهدف ارتقا سلامت در محله بهاآباد انار پیگیری می شود

  • کد خبر : 15686
  • 01 مرداد 1397 - 15:39
طرح اجتماع محورباهدف ارتقا سلامت در محله بهاآباد انار پیگیری می شود

طرح اجتماع محور با هدف ارتقا سلامت جامعه در محله بهاباد در حال پیگیری است.

به گزارش  صدای انار به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان انار، طرح اجتماع محور با هدف ارتقا سلامت جامعه در محله بهاآباد در حال پیگیری است.

طرح اجتماع محور طرحی است که در آن باور بر این است که :

*مردم توانمند هستند و می توانند خودشان فکر کنند و تصمیم بگیرند و جهت رفع مسائل و مشکلات محله خود اقدام کنند.

*مردم می توانند در سرنوشت خود دخیل باشند و بر آن نظارت داشته باشند

*مردم میتوانند زندگی اجتماعی خود را اداره کنند و صاحب قدرت هستند

*مردم با مشارکت در فعالیتهای اجتماعی احساس بهتری نسبت به خودشان خواهند داشت

*مردم از طریق مشارکت میتوانند به اموری بپردازند که به تنهایی قادر به آن نیستند یا انجام ان بسیار مشکل است .

مشارکت به معنای دخالت داوطلبانه و اگاهانه و همه جانبه مردم در امور فرهنگی و اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی و به معنای یک تلاش دسته جمعی برای رسیدن به اهداف مشترک و تعهد مسئولیت اجتماعی است.

تفاوت فرایند مشارکتی در طرح اجتماع محور با سایر روشهای حل مساله احساس اقتداری است که در جریان اجتماع محور بین مردم ایجاد می شود مردم می اموزند چطور با تشریک مساعی در حل مشکلات محله خود موفق شوند

در این طرح مشکلات توسط تیم داوطلب و با نظرسنجی از مردم محله شناسایی و اولویت بندی و سپس جهت رفع مهمترین انها اقدام می شود

از چالش هایی که در این طرح با ان مواجه هستیم حس یاس و ناامیدی در میان مردم نسبت به حل مشکلات موجود و همچنین فرار از کار تیمی است.

اگر مردم پتانسیل عظیم خود را ارج نهاده و باور کنند می توانند دست به دست هم داده و در زمینه فرهنگ سازی و ایجاد امکانات موثر برای محله اقدام کنند.

بسیاری از مشکلات و مسائلی که هم اکنون توسط ساکنین محله بهباد مطرح شده، صرفا با مشارکت خود اهالی محل قابل حل و پیگیری است مسائلی مثل کثیف بودن کوچه ها ، نشستن افراد بیکار جلوی در منزل ،ن بودن فضای سبزکافی ، نبود امکانات ورزشی و… است.

از جمله اقداماتی که تاکنون در محله بهاآباد انجام شده می توان به برگزاری جلسات مکرر با اعضای تیم داوطلب و انجام نیازسنجی در طی دومرحله به صورت فرم های کتبی نظرسنجی و همچنین نظرسنجی حضوری در مسجد زینبیه اشاره کرد. در این نظر سنجی مسائل محله از دید ساکنین محله بهاآباد مطرح و سپس به ترتیب تکرار اولویت بندی شد و برای حل آن ها راهکارهای موثری توسط اعضاء تیم داوطلب ارائه شد.

از دیگر اقدامات می توان به برگزاری کلاسهای فرزندپروری و مهارتهای زندگی در مساجد محله و درختکاری ، نصب وسایل بازی برای کودکان در مسجد اشاره کرد که این اقدامات به همت مردم انجام شده است

قبل از این اقدامات جلسات متعددی با روسای برخی ادارات در خصوص طرح اجتماع محور صورت گرفته و اکثریت ادارات موافقت خود را جهت همکاری لازم برای پیشبرد اهداف این طرح اعلام کرده اند.

جلساتی که در این رابطه تشکیل می شود در مسجد زینبیه به صورت ماهی یک بار انجام و تاریخ دقیق آن از طریق سایت های محلی و تابلوی اعلانات مسجد و همچنین پایگاه بسیج خواهران و برادران منطقه اعلام می شود.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=15686
  • دیدگاه‌ها برای طرح اجتماع محورباهدف ارتقا سلامت در محله بهاآباد انار پیگیری می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.