تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
7

ضرورت برنامه ریزی فرهنگی برای مبارزه با قلیان در شهرستان انار

  • کد خبر : 18766
  • 16 آذر 1397 - 20:20
ضرورت برنامه ریزی فرهنگی برای مبارزه با قلیان در شهرستان انار

موضوع استفاده از قلیان در بین برخی جوانان شهر انار تبدیل به فرهنگ شده و جای بسی تأسف است که این معضل در میان جوانان شهر افزایش پیدا کرده است.

موضوع استفاده از قلیان در بین برخی جوانان شهر انار تبدیل به فرهنگ شده و جای بسی تأسف است که این معضل در میان جوانان شهر افزایش پیدا کرده است و چند مغازه با عنوان اسم چای خانه و فروش قهوه و غیره در شهر وجود دارد که جوانان زیادی و حتی عده کمی از دانش آموزان در این مراکز به راحتی در حال کشیدن قلیان می باشند و آیا اصلاً مجوزی برای فروش و عرصه قلیان برای این مراکز می باشد ؟  آیا والدین برخی دانش آموزان که فرزندان آنها به عنوان تفریح در این مراکز در حال کشیدن قلیان می باشند اطلاع دارند ؟

کافی است والدین و مسئولان شهرستان یک بار پای به این مراکز بگذارند تا افرادی را ببینند که به راحتی در حال کشیدن با قلیان با طعم های مختلف می باشند. متأسفانه استفاده از قلیان در بین برخی خانواده ها هیچ قبحی وجود ندارد و به قلیان به عنوان یک تفریح نگاه می کنند و منشأ اصلی آن این است که افراد واقعاً به مضرات آن آگاهی و یا اعتقادی ندارند.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده ۸۰ درصد مواد این قلیان ها شیمیایی بوده و ۲۰ در صد آن تنباکو و آن هم از بدترین مواد می باشد و استنشاق دود قلیان ۲۰۰ برابر دود سیگار بوده و سی دقیقه قلیان کشیدن معادل ۸۰ نخ سیگار بوده و عوارضی جدی نظیر مشکلات ریوی – قلبی – عروقی – انواع سرطان ها و بیمارهای عفونی و واگیردار برای این افراد در پی دارد.

البته قوانینی هم در کشور در خصوص موضوع فوق وضع گردیده که بر اساس قانون کنترل دخانیات کشور و آیین نامه اجرای مصوب هیئت محترم دولت که رسماً هر نوع ماده دخانی که قلیان هم جزئی از آن محسوب شده در اماکن عمومی ممنوع است ابزار مناسبی برای محافظت از جان همه آحاد جامعه در برابر آسیب ها و خطرات می باشد.

لذا می توان با همت و تلاش مسئولین دلسوز شهرستان ، بویژه مسئولین معاونت مبارزه با مواد مخدر شهرستان ، مسئولین بهداشت و حوزه سلامت ، دستگاه قضایی ، بسیج ، اصناف  و حتی آموزش و پرورش با تعامل و همکاری یکدیگر در جهت جمع آوری و برخورد با این مراکز اقدام جدی نمایند.

شهروندان محترم شهرمان نیز می توانند با تلاش و ارائه راهکارهایی در جهت جمع آوری این مراکز نقطه نظرات خود را بیان نمایند.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=18766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بچها مردمو بدبخت میکنن