تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
14

سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز از محل صادرات پسته وارد کشور می‌شود

  • کد خبر : 4638
  • 21 آبان 1395 - 15:19
سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز از محل صادرات پسته وارد کشور می‌شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا قبل از تحریم ۹۰ درصد نیاز کشورهای دنیا از جمله اروپا را تامین می‌کردیم، گفت: از محل صادرات پسته، سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شود.

 احمد انارکی‌محمدی امروز صبح در همایش پیاده‌روی خانوادگی شهرستان انار اظهارداشت: شهرستان انار از شهرستان‌های شمالی استان کرمان و پیشانی استان است.

وی با اشاره به اینکه پسته با مرغوبیت بالا در این شهرستان تولید می‌شود گفت:  ۱۷ استان کشور تولید‌ کننده پسته هستند و جای خوشحالی است که ایران اسلامی تولید‌کننده یکی از محصولات استراتژیک در جهان است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا قبل از تحریم ۹۰ درصد نیاز کشورهای دنیا از جمله اروپا را تامین می‌کردیم افزود: از محل صادرات پسته، سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم انار و رفسنجان در دوران جنگ تحمیلی از طریق صادرات پسته ارز زیادی وارد کشور کرده و در پیروزی جنگ نقش موثری داشتند، خاطر‌نشان کرد: امروز نیز بازار جدید پسته در حال شناسایی است و آن را پیگیری می‌کنیم.

انارکی‌محمدی با تقدیر از زحمات استاندار کرمان در پیگیری مشکلات کشاورزان پسته گفت: رقیب اصلی ما در بخش صادرات آمریکا است و سال‌ها تلاش می‌کند تا با تحریم ما را به عقب برگرداند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا سال‌های سال به ملت ما ظلم کرده‌ است، اظهار‌داشت: آمریکا نمی‌تواند ما را از بازار پسته دور نگه دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۳ میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر پسته هستند، گفت: حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در این بخش انواع سرمایه‌گذاری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی پسته رفسنجان که بحث صادرات کشور را با جدیت پیگیری می‌کند و صادرکنندگان خوبی هم عضو آن هستند، تصریح کرد: این شرکت تعاونی سال‌های سال بحث قیمت‌گذاری پسته جهان را انجام می‌داد و حدود ۷۰ هزار نفر عضو دارد و باید به همان دوران برگردد.

انارکی‌محمدی با تاکید بر مدیریت منابع آبی توسط کشاورزان پسته افزود: با کمبود منابع شدید آبی روبه‌رو هستیم و باید از حداقل‌ها بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=4638
  • دیدگاه‌ها برای سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز از محل صادرات پسته وارد کشور می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.