تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
10
دکتر عبدالهی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار؛

رمز موفقیت طرح حاج قاسم سلیمانی حضور موثر ارگانها و مشارکت پررنگ مردم است

  • کد خبر : 29747
  • 13 آذر 1399 - 21:46
رمز موفقیت طرح حاج قاسم سلیمانی حضور موثر ارگانها و مشارکت پررنگ مردم است

دکتر عبدالهی گفت:رمز موفقیت و پاشنه آشیل طرح مدیریت و کنترل اپیدمی covid19 موسوم به طرح سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی، حضور موثر ارگانها و مشارکت پررنگ مردم می باشد.

به گزارش صدای انار،دکتر عبدالهی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در جلسه هماهنگی و تبیین نحوه اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در سالن پیامبر اعظم فرماندری انار برگزار گردید در خصوص مدیریت و کنترل اپیدمی کویید ۱۹ هماهنگی بین بخشی ادارات و سازمانها و همچنین مشارکت حداکثری گروههای مردمی را بعنوان پاشنه آشیل و راز موفقیت این طرح یاد کردند.*

مدیر شبکه بهداشت و درمان انار ضمن تشریح وظایف ۳ تیم اجرایی: مراقبتی، نظارتی و حمایتی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ارتباط نزدیک پرسنل بهداشت با گروههای داوطلب را گامی مهم در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس covid19 دانستند.

وی افزود: در صورت حضور پررنگ افراد بسیجی، داوطلبین هلال احمر، خیرین سلامت، سمن ها و.. می توان این نوید را به مردم بدهیم که در میان مدت بتوان درصد قابل توجهی از آمار مبتلایان، بستری در بیمارستان و فوت ناشی از بیماری کووید کاهش پیدا خواهد کرد.

ایشان از شاخصه های مهم این طرح را انجام تست کووید در منازل و همچنین انجام درمان سرپایی در منازل افراد مثبت عنوان کردند.

در ادامه وی از حضور کارشناسان و داوطلبین آموزش دیده در سطح شهر و روستا و کنترل تردد در امکان شلوغ و صدور اخطار به متخلفین خبر دادند و افزودند: در صورت مشاهده افراد بیمار که می بایست دوران قرنطینه خود را طی کنند اما ناقض آن شده اند برابر مقررات با ایشان برخورد خواهد شد.

وی افزود انتظار داریم باری دیگر خیرین سلامت به میدان آمده و از طریق تیم حمایتی ما که با محوریت بسیج و با حضور بهداشت تشکیل گردیده است شرایطی را فراهم آوریم تا افراد مبتلا در مدت زمان بیماری، تا حد امکان از تردد در سطح جامعه خودداری و نیازهای های معیشتی افراد دهک پائین از این کانال تامین گردد.

دکتر عبدالهی در پایان خواستار مشارکت مردم در پیشگیری از ابتلای به covid19 شدند و از مهمترین و در دسترس ترین راهها برای پیشگیری از ابتلا را استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب (خودرو، منزل، محل کار) و شستشوی دست ها بیان کردند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=29747
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای رمز موفقیت طرح حاج قاسم سلیمانی حضور موثر ارگانها و مشارکت پررنگ مردم است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.