تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4

جزییات اجرای طرح سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان انار

  • کد خبر : 29739
  • 13 آذر 1399 - 14:03
جزییات اجرای طرح سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان انار

سرهنگ ابراهیم پور فرمانده سپاه شهرستان انار گفت:هدف کلی از اجرای این طرح، تمرکز مردم از سمت بیمارستان به سمت خانه ها است و این طرح با شعار”هرخانه یک پایگاه سلامت است” می باشد.

به گزارش صدای انار، ۱۲ آذرماه نشست خبری اعضای قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله باکرونا شهرستان انارپیرامون اجرای طرح سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی که در فرمانداری انار برگزار شد.

زهرودی فرماندار انار در این نشست پیرامون این طرح گفت:طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با مسئولیت فرمانداری تشکیل شده است وفرمانده این عملیات برعهده فرماندهی سپاه شهرستان و همچنین معاون این عملیات بر عهده رئیس شبکه بهداشت و درمان است و رئیس هلال احمرنیز در این عملیات عضو می باشند.

این قرارگاه دارای پنج کمیته میباشد که به شرح ذیل است؛

.کمیته حمایت و قرنطینه

.کمیته رهگیری و مراقبت

.کمیته آموزش

.کمیته پایش ونظارت وکمیته های عملیاتی که در شهرها و استان ها بر اساس محل محور برنامه ریزی شده اند.

فرماندار انار گفت:این طرح از شنبه ۱۵ آذرماه در سطح وسیعی از شهرستان شروع به فعالیت خواهد کرد .

وی در مورد اجرای این طرح در شهرستان انار گفت:ابتدا غربال وشناسایی افراد مشکوک و نهایتا انجام تست انجام وسپس قرنطینه خانگی صورت می گیردو بیماران درصورت بروز هرگونه مشکل خاص به بیمارستان اعزام میشوند.

وی گفت: پس از قرنطینه رهگیری افرادی که در قرنطینه به سر میبرند انجام میشود که طبق آن اگر شخصی قرنطینه باشد و محل قرنطینه را ترک کند مطابق با قانون منجر به تخلف می شود.

زهرودی گفت: کمیته حمایت به ابعاد مختلف،اشخاص را مورد حمایت قرار میدهد.

ایشان خاطر نشان کرد این طرح در سراسر کشور و به عنوان طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است.

فرماندار انار از مردم خواست  همکاری های لازم در این طرح را داشته باشند و مسئله ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ان شاالله با کمک مردم بتوانیم وضعیت نارنجی شهر را به سفید تبدیل کنیم.

در ادامه دکتر عبدالهی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار اظهار داشت:طرح سردار حاج قاسم سلیمانی  شامل سه تیم مهم حمایتی ،پایش و نظارتی وتیم مراقبتی است ومسئولیت تیم پایش ونظارتی وتیم مراقبتی برعهده شبکه بهداشت می باشد.

وی گفت:تیم نظارتی با مسئولیت بهداشت محیط وبهداشت حرفه ای وبراساس مصوبات طرح ،کار خود را انجام داده  وظایف آنها نظارت بر اماکن عمومی وپرتردد با ارائه خدمات خاص وپروتکل های بهداشتی وهمچنین بازدید از منازل افراد مشکوک به کرونا مثبت وبازدید به همراه اصناف و همکارن بسیج از مغازه های سطح شهر جهت رعایت پروتکل بهداشتی می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار گفت:تیم مراقبتی نیز دارای وظایفی است که به دو دسته تقسیم میشود .

۱-تیم مراقبتی برای مراقبت های داخل منزل

۲-تیم مراقبتی برای ردیابی بیمارانی که تست آنها مثبت شده است.

دکتر عبدالهی گفت:تیم مراقبتی در منزل به ازای هرمرکز خدمات جامع سلامت دوتیم برای آنها مشخص شده این تیم شامل یک پزشک ویک پرستاراست که در منزل حضور پیدا کرده وخدمات لازم را ارئه میدهند و هدف از این تیم به حداقل رساندن مراجعه مردم به مراکز درمانی است و تیم مراقبتی ردیابی برای ردیابی و رهگیری بیماران مثبت است نوعی شجره یابی است و ردیابی افرادی که با فرد مثبت در تماس بوده اند.

وی افزود:کار دیگر تیم ردیابی عمل جداسازی افراد مثبت و قرنطینه خانگی آن هارا انجام میدهد واگر امکانات لازم جهت قرنطینه خانگی وجود نداشت با کمک تیم حمایتی محیط وفضای فیزیکی جهت قرنطینه فراهم میکند.

دکتر عبدالهی گفت: روش اجرای تیم مراقبتی بدین صورت است  که افرادی که تست آنها مثبت میشوند از طریق مراقبین سلامت با آنها تماس گرفته میشود وباتوجه به نیازخودحمایت میشوند وبه تیم محله اطلاع میدهند وظیفه این تیم بررسی اینکه آیا نیاز به حضور تیم های دیگر میباشد یاخیر

وی گفت:تیم مراقبتی با مراجعه به درب منزل افرادی که در تماس با فرد مثبت بوده بررسی کرده وتست افراد انجام میشودو تعهد جهت قرنطینه انجام می گیرد وراهنمایی های لازم جهت استفاده از نرم افزار های مورد نیاز و سفیر سلامت را آموزش میدهند و بسته های حمایتی در قالب نیاز های خدماتی دارویی  و معیشتی ارائه میشود.

سرهنگ ابراهیم پور فرمانده سپاه شهرستان انار نیزدر راستای این طرح اظهار داشت:هدف کلی از اجرای این طرح، تمرکز مردم از سمت بیمارستان به سمت خانه ها است و این طرح با شعار”هرخانه یک پایگاه سلامت است” می باشد.

وی گفت: با تعامل باشبکه بهداشت ،بیست محله در نظر گرفته شده وکمیته عملیاتی محله تشکیل شده و بازوی اجرایی این کمیته تیم های مراقبت،نظارت،وحمایت میباشد و فرمانده کمیته عملیاتی بسیج  ومعاون فنی این کمیته شبکه بهداشت می باشد وهمه برنامه ها به صورت هماهنگی و با تقسیم کار انجام میشودودر تیم حمایتی افراد با توجه به نیاز خود در بخش های مختلف حمایت می شوند.

فرمانده سپاه انار افزود: رویکرد خود را در حوزه تقسیم وتوزیع کمک های مؤمنانه به سمت کنترل کووید۱۹ و حمایت از قشر آسیب دیده کرونا پیش میبریم  و مراکز حمایتی دیگر در سطح شهرستان مانند کمیته امداد،بهزیستی،خیریه  را پیگیری کرده وبه صورت متمرکز انجام کار میشوند.

ایشن افزود:این طرح نه تنها برای بحث بهداشت و کنترل کووید۱۹کاربرد دارد بلکه در اوضاع مختلف ازاین مجموعه و ساختار به وجود آمده میتوان در آینده استفده کرد.

گزارش و عکس: نسرین عسکری

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=29739
  • دیدگاه‌ها برای جزییات اجرای طرح سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.