وی خاطرنشان کرد: امسال امکان خروج افراد از مرزها برای حضور در پیاده روی اربعین بدون دریافت گذرنامه وجود نخواهد داشت و گذرنامه افراد برای خروج از کشور باید حداقل شش ماه انقضاء داشته باشد.

وی از برخورد با کاروان های غیر مجاز پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: افرادی که قصد خروج از کشور با گذرنامه جعلی را دارند باید بدانند سیستم پلیس به راحتی قادر به تشخیص این موارد است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان افزود: در استان کرمان امنیت مطلوبی وجود دارد و براساس آمار موجود، بسیاری از جرایم مهم در استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان عنوان کرد: این استان با وجود قرار گرفتن در همجواری استان های مرزی کشور، بیشترین تهدیدها را دارد اما در دهه محرم با وجود همه تهدیدات دشمنان، حتی یک مورد امنیتی نیز نداشته ایم.

وی با اشاره به انجام ۶ هزار و ۷۵۷ مورد بازدید از اماکن و صنوف گفت: سه هزار و ۲۴۷ مورد واحدهای صنفی متخلف پلمب شده اند.

سرهنگ پرواز به انجام هفت هزار و ۶۵۲ مورد بررسی صلاحیت فردی از سوی پلیس امنیت عمومی اشاره و بیان کرد: امسال چهار هزار و ۵۲۳ مورد بازدید از مراسم عروسی، فرهنگی و هنری انجام شده است.

وی گفت: دستگیری افاغنه فاقد مجوز در سال جاری نیز ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته که دلیل اصلی آن، کنترل مرزها بوده است.

وی به کشف ۶۶ مورد گذرنامه جعلی و ۱۹ مورد جعل مدارک هویت ایرانی اشاره و عنوان کرد: امسال همچنین ۲۹ هزار و ۷۷ مورد مجوز خروج از کشور صادر شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان افزود: صدور ۱۰۱ مورد مجوز ورود به کشور، توقیف ۶۲۲ دستگاه خودرو، ۳۷۲ مورد بازرسی و آموزش مراکز پلیس + ۱۰ و انهدام باند جعل اسناد و گروگانگیری اتباع بیگانه از دیگر اقدامات پلیس امنیت عمومی استان بوده است.

وی با اشاره به دستگیری یک شرور مسلح در ۲۵ مهرماه سال جاری گفت: این شرور چهار سال متواری و مسلح بوده و بخش زیادی از تیراندازی های ایذایی جنوب استان از سوی وی انجام می شده است.

وی خاطرنشان کرد: این فرد با دو قبضه سلاح جنگی و شکاری و یک قبضه سلاح سرد دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شده است.

سرهنگ پرواز گفت: چندین باند سلاح و مهمات نیز در استان کرمان منهدم و تعداد زیادی سلاح از این باندها کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه سه تن انواع مواد مخدر از سوی پلیس امنیت عمومی کشف شده است خاطرنشان کرد: ۱۱ تن از کشفیات مواد مخدر استان نیز با همکاری، هدایت و راهنمایی پلیس امنیت عمومی انجام شده است.

وی اظهار کرد: دستگیری ۱۲ گروگانگیر و انهدام دو باند گروگانگیری از سوی پلیس امنیت عمومی در سال جاری انجام و ۱۳ مورد گروگان نیز آزاد شده اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان به انهدام باند کلاهبرداری فروش عتیقه جات نیز اشاره کرد و گفت: چهار مورد عتیقه جات نیز کشف شده است.

وی به اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این طرح بیش از ۱۰۵ بازدید انجام و ۷۲ مورد به تذکر منتج شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن عمومی در نیمه شعبان، مشارکت در بازدیدهای بهداشتی از مرکز پذیرایی، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی با اتحادیه های صنفی و شناسایی و دستگیری اتباع بیگانه شاغل در واحدهای صنفی نیز از سوی پلیس امنیت عمومی صورت گرفته است.

سرهنگ پرواز به اجرای ۳۵۸ مورد بازدید در طرح نظارت بر طلا و جواهرات اشاره کرد و گفت: نظارت بر مهدکودک ها نیز ۱۹۴ مورد بوده که منجر به پلمب سه واحد متخلف شده است.

وی به انجام ۲۹۹ مورد بازدید برای کشف کالای قاچاق اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۲۹۹ مورد بازدید انجام و ۵۴ واحد صنفی پلمب شدند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با اسامی و عناوین بیگانه ۴۸۳ بازدید انجام و ۲۳۸ مورد تذکر داده شده که در نهایت هشت واحد که اقدامی برای تغییر نام و تابلوی واحد صنفی خود نکرده اند، پلمب شده اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی در صنوف و اماکن عمومی نیز ۱۸۹ مورد بازدید از آرایشگاه های مردانه و ۲۹۳ مورد بازدید از آرایشگاه های زنانه انجام و در نهایت ۴۲ آرایشگاه زنانه پلمب شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۱۸۵ بازدید از واحدهای آرایشی و بهداشتی انجام و هفت مورد منجر به پلمب شده است.

سرهنگ پرواز به بازدید از ۹۳ قهوه سرا اشاره و بیان کرد: ۲۳ مورد منتج به پلمب و در بازدید از سفره خانه ها نیز ۶۲۰ مورد بازدید انجام شده که ۲۶۳ مورد پلمب شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۲۶ بازدید از نت سراها، یک مورد پلمب و از مجموع ۲۶۸ بازدید از تالار و باغ های پذیرایی، ۲۲۱ مورد پلمب شده است.

وی به اجرای هفت مرحله طرح برخورد با بدپوششی اشاره و بیان کرد: ۲۵ مرحله جمع آوری تجهیزات دریافت از ماهواره و برخورد با نصابین این تجهیزات نیز انجام شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان درباره اجرای گشت های ارشاد گفت: گشت های ارشاد تعطیل نشده و در تفرجگاه ها و مراسم رسمی به صورت محسوس و غیر محسوس انجام می شود.