تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7

توضیحات هیات والیبال شهرستان انار در خصوص برگزاری مسابقات والیبال آقایان جام رمضان ۹۷ شهرستان

  • کد خبر : 14992
  • 21 خرداد 1397 - 1:53
توضیحات هیات والیبال شهرستان انار در خصوص برگزاری مسابقات والیبال آقایان جام رمضان ۹۷ شهرستان

توضیحات هیات والیبال شهرستان انار در خصوص برگزاری مسابقات والیبال آقایان جام تکریم رمضان با ورزش و یادمان حضرت امام خمینی (ره) که به صدای انار ارسال گردید.

متن ارسالی به شرح زیر می باشد:

طبق فراخوانی که از طریق رسانه های محلی برای شرکت در جام منتشر شد،پس از اعلام آمادگی تیمهای شرکت کننده وقبل از شروع بازیها یک جلسه توجیهی برای داوران توسط خانم قدیری رئیس کمیته داوران و همچنین جلسه توجیهی در خصوص مسابقات توسط خانم اکبری نایب رئیس هیات برگزار گردید و در این جلسه ضمن قرائت بند بند آیین نامه ی مسابقات اعلام گردید که به دلیل نداشتن سانس سالن و همزمان با برگزاری مسابقات فوتسال ،بازیها در مرحله مقدماتی به روش ٢از٣ ودر مرحله نیمه نهایی و رده بندی و فینال بازیها از روش ٣از ۵ برگزار گردد .

این مسابقات از تاریخ ٢٨ اردیبهشت آغاز گردید وتیمها در گروه های خود به رقابت پرداختند و پس از بازیهای مقدماتی برای مشخص شدن تیمهایی که به نیمه نهایی راه یافتند نتایج بازیها بصورت زیر مشخص گردید.

? چنانچه تیمی از بازی برگزار شده ٢ست بازی را به نفع خود تمام کرده باشد ٣امتیاز از بازی دریافت میکند اما چنانچه تیمی بازی آن سه ست شود تیم برنده ٢ امتیاز و تیم بازنده یک امتیاز کسب مینماید وبرای محاسبه نهایی در مرحله اول تعداد برد تیمها محاسبه میگردد وچنانچه تیمها در گروه خود تعداد برد انها مساوی شود امتیازات تیم محاسبه میشود ودرصورت مساوی شدن امتیازات ست شماری وبعد گیم شماری و بعد پوئن شماری انجام میشود تا تیمهای اول گروه و دوم گروه هر گروه مشخص گردد.
بنابراین با توجه به این محاسبات نتایج به دست آمده تیمها به شرح زیر می باشد:
گروه الف :
١- تیم پامیس (٢بردو ۴ امتیاز)
٢- تیم منتظران ظهور(١برد و۴ امتیاز)
٣- تیم شهید کریمی(١امتیاز)

گروه ب:
١- تیم آرتا(٢ بردو۴ امتیاز)
٢-تیم شهدا حجت آباد(٢بردو ۵امتیاز)
٣-تیم شهرداری انار (١بردو ۵ امتیاز)
۴- تیم پخش مواد غذایی رضایی(١بردو٣امتیاز)
در ضمن باتوجه به اینکه در آیین نامه مسابقات ذکر شده بود تیمها حق استفاده از بازیکن غیر بومی ندارندو تیم آرتا در بازی اول خوداز بازیکن غیر بومی استفاده کردندوباتوجه به اعتراض تیم مقابل و پس از تایید شدن غیربومی بودن بازیکن تیم آرتا یک امتیازبرد را از دست داده و به تیم مقابل ١امتیاز برد داده شد.
 پس از این محاسبات با توجه به قوانین قبل که جهت مشخص نمودن تیمها برای بازی به صورت ضربدری بر این اساس بود که اول امتیازات محاسبه میگردیدکادر برگزاری تیمهای راه یافته به مرحله ی نیمه نهایی را به اینصورت معرفی نمودند.
تیم پامیس بعنوان اول گروه الف
تیم شهرداری انار بعنوان دوم گروه ب
تیم شهدا حجت آباد بعنوان اول گروه ب
تیم منتظران ظهور بعنوان دوم گروه الف
و لازم به ذکر است درجابه جایی بازی بین تیمهای منتظران ظهور وشهداحجت آبادهیچ غرضی وجود نداشته وبازی باتوافق تیمها انجام شدباتوجه به اینکه در مفاد آیین نامه هم ذکر شده بودهرموردغیرقابل پیش بینی که منجربه زمان بیشتریاتغییرساعات بازی بعدی جهت ادامه بازیهاگرددهرتصمیمی که مسئول برگزاری مسابقات در همان لحظه اتخاذ نمایدو به سرپرست تیمها ابلاغ نمایدقابل اجراخواهدبود.
این برنامه اعلام گردید اما پس از اعتراض تیم آرتا و مکاتبه و مشورت با هیات والیبال استان کرمان مشخص گردید که قانون بازی تغییر کرده و نحوه ی محاسبه برای مشخص کردن تیم به اینصورت می باشد که اول باید تعداد برد هر تیم مشخص شود و در صورت مساوی بودن امتیازات و روشی که ذکر شد تا نهایتا تیم مشخص گردد به همین علت پس از بررسی مشخص شد که تیم آرتا و تیم حجت آباد در تعداد برد باهم مساوی هستند و روش بعدی که محاسبه امتیازات بود اعمال گردید وچون تیم حجت آباد ١ امتیاز از بازی سه ست در مقابل تیم آرتا کسب نموده بود وباکسب دو امتیاز دیگر جمع امتیازاتش ۵ امتیاز بود بعنوان اول گروه ب معرفی گردید وتیم آرتا بعنوان دوم گروه ب ودر گروه الف هم تیم پامیس و منتظران ظهور در امتیاز مساوی بودند اما تعداد برد پامیس ٢برد بود تیم پامیس بعنوان اول گروه و تیم منتظران بعنوان دوم گروه الف معرفی گردید.
هیچ گونه قصد و عمدی در کار نبوده که تیمی حذف شود یا تیم دیگری جایگزین شود طبق مکاتبه ای که باهیات والیبال استان انجام شد هیات موظف گردید قوانین فدراسیون را اعمال نماید .

بنابراین در سایت اصلاحیه زده شد و این اصلاحیه پس از ٢۴ساعت وبعد از جلسه کمیته انضباطی اعلام شدوتیمهای صعود کننده معرفی گردید.

اسامی تیم های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی:

شهدای حجت آباد

منتظران ظهور

پامیس

آرتا

از سرپرست تیم شهرداری انار و همچنین مهندس رحیمی هم پوزش طلبیده میشود که یکی از تیمهای صعود کننده تیم شهرداری انار اعلام گردید و باتوجه به قوانین بازی چون تیم آرتا ٢ برد داشت این تیم جایگزین تیم شهرداری انار شد .

انشالله در مراحل بعدی مسابقات شاهد درخشش تمام تیمهای والیبال شهرستان در سطح عالی باشیم .

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=14992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام. روزی جلسه گذاشتن بنا شد هر تیمی امتیاز بیشتر اوردازگروه میره بالا.حال که ارتا افتاده شده استان انجوری میگه.زحمت کشیدین

  2. اگرتیم دیگه ای هم بود بازهم این کاررامیکردید وجدان داشته باشید میرکی

  3. واقعا با این ندونم کاریا آبروی نداشته والیبال انار رو بیشتر ببرید
    آخه عقل کل چندین ساله داره تو دنیا نحوه رتبه بندی تیمها عوض شده و اول تعداد برد رو محاسبه میکنن یعنی تو این همه عقل کل یکی نبود این موضوع رو گوشزد کنه ؟ یه مورد دیگه هم هست و اینکه طبق عرف برای برگزاری والیبال بصورت محلی برگزار کننده میتونه طبق ایین نامه مورد توافق تیمهای شرکت کننده بازیها رو برگزار کنه یعنی اگه همه توافق کردن که اول امتیازات ملاک باشه باید به همین نحو عمل میکردن دیگه زنگ زدن به کرمون لزومی نداشت

  4. بنا به توافق در جلسه توجهی اولیه مقرر شد بر اساس امتیاز باشد، در این جلسه آقای میرکی رئیس هیئت حضور نداشتن…
    نمی‌دانم چرا در ادامه کار آقای میرکی صحبت های دیگر افراد را قبول ندارد و بنا را بر نامه دبیر هیئت کرمان می‌داند!
    آیا آقای میرکی بعنوان رئیس هیئت از دیگر قوانین والیبال جهانی خبر دارند….!
    لطفا جواب را اعلام نمایند
    باتشکر