تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
8

استفاده شخصی از خودروهای دولتی در انار/خدمت به خانواده یا خدمت به مردم !

  • کد خبر : 22352
  • 05 خرداد 1398 - 22:48
استفاده شخصی از خودروهای دولتی در انار/خدمت به خانواده یا خدمت به مردم !

برخی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان انار این روزها در سایه عدم نظارت از خودروهای دولتی برای استفاده های شخصی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار صدای انار،استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه ای از بی احترامی به مقررات و قانون است. علی رغم نصّ صریح قانون و تأکید مسئولان مبنی بر عدم استفاده شخصی دستگاههای اجرایی از خودروها  دولتی، متأسفانه شاهد این گونه بی نظمی ها در سطح شهرستان انار هستیم.

این روزها متاسفانه در سایه عدم نظارت شاهد استفاده غیرقانونی و شخصی برخی مدیران و مسئولان ادارات شهرستان انار از خودروهای دولتی هستیم .

با توجه به اینکه این به صورت یک فرهنگ درآمده است که هر کس مسئول یک نهاد و اداره شد، می تواند به اشکال مختلف در اموال آن تصرف نماید، نباید این گونه اقدامات تکرار شود.

عینی ترین سوء استفاده از اموال دولتی سوء استفاده شخصی از خودروهای دولتی است. برخی مسئولین  ادارات دولتی، علی رغم اینکه خودروی شخصی هم دارند ولی عمدتاً بیشتر کارهای شخصی خود را با خودروهای دولتی انجام می دهند حتی در روزهای تعطیل .

لازم است که فرهنگ عدم استفاده از خودروی دولتی که بیت المال و برای همگان است مورد توجه بیشتر قرار گیرد و مسئولان و مدیران این نکته را در نظر داشته باشند که آنها امین اموال مردم هستند و نباید برای تحقق خواسته های خود دست به انجام اقداماتی از این قبیل موارد بزنند.

با وجود وضعیت اقتصادی وتحمیل بار مالی بردولت وازسویی بالابودن قیمت بنزین،قطعا استفاده اختصاصی از اموال دولتی و جولان خودروهای پلاک قرمز در دست ادارات توسط مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا هزینه های جاری اشخاص کاهش پیدا کند.در این میان عینی ترین سوء استفاده از اموال دولتی سوء استفاده شخصی از خودروهای دولتی است و متاسفانه امروزه شاهد استفاده غیرقانونی و شخصی برخی مدیران و مسئولان ادارات از اموال دولتی و بیت المال هستیم.

استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه ای از سوء استفاده از اموال دولت و بی احترامی به مقررات و قانون است و با این وجود که قانون و مسئولان بر عدم استفاده شخصی دستگاههای اجرایی از خودروها و امکانات دولتی تاکید دارند اما این امر هراز چندگاهی در گوشه و کنار شهر دیده می شود.

این در حالی است که هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (۱) قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، آیین‌نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی را تصویب نموده و استفاده اختصاصی از خودروی دولتی را ممنوع کرده است .قانون همچنین به پلیس اجازه داده تا هر جا با چنین مواردی برخورد کرد سریعا خودرو متخلف را بازداشت نماید.

پایگاه خبری صدای انار در راستای دفاع از حقوق مردم از امروز به بعد تصاویر خودروهای دولتی که در سطح شهرستان از انها استفاده شخصی می شود را منتشر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=22352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام شهردار …هم با ماشین دولت میره … سر به اسب هایش میزنند ایا این حق الناس نیست با ماشین دولت و حق الناس برای کار های شخصی

  2. سلام دستشون دردنکنه از این که مال بیت المال برای کار شخصی استفاده میکنند