تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
10
رحیمیان رئیس اداره راه شهرسازی شهرستان انار؛

واگذاری ۹۶۸ واحد مسکونی طی چهار سال در شهرستان انار

  • کد خبر : 33025
  • 10 بهمن 1401 - 8:29
واگذاری ۹۶۸ واحد مسکونی طی چهار سال در شهرستان انار

در شهر انار مشکلی با کمبود زمین نداریم و ۲۷۷ هکتار اراضی بکر در بالا دست شهر انار موقعیت سنجی و مکان یابی شده است.

به گزارش صدای انار،اعضای شورای شهرستان انار از اداره مسکن و شهرسازی شهرستان بازدید و با رییس اداره بحث و گفتگو کردند.

احمدمیرزایی رییس شورای شهرستان در این جلسه اظهار داشت: چند هفته پیش باحضور رئیس جمهور در شهرستان مهریز تعداد ۳۱۳ خانه ویلایی طرح مسکن ملی افتتاح شد ولی متاسفانه در شهر انار زمین به افرادی واگذار شده که در مورد این افراد تحقیق شود همگی صاحب منزل مسکونی می باشند ولی کسانی که نیازمند و صاحب خانه نیستند زمینی به آنها واگذار نشده است.

میرزایی گفت: زمین هایی که قرار بود سال ۱۳۹۸ به بنیاد شهید واگذار شود هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و این زمین ها باید به خانواده های شهدا اختصاص داده شود و باید پیگیری شودهر چه سریعتر زمینها به خانواده شهدا واگذار شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان انار افزود: در شهر انار کمبود زمین نداریم و چه مشکلاتی پیش آمده که هنوز هیچ اقدامی نشده است.

وی گفت: با اوضاع اقتصادی کنونی و اجاره های سنگین و کمرشکن و قیمتهای نجومی و کارشناسی نشده زمین در شهر انار، مردم و مخصوصا جوانان در توانشان نیست که یک قطعه زمین بخرند.

میرزایی در ادامه افزود:اداره مسکن و شهرسازی باید پیگیری جدی در خصوص واگذاری زمین به افراد نیازمند را در اولویت کاری خود قرار دهد تا جوانان شهرستان بتوانند با تسهیلات طرح ملی مسکن خانه ای برای خود بسازند.

رحیمیان رئیس اداره راه شهرسازی شهرستان انار در خصوص مسائل مطرح شده گفت: طرح اقدام ملی مسکن در انار در حال پیگیری است،استعلام ها از اداره های مربوطه انجام شده و بعضی دستگاه ها مخالفت هایی داشتند و با رایزنی مسئولین استانی و شهرستانی مشکلات در حال برطرف شدن می باشد.

وی گفت: در شهر انار مشکلی با کمبود زمین نداریم و ۲۷۷ هکتار اراضی بکر در بالا دست شهر انار موقعیت سنجی و مکان یابی شده است.

رحیمیان افزود: در شهرستان انار پنج اولویت داشتیم که با مخالفت های بعضی ادارات مواجه شدیم و با همفکری که انجام گرفت، اولویت اول ضلع غربی شهر انار جا نمایی شد که متاسفانه با مخالفت دو اداره مواجه شدیم.

وی گفت: زمین های بنیاد شهید واقع در جنب تالار فرهنگیان که بنام شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است و پرونده های آن در استان در حال پیگیری است و ۱۳۱ قطعه زمین به خانواده های شهدا واگذار خواهد شد.

میرزایی رییس شورای اسلامی شهرستان انار در ادامه بحث گفت: روسای ادارت اگر کار مردم را انجام دهند و رضایت مردم را به همراه داشته باشند،تمامی اعضای شورا با آنها همکاری خواهند کرد ولی اگر اداره یا رییس اداره بخواهد کار مردم را راه نیاندازد، منتقد عملکرد ضعیف آن اداره هستیم و مطالبه خواهیم کرد تا مردم دغدغه کمتری داشته باشند.

احمد میرزایی گفت:ما نماینده مردم و وظیفه پیگیری مسائل و مشکلات مردم هستیم و مردم از ما انتظار و درخواست دارند.

در ادامه اکبر زعیم حسینی رییس شورای شهر انار اظهار داشت:زمین های که در شهرک سجادیه طی سال های قبل واگذار شده و و بعضی از افراد شروع به ساخت و ساز نکرده اند الان دو سالی است که اعلام شده که به این زمین ها پروانه ساخت داده نمی شود و درخواست داریم این زمینها توسط اداره مسکن و شهرسازی از استان پیگیری و تعیین و تکلیف شود تا شهرداری بتوانند پروانه ساخت صادر کند.

رحیمیان رییس اداره مسکن و شهرسازی در خصوص مسائل مطرح شده گفت:اولویت اصلی ما طرح ملی مسکن است و از دستگاه های زیر ربط تقاضای همکاری داریم تا بتوانیم زمینهایی که در شهر انار داریم واگذار تا شروع به ساخت و ساز شود.

وی گفت : ۲۰۲ قطعه زمین ( ۴۰۴ واحد) به اداره بنیاد مسکن شهرستان واگذار کردیم که این واحدها در دو طبقه ساخته می شود.

رییس اداره مسکن و شهرسازی انار در پایان گفت: تعهدی که ما داریم این است که در این چهار سال ۹۶۸ واحد مسکونی واگذار کنیم ،طی دو سال ۵۰۶ واحد واگذار کردیم که این واگذاری ها در شهرک سجادیه و نوشهر انار بوده است.

🔸عکس و گزارش:منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33025
  • نویسنده : منصور زارع
  • دیدگاه‌ها برای واگذاری ۹۶۸ واحد مسکونی طی چهار سال در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.