تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
11

بازدید فرماندارانار از برداشت محصول پسته در ترمینالهای شهرستان

  • کد خبر : 2787
  • 28 شهریور 1395 - 18:38
بازدید فرماندارانار از برداشت محصول پسته در ترمینالهای شهرستان

طباطبائی فرماندار انار به همراه ریاست جهاد کشاورزی از ترمینال های ضبط پسته در شهرستان انار بازدید نمودند.

به گزارش انارآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری انار، ۲۷ شهریور ماه آقای طباطبائی فرماندار انار  به همراه ریاست جهاد کشاورزی از ترمینال های ضبط پسته در شهرستان انار بازدید نمودند.

 وی در حاشیه این بازدید گفت در سال زراعی جاری در شهرستان انار پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۲۴ هزار هکتار باغات‌ پسته شهرستان بیش از ۱۲ هزار تن محصول برداشت شود.

contentimages_28856

وی بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های آبی و روش‌های نوین آبیاری قطره‌ای و زیرسطحی که در چند سال اخیر اجرا شده، علاوه بر صرفه‌جویی از منابع آب شاهد عملکرد بهتر محصول این باغات نسبت به سال‌های قبل هستیم.

فرماندار انار گفت: کشاورزانی که روش‌های آبیاری کم فشار زیر سطحی را اجرا کردند به طور متوسط حدود ۲۵ در‌صد افزایش عملکرد و ۳۵ درصد صرفه‌جویی آب داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی انار نیز اظهار داشت در شهرستان انار ۳۹ ترمینال مکانیزه و ۲۲۰ ترمینال نیمه‌مکانیزه و ۵۴۸ ضبط پسته سنتی در کار برداشت و ضبط محصول فعالیت دارند.مهران از باغداران خواست در هنگام برداشت و ضبط پسته مسائل بهداشتی و امنیتی را کاملا رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی روش‌های نوین آبیاری مکانیزه قطره‌ای و زیرسطحی در سطح یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ‌ها اجرا شده است.

contentimages_28857

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2787
  • دیدگاه‌ها برای بازدید فرماندارانار از برداشت محصول پسته در ترمینالهای شهرستان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.