تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
8

اطلاعیه جهادکشاورزی انار درخصوص راههای مبارزه با آفات و تغذیه باغات پسته در ماه های گرم سال

  • کد خبر : 8957
  • 12 تیر 1396 - 10:58
اطلاعیه جهادکشاورزی انار درخصوص راههای مبارزه با آفات و تغذیه باغات پسته در ماه های گرم سال

جهت تهیه یک برنامه منظم و دقیق تغذیه برای باغات خود زیر نظر کارشناسان ناظر نسبت به نمونه گیری برگ از نیمه تیرماه تا نیمه مرداد ماه توسط کارشناسان ناظر اقدام نمایید.

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد:

قابل توجه کشاورزان محترم

-جهت تهیه یک برنامه منظم و دقیق تغذیه برای باغات خود زیر نظر کارشناسان  ناظر نسبت به نمونه گیری  برگ از نیمه تیرماه تا نیمه مرداد ماه توسط کارشناسان ناظر اقدام نمایید.

-با توجه به دمای بالای هوا در تیر و مرداد ماه در باغاتی که با دور آبیاری طولانی و یا آب شور آبیاری می شوند ازکودهای ازته و مرغی استفاده نشود .

-با توجه به نیاز بالای درختان پسته مخصوصا در باغات پر محصول به ازت و پتاسیم جهت جلوگیری از خسارت ناشی از کمبود این عناصر در باغات، جهت هر نوع کوددهی با کارشناسان ناظر مشورت نمایید.

-با توجه به از بین رفتن حشرات مفید (پارازیت ها) و طغیان آفت پسیل در اثر کاربرد سموم غیرمجاز از قبیل دورسبان (کلرپیروفوس)، فن والریت و… از مصرف این سموم جدا خودداری نمایید و سمپاشی باغات خود را با مشورت کارشناسان ناظر مستقر در منطقه انجام دهید.

-در ماه های گرم سال جهت افزایش راندمان آبیاری در باغاتی که بافت خاک رسی دارند با تیلر کردن باغات خود ضمن کنترل علف هرز مانع از تبخیر بیش ازحد آب می شوید.

-استفاده از کودهای کلسیمی و پتاسیمی و آبیاری منظم باعث کاهش عارضه زود خندانی می شود و این عارضه باعث افزایش آلودگی میوه ها به  افلاتوکسین می شود لذا در باغاتی که این عارضه مشاهده می شود برای کنترل آن در سال آینده به کارشناسان ناظر جهاد کشاورزی مراجعه نمایید.

-استفاده از قیم (دو شاخه و یا جعبه ) زیر شاخه هایی که روی سطح زمین قرار گرفته اند مانع از تماس خوشه ها با خاک می شود و بدینوسیله درصد آلودگی میوه به قارچ مولد افلاتوکسین کاهش می یابد .                                                                                                                     

ﺑﺮای اﻃﻤﯿﻨﺎن از ﺣﻀﻮر آﻓﺖ و ﯾﺎ ﮐﺴﺐ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ شماره تلفن ۳۴۳۸۲۷۰۰ در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید.

 

ستاد شبکه مراقبت و پیش آگاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انار

واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=8957
  • دیدگاه‌ها برای اطلاعیه جهادکشاورزی انار درخصوص راههای مبارزه با آفات و تغذیه باغات پسته در ماه های گرم سال بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.