تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
7

امام جمعه موقت شهرستان انار:حضور ۴۰میلیونی مردم در انتخابات،مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی بود

  • کد خبر : 8479
  • 05 خرداد 1396 - 23:21
امام جمعه موقت شهرستان انار:حضور ۴۰میلیونی مردم در انتخابات،مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی بود

امام جمعه موقت شهرستان انار گفت:حضور بیش از ۴۰میلیون مردم در انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری ،مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی بود و نیز از افتخارات ملت بزرگ ایران است.

حجت الاسلام حسینی نوه امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه به ماه مبارک رمضان اشاره کرد وگفت:قرآن درباره روزه می فرماید :ای کسانی که ایمان آورده اید روزه نه تنها بر شما بلکه بر امت قبل از شما نیز واجب بوده است.
وی همچنین می فرماید اکثر کتب آسمانی در این ماه نازل شده است ،ازجمله قران کریم،انجیل،زبور،تورات و…
وی افزود :فواید روزه تنها نخوردن نیست بلکه این است که در کنار این که از خوردن و آشامیدن اجتناب میکنیم باید ،چشم ،در و زبان ما هم روزه باشند .
در ادامه گفت:یکی دیگر از فواید روزه به فکر گرسنگان افتادن بودن است.

امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه ی دوم نماز جمعه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت:حضور بیش از ۴۰میلیونی مردم در انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری ،مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی بود و نیز از افتخارات ملت بزرگ ایران است.
وی همچنین به موضوع تخلفات انتخابات اشاره کرد و گفت:گاهی در انتخابات تخلفاتی صورت می گیرد ،ما همگی شیعه هستیم و تخلف هم چیز بدی است،شکل گرفتن حتی یک تخلف و چشم پوشی از آن موجب رعایت نشدن ” رای” که همان حق الناس است.
وی افزود حق الناس چیزی نیست که بتوان به این سادگی از کنارش عبور کنیم،یک رای مردم هم اگر جابجا شود حق الناس است و قیامت باید جواب آنرا بدهیم .
وی همچنین به تخلفات شورا ها اشاره کرد و گفت:عزیزانی درباره ی این موضوع از من سئوال کردند که آیا خرید و فروش رای جایز است؟ در همان جا جواب دادم حرام شرعی وحرام قانونی است،همانگونه که رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو اهل جهنم اند ، حتی شنیده شده که بعضی ها برای رای آوردن علاوه بر خرید رای اقدام به دادن شام و نهار کرده اند .ما امیدوازیم این جور کارها دیگر انجام نشود چون در شأن مردم ایران نیست .

درپایان نماز جمعه راهپیمایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم و شیعیان مظلوم بحرین برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=8479
  • دیدگاه‌ها برای امام جمعه موقت شهرستان انار:حضور ۴۰میلیونی مردم در انتخابات،مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.