تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
12

پاسداری از سنت حسنه اطعام در غدیر توسط خادمیاران شهرستان انار

  • کد خبر : 30679
  • 10 مرداد 1400 - 20:49
پاسداری از سنت حسنه اطعام در غدیر توسط خادمیاران شهرستان انار

شش هزار پرس غذای گرم در روز عید سعید عدیرخم توسط خادمیاران شهرستان انار طبخ شده و به دست محرومان رسیده است .

به گزارش صدای انار به نقل از آستان نیوز از کرمان؛ عید سعید غدیر خم، عید ولایت علی بن ابی طالب(ع) و جانشینی بر حقش بر پیامبر اسلام(ص)، یکی از بزرگترین اعیاد مسلمان است که به عیدالاکبر در روایات از آن یاد شده است. در این عید مبارک به جز عیدی دادن سیدها که از قدیم رسم بوده، اطعام و غذا دادن به مومنان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

امام صادق(ع) نیز درباره سنت حسنه اطعام و اهمیت آن در این روز فرمودند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق «در راس آن ها خود ائمه معصومین(ع)» و یک میلیون شهید «در راس آن ها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد .

از این رو خادمیاران رضوی در شهرستان انار، با پیروی از سیره ائمه معصومین علیه السلام از سنت اطعام در روز عید غدیر پاسداری کرده و شش هزار پرس غذای گرم را طبخ و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی میان نیازمندان توزیع کردند .

شایان ذکر است راه اندازی پویش جشن های خانگی به منظور جلوگیری از تجمع و شیوع ویروس کرونا ، آذین بندی معابر و تهیه ۱۳۰ پکیج فرهنگی شامل مجموعه کتب ادعیه و ارتباط با خدا، تسبیح، وصیت نامه شهدا، کلام اخلاقی علما و… نیز از جمله برنامه های متنوع خادمیاران برای غدیر در این شهرستان بود .

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=30679
  • دیدگاه‌ها برای پاسداری از سنت حسنه اطعام در غدیر توسط خادمیاران شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.