تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
11

درخواست مالکین قنات امیدآباد از مسولین و مردم شهرستان انار

  • کد خبر : 30658
  • 07 مرداد 1400 - 19:53
درخواست مالکین قنات امیدآباد از مسولین و مردم شهرستان انار

زمینهای ما را خریداری کنید ما به آب نیازی نداریم.

به گزارش صدای انار،در پی انتشار خبر مجوز گرفتن قنات امیدآباد برای حفر چاه کشاورزی با توجه به خشک شدن قنات چاه مذکور در سالهای گذشته،مالکین این قنات با ارسال مستندات و مدارک و مجوزهای قانونی که ادارات و نهادهای مربوطه برای این قنات صادر کرده اند،از مردم و مسولین شهرستان انار درخواست کردند درختان و زمینهایشان که مثل فرزندشان با خون دل تا اینجا به ثمر رسانده اند و بخاطر خشک شدن قنات رو به نابودی و مرگـ است را خریداری کنند.

مالکین این قنات ادعا دارند، قنات امیدآباد از روز اول مجوز بهربرداری گرفته که مدارک آن به پیوست می باشد و ۷۵هکتار از زمین و درختان این قنات سند ثبتی از اداره ثبت و اسناد صادر گردیده است.

تعدادی از مالکین این قنات می گویند،سرمایه و زندگی و زحمات ما با تلاش چندین ساله به هدر رفته و درختان ما همانند انسانی جاندار جلوی چشمانمان خشک می شود و کسی پاسخگو نیست و تعدادی از ما مالکین این قنات از قشر ضعیف جامعه هستیم و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته ایم و خدا میداند هزینه های زندگیمان را از راه پختن نان کرنو و … در می آوریم.

از مردم و مسولین شهرستان انار تقاضا داریم از نزدیک درختان ما و تعداد زیادی از مالکین این قنات را ببینند اگر دلشان نشکست و به رحم نیامد، بسیاری از مزارع ما خشک و بسیاری دیگر درختان سبز و زنده دارد و با اینکه سالهاست آب نخورده از بسیاری از زمینهای چاه موتورهای دیگر که اب می خورند و تعمیر می کند بهتر و ترکه زده و خوشه پسته داده است ایا انصاف است این درختان جلوی چشمانمان خشک شود؟

ما مالکین به گفته بعضی افراد برای نابودی آب های زیرزمینی شهرستان مجوز حفر چاه نگرفته ایم،ما هم همانند شما دلمان برای اب و نسلهای اینده می سوزد ولی کاش حساسیتی که بروی این قنات است بر روی تمامی چاه موتورهای کشاورزی شهرستان بود ،چه چاه موتورهایی که مجوز ندارند و برق به انها داده نشده و سالهاست با گازوئیل از عمق زمین اب می کشند و چون سرمایه دار هستند هیچکس چیزی به انها نمی گوید.

سخن بسیار است و قضاوت را به مردم و خداوند میسپاریم و از کسانی که یک قطره آب شهرستان را بدون مجوز و زیادتر از مجوز برداشت می کنند و در حق مردم شهرستان ظلم می کنند راضی نخواهیم بود و این افراد روزی در دادگاه عدل الهی پاسخگو خواهند بود.

در پایان از مردم و مسولین شهرستان انار مجددا درخواست داریم زمین و درختان ما را بخرند و دولت سندهایی که به ما داده و خرج کرده ایم را پس بگیرد.

لازم به ذکر است قنات امید آباد ۱۴۰هکتار زمین و درخت زیر کشت دارد و برای ۷۵هکتار از زمینهای این قنات سند ثبتی صادر گردیده است.

عکس:ابوالفضل میرزایی

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=30658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام ما هم قبول داریم رها کردن درختانی که زحمتش را کشیده اید سخت است ولی فقط صحرای امید اباد که نیست کل انار همین مشکل را دارند خیلی از صحراها درختانشان در حال نابودی هست حتی موترهایی که قبلا خورده شده ابش را کم کرده اند خیلی از صحراها مقداری از درختانشان را رها کرده اند حفر چاه جدید دیگر ظلم است اگر چند سال دیگر آب آشامیدنی گیر طفلان معصوم این سرزمین نیاید خوب است ؟با این مطلب که جلوی چاههایی که مجوز ندارند باید گرفته شود موافقم هیچ کس نباید بدون مجوز اب بکشد حتی ایهای موترهای منطقه اب شیرین را باید کم کنند تا چند سالی اب داشته باشیم الان امین شهر آب ندارند اگر امروز چاره نکنیم چند سال دیگه ما هم میشیم مثل امین شهر به خاطر خدا چاه نزنید و از مسولین هم عاجزانه میخواهیم جلوی سود جویان گرفته شود به داد مردم مظلوم برسید