11

بی مدیریتی در مدیریت شهرستان انار!!

  • کد خبر : 30639
  • 03 مرداد 1400 - 17:00
بی مدیریتی در مدیریت شهرستان انار!!

باید مسئولان انار پاسخگو باشند که در همه این سالها چقدر مردم را تشویق نموده اند تا در صنعت سرمایه گذاری نمایند؟

شهرستان انار بعنوان یکی از قطب های تولید طلای سبز شناخته شده که سالانه هزاران میلیارد در قبال فروش پسته جذب این شهرستان کوچک با جمعیت نزدیک ۴۰ هزاری نموده است.
متاسفانه با وجود خشکسالی های سالهای گذشته و پیش رو کاهش تولید در واحد سطح را سبب شده است.
به برکت بارندگی های دو سال پیش کمی بارقه امید به کام تشنه کشاورزان شهرستان دمیده و خوشحالی آنان را فراهم کرد که باعث افزایش تولید محصول شد ولی این خوشحالی دوام چندانی نداشت و باز شاهد کاهش بارندگی ها و کاهش محصول در سطح منطقه هستیم.
موقعیت جغرافیایی شهرستان انار در کشور بی نظیر است هم به لحاظ قرار گرفتن در تقاطع راههای اصلی کشور وهم کاشت یکی از ارزآورترین محصولات کشاورزی.
متاسفانه با وجود موقعیت درخشان شهرستان انار کوچکترین پیشرفتی در آن شاهد نیستیم و کوچکترین تاثیر گذاری در مبادلات منطقه و کشور ندارد و چنانچه کشاورزی شهرستان را از آن بگیریم هیچ حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.
صنعت، گردشگری، مراکز تفریحی وحتی پزشکی و درمانی انار بر عکس همسایه شمالی آن شهر یزد وحتی در حد بعضی از روستاهای یزد نخواهد رسید.
متاسفانه بعضی مسئولان انار در حق مردم کوتاهی کرده وباید پاسخگو باشند!
ما همیشه بخشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را به گردن دولتها و مسئولین رده بالای کشور انداخته ایم
در حالی مسئولان شهرستان جزئی از دولتند و گاه از خود دولت مقصرترند!
باید مسئولان انار پاسخگو باشند که در همه این سالها چقدر مردم را تشویق نموده اند تا در صنعت سرمایه گذاری نمایند؟
چقدر برای اشتغال جوانان اناری کار صورت گرفته است و مسئولان چه تلاشی انجام داده اند؟
چقدر در جذب سرمایه های دولتی موفق عمل کرده اند که امروز نه شهرک صنعتی وحتی دامپروری آبرومندی داریم، نه شهرک گلخانه ای و نه صنایع تبدیلی کشاورزی رشد نموده است.
جالب است بدانید شهرستان اشتهارد در استان البرز که در گذشته اکثر مردم به کشاورزی و دامپروری اشتغال داشته اند و فعالند و جمعیت برابر با شهرستان انار دارد شهرک صنعتی آن نزدیک به ۲۰۰۰هکتار با ۲۰۰۰واحد تولیدی یعنی یکصد برابر شهرک صنعتی شهرانار است!!!
شهرک صنعتی انار ۲۰ واحد تولیدی موفق فعال ندارد!!!!!
واحدهای تولیدی انار به جز سیم و کابل پیشرو در حد و اندازه های یک کارخانه نیستند!
این در حالی است که بعضی از واحد های تولیدی اشتهارد بیش از میلیاردها تومان سرمایه جذب کرده اند و بیش از صدها کارگر در یک واحد مشغول به کارند! و دهها هزار کارگر در این شهرک مشغولند! و یا شهرستان ساوه که یکی از قطب های تولید پسته است مساحت شهرک صنعتی آن ۳هزار هکتار است و تنها یک واحد تولیدی آن مساحتی برابر با ۳۰۰ واحد صنعتی این شهرک دارد!
مسئولان و بانک های شهرستان ساوه و اشتهارد چطور عمل کرده اند؟ چطور تشویق کرده اند؟ چه امتیازاتی داده اند و چطور جذب سرمایه نموده اند که اشتهارد و ساوه علاوه بر فعالیت در کشاورزی و دامپروری بعنوان شهرهای صنعتی می شناسند و مسئولان و بانک های شهرستان انار مخصوصا بانک کشاورزی آن با توجه به اینکه منطقه کشاورزیست به چه شکلی رفتار وعمل نموده است که امروز مردم از تولید و از بانک ها فراری و هیچ خیری در آن نمی بینند.
بانکهای که باید تسهیل کننده در امر تولید باشند در همه سالهایی که رهبر معظم انقلاب شعار حمایت از تولید را مطرح نمودند کاملا با هدف ضد تولید عمل کرده اند!
با توجه به درآمد و سرمایه های مردم انار از کشاورزی نسبت به مردم ساوه، اشتهارد و خیلی از شهرهای دیگر وحتی مردم کویری یزد که
حتی در سالهای گذشته شنیده میشد بعضی از روستاهای شهرستان بعنوان سرمایه دار ترین روستاهای خاورمیانه نام می بردند! مسئولان انار باید پاسخگو باشند که چرا بر روی این سرمایه ها هدف گذاری صورت نگرفته که امروز جوانان اناری برای کار به شهرستانهای اطراف مانند یزد و کار در معادن مس شهربابک و رفسنجان سرگردانند.
بنده بعنوان عضو کوچک جامعه انار در سالهای قبل بارها وضعیت شهرستان را هشدار داده ام، وضعیت ناپایدار کشاورزی با وجود خشکسالی ها را مطرح کرده ام و در این راه هزینه داده ام و امروز باز به مسئولان هشدار می دهم از این خواب غفلت بیدار شده به داد مردم شهرستان برسند.
و باید مسئولان انار چه زمانی که به شکل بخشداری اداره میشد وچه زمانی که به فرمانداری ارتقا یافت در برابر کشاورزان زحمت کش این دیار و پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.
?حسین جنائی

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=30639
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای بی مدیریتی در مدیریت شهرستان انار!! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.