تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9
حجت الاسلام جلالی تأکید کرد:

لزوم اطلاع رسانی از مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر

  • کد خبر : 29865
  • 24 دی 1399 - 7:46
لزوم اطلاع رسانی از مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مزایای این‌ صندوق بازنشستگی بعد از ۱۵ سال سابقه است و چنانچه افرادی توان‌ پرداخت حق بیمه که ناچیز است‌ را ندارند باید از خیّرین کمک بگیرند تا از این‌ فرصت طلایی جا نمانند.

به گزارش صدای انار،حجت الاسلام حسین‌ جلالی پیرامون بحث بیمه گفت: داشتن سابقه بیمه یک نوع آینده نگری است که به نفع خانواده ها است و علاوه بر بهره مندی از حقوق و مزایا، استفاده از دفترچه بیمه و کاهش هزینه های درمان هم یکی دیگر از مزایای طرح بیمه است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیمه تأمین‌ اجتماعی شرایط خاصی دارد و افراد حتماً باید شاغل باشند تا تحت پوشش قرار بگیرند امّا بسیاری از روستانشینان‌ تحت حمایت هیچ بیمه ای  نبودند که دولت در دهه های اخیر همه روستاییان  و عشایر را تحت‌ پوشش بیمه روستایی قرار داده است.

وی اضافه کرد: این‌ افراد فقط می توانند با مراجعه به مراکز درمانی روستاها با استفاده‌ از دفترچه های این نوع بیمه، از هزینه‌های درمان در مراکز بهداشتی روستاها بهره‌ مند شوند و شامل بازنشستگی نخواهند‌ شد‌ که در اینجا نیز دولت برای بهره مندی این‌ قشر صندوق بیمه روستائیان‌ و عشایر را از حدود ۲۰ سال قبل راه اندازی کرده و این قشر می توانند تحت پوشش قرار گرفته و از مزایای بازنشستگی هم‌ برخوردار شوند.

حجت‌ الاسلام جلالی تصریح‌ کرد: تا کنون ۸ هزار و ۴۹۴ نفر از این قشر در شهرستان  رفسنجان عضو صندوق بیمه روستائیان‌ و عشایر شده اند که تعدادی  از آن‌ ها بازنشسته شده اند و  ۷ هزار ۵۴۰ نفر دیگر در این شهرستان دارای شرایط عضویت‌ در این‌ صندوق هستند امّا هنوز اقدام نکردند که با اطلاع رسانی امیدواریم‌ این‌ افراد هم  به عضویت صندوق قرار گرفته و از مزایای آنک بهره مند شوند؛ شهرستان‌ رفسنجان‌ در استفاده از این فرصت در رتبه بیست‌ و پنجم‌ کشور قرار دارد.

وی تصریح‌ کرد: در این‌ زمینه در شهرستان‌ های رفسنجان و انار به ترتیب  ‌ ۱۳ و ۴ کارگزاری و نمایندگی صندوق بیمه روستائیان‌ و عشایر وجود دارد و رفسنجان‌ با اینکه نسبت به سایر شهرستان های استان‌ کرمان بیشترین‌ کارگزاری را دارد امّا کمترین عضویت‌ را دارد و باید اطلاع رسانی بیشتری در این‌ زمینه انجام شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در شهرستان‌ انار هم ۲۴۰۰ نفر تحت‌ پوشش بیمه صندوق روستاییان‌ و عشایر هستند؛ گفت: یکی از مزایای این‌ صندوق بازنشستگی بعد از ۱۵ سال سابقه است و چنانچه افرادی توان‌ پرداخت حق بیمه که ناچیز است‌ را ندارند باید از خیّرین کمک بگیرند تا از این‌ فرصت طلایی جا نمانند.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=29865
  • دیدگاه‌ها برای لزوم اطلاع رسانی از مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.