12

تعداد افراد مبتلا به کرونا در انار به ۶۲ نفر رسید

  • کد خبر : 28634
  • 11 تیر 1399 - 22:22
تعداد افراد مبتلا به کرونا در انار به ۶۲ نفر رسید

دکتر برجی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار گفت:در شهرستان انار از ۶۲۷ مورد مشکوک ۶۲ مورد مثبت داشتیم که۱۶درصد اعزام به رفسنجان داشتیم به دلیل اینکه بیمارستان انار بخش عفونی و ccuو icu ندارد.

دکتر برجی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در جلسه شورای اداری شهرستان انار در مورد آمار مبتلایان به کرونا گفت:در شهرستان انار از ۶۲۷ مورد مشکوک ۶۲ مورد مثبت داشتیم که۱۶درصد اعزام به رفسنجان داشتیم به دلیل اینکه بیمارستان انار بخش عفونی و ccuو icu ندارد.

وی گفت: در بیمارستان انار فقط دو تخت ویژه برای مراقبت های بعد از عمل وجود دارد.

 وی گفت: از تاریخ پنجم بهمن ماه ۹۸ که دو مورد مثبت کرونا در کشور شناسایی شد در شهرستان انار جلسه‌ای برگزار شد و آموزش‌های لازم توسط آقای نژاد قادری داده شد و از تاریخ یازدهم اسفند۹۸ پست های قرنطینه به دستور فرماندار شهرستان راه اندازی شد و کلیه ادارات و اصناف در این قرنطینه همکاری کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در خصوص ویروس کروناهشدار دادند و گفتند: در مهر و آبان ماه با موج جدیدی از کرونا در کشور مواجه خواهیم شد که همراه با آنفولانزا و سرماخوردگی خواهد بود لذا تاکید می کنیم که در مورد اسکان و تعیین و تکلیف کارگر های فصلی باید همین الان اقدامات مهمی صورت گیرد.

برجی  تصریح کرد: وضعیت آرامستان ها اصلاً خوب نیست و باید اقدامات اساسی انجام شود و از شهرداری، نیروی انتظامی و سپاه نسبت به کنترل آرامستانها درخواست همکاری را داریم.

وی گفت: برای ادارات باید قانونی وضع شود که هیچ کس اجازه ورود بدون ماسک را به ادارات نداشته باشد زیرا ماسک زدن فرد سالم و مبتلا،  بالای ۹۸ درصد جلوگیری از انتقال کرونا را خواهد داشت.

 برجی افزود: غربالگیری در شهرستان مورد تشویق وزارتخانه قرار گرفت زیرا در یک منطقه در یک زمان ۴۸ ساعته غربالگری حضوری انجام شد.

ایشان افزودند: شش مرکز توسعه سلامت در شهر انار، امین شهر، گلشن،بیاض و لطف آباد و ۱۴ خانه بهداشت وجود دارد.

 دکتر برجی در مورد استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن نکات بهداشتی این امر را یک حق الناس تلقی کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در مورد روند کار تالارها گفتند: تالارهای شهر با رعایت نکات بهداشتی و با حداقل مهمان ها و تحت نظارت همکاران بهداشت برگزار می گردد.

دکتر برجی در جلسه گزارشی از روند کار بیمارستان را به شرح زیر بیان کردند: بیمارستان انار ۷۸ درصد پیشرفت داشته است و برای ادامه ساخت مبلغ ۱۲ میلیارد تومان تخصیص اعتبار می خواهد که مقداری از آن جذب و مقداری هم اوراق در حال پیگیری برای ساخت بیمارستان است.

 وی گفت: طی قراردادی که با خیر محترم حاج محمد علی ذوالفقاری بسته شد آزمایشگاه تشخیص طبی بیمارستان احداث خواهد شد که مساحت این آزمایشگاه ۴٠٠مترمربع خواهد بود .

برجی در پایان افزود: ساختمان امحاء زباله های عفونی هم ساخته شده و قرارداد خرید دستگاه اتوکلاو با حاج شیخ علی گنجی و حاج حسین اکبری بسته شد و خرید دستگاه سونوگرافی فصلی که تا یک ماه آینده طبق صحبت‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی شده است از طریق هیئت امنا خریداری خواهد شد.

گزارش: نرگس سلطانی،سمیه جعفری مقدم

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28634
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای تعداد افراد مبتلا به کرونا در انار به ۶۲ نفر رسید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.