تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
11

جشنواره “عید تا عید در خانه می مانیم” در انار برگزار می شود

  • کد خبر : 28424
  • 11 خرداد 1399 - 8:11
جشنواره “عید تا عید در خانه می مانیم” در انار برگزار می شود

رحیمی شهردار انار از برگزاری جشنواره عید تا عید با شرکت تمامی رده‌های سنی از خردسالان وکودکان تا بزرگسالان در شهرستان انار خبرداد.

به گزارش صدای انار،شنبه ۱۰ خردادماه نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان انار با مهندس رحیمی شهردار انار برگزار شد.

رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان انار هدف از این جلسه را بیشتر در مورد جشنواره عید تا عید در خانه می‌مانیم بیان نمود.
 وی گفت: شهرداری اول هر سال با پیش‌بینی بودجه خود، برای وظایف خود در زمینه‌های مختلف برنامه ریزی میکند، امسال به دلیل وجود کرونا اکثر برنامه‌های فرهنگی ما مانند آش شنبه سال، جشن‌های شعبانیه و عید فطر لغو شد، به همین دلیل برای جایگزینی برنامه‌های فرهنگی با مشورت با یک مشاور طرح‌های ایده آلی را برای ما ارائه داد بعد از بررسی وجمع بندی قرار شد که یک جشنواره ویا برنامه با عنوان عید تا عید در خانه بمانیم حول محور کرونا برگزار گردد.

شهردار انار افزود:این برنامه تمامی رده‌های سنی از خردسالان وکودکان تا بزرگسالان را دربر می‌گیرد.
رحیمی گفت: انشاالله در عید غدیر جشنواره واختتامیه ویژه‌ای برگزار خواهد شدو نهایتا به اثرات برتر، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
شهردار انار در رابطه با ویژگی‌های این برنامه گفت: این یک برنامه‌ای می‌باشد که تمامی سلایق را در برمی‌گیرد و این برنامه به قطعیت محتوایی فرهنگی دارد که برخلاف شئونات نمی‌باشد وهمچنین یاری‌دهنده شرایط قرنطینه می‌باشد تا مردم درگیر این برنامه شوند ودرخانه بمانند و اوقات فراغتشان پر شود مخصوصا برای دانش‌آموزانی که تعطیل شده‌اند.
 رحیمی درپایان صحبتهای خود به اصحاب رسانه گفتند: باتوجه به هزینه‌ای که برای این برنامه صورت گرفته روی مطالب وتبلیغات کار کنید ومردم را تشویق وترغیب کنید،با کمک شما این اتفاق نمود خوبی خواهد داشت وهمچنین افراد بیشتری استفاده خواهند کرد.

 قدیری مسئول روابط عمومی شهرداری شهرستان انار در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان انار از مردم درخواست کرد که لطفا تلاش کنید بیشتر در خانه بمانید واز این جشنواره لذت ببرید که این کار برای آسان‌تر کردن سختی قرنطینه بودن درخانه می‌باشد.

 قدیری در رابطه با آیتم‌های این جشنواره افزود:این جشنواره مردمی ۶ بخش دارد وتمامی شرایط وضوابط آن در پیج اینستاگرامی شهرداری ودیگر فضا‌های مجازی منتشر شده است.

وی گفت:اولین بخش نوای قرنطینه می‌باشد که خود شامل سه قسمت می‌باشد، قسمت اول اجرای آهنگ بومی_محلی با آلات موسیقی در یک فایل یک تا سه دقیقه‌ای می‌باشد، قسمت دوم اختراع وابداع یک آهنگ ویا سازی بدون استفاده از آلات موسیقی وقسمت سوم بازخوانی اهنگ ای ایران استاد بنان.

ایشان افزود:شرایط فایل‌های این سه ویدئو رعایت مدت زمان یک تا سه دقیقه و بانوان بالای نه سال نباید تک‌خوانی را انجام دهند وشئونات اسلامی باید رعایت شود. این فایل‌ها در فضای اینستاگرام منتشر خواهد شد ورای گیری مردمی صورت خواهد گرفت.

مسئول روابط عمومی شهرداری شهرستان انارگفت: بخش دوم نقاش کوچک شهر من می‌باشد که نقاشی روی کاشی است، یکسری کاشی تهیه شده است و بین گروه‌های سنی ۶تا ۱۲سال توزیع می‌شود. موضوع نقاشی دوستی با حیوانات وطبیعت است، وکاشی‌های نقاشی شده برروی دیواری نصب می‌گردد تا در معرض دید قرار گیرد وعکس‌های آن داخل پیج برای رای گیری مردمی قرار خواهد گرفت.

قدیری گفت:بخش سوم عکاسی هست که خود دو بخش دارد یکی عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای ودیگری عکاسی با موبایل می‌باشد. موضوعات این بخش ازعکاسی یکی اینکه خانه محیط امن من با هدف اینکه شهروندان زیاد از خانه‌های خود بیرون نروند، وموضوع دومی یک روز باخانواده در قرنطینه می‌باشد.

وی اظهار داشت:بخش چهارم مسابقه پرواز بادبادک‌های زندگی می‌باشد که ویدئو آموزشی آن در اینستاگرام منتشر شده است.

وی افزود:تمامی وسایل ساخت بادبادک در پک‌های بهداشتی به خانواده‌ها ارائه می‌گردد و روز اختتامیه جشنواره بادبادک ها را به هوا می‌فرستیم وبه بادبادک برتر جایزه نفیس تعلق میگیرد. این بخش از مسابقه به محافظان سلامت وپزشکان کادر درمان تعلق دارد وتجلیلی از این قشر جامعه را انجام دهیم و این قسمت محدودیت سنی ندارد.

قدیری در این نشست خبری گفت:بخش پنجم از مسابقه داستان ویک نمایش می‌باشد که ویدئو آن در پیج اینستاگرام گذاشته شده است، با وسایل بازیافتی و اضافی عروسک‌هایی ساخته شود وموضوع آزاد است اما حول محور اجتماع و خانواده وشهر وشهروند باشد، با عروسک ساخته شده یک داستان یک تا سه دقیقه‌ای داستان سازی ونمایشی در قالب فیلم گرفته شود.

وی در پایان افزود:بخش آخر گل من گلدان تو می‌باشد که گلدان‌ها تهیه شده و بین شهروندان توزیع می‌شود وگلی را در آن گلدان می‌کارند و گل مورد علاقه خود در روز اول عکس می‌گیرند و همان لحظه می‌فرستند وروز اختتامیه جشنواره، روز عید غدیر خم، گلدان‌ها را همراه خود می‌آورند به گلدانی با گل‌های زیباتر وپربهاتر جایزه تعلق می‌گیرد.

صوراسرافیل معاونت خدمات شهری شهرداری انار در این نشست درخصوص سطل‌های زباله در معابر اظهار داشت: در بحث سطل زباله وفرهنگ زباله متاسفانه مشکلاتی وجود دارد،اکثر شهرها در خیابان‌ها ومعابر شهری سطل زباله نیست، در معابر این کار نمیتواند انجام شود چون وجود سطل زباله در معابر نه تنها در شهرستان انار بلکه در همه جا مشکلات دیگری چون ریختن زباله تر داخل سطل باعث به وجود آمدن بوی گندی جلوی مغازه‌ها بشود، به دلیل عدم رعایت مردمی نمیتوان سطل‌های زباله را در معابر وخیابان‌ها گذاشت، نمونه آن سطل‌هایی که محفظه توری مانند داشتند و در مجتمع‌های مسکونی قرار دادیم که متاسفانه فضای کثیف تری را ایجاده کرده بود ،کار فرهنگ‌سازی مردم درجمع آوری زباله آغاز شده است وانشاالله در آینده نزدیک توزیع می‌شود.

معاونت خدمات شهری شهرداری انار درپایان گفت: با کمک روابط عمومی شهرداری کار‌های آموزشی وتبلیغاتی تفکیک زباله آغاز خواهد شدتا در مرحله اول  آموزش مردمی انجام شود وتمامی امکانات مورد نیاز برای تفکیک زباله فراهم گردیده است و همکاری مردم برای اینکار لازم است.

گزارش: نرگس سلطانی

عکس: فاطمه ناجی

 

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28424
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای جشنواره “عید تا عید در خانه می مانیم” در انار برگزار می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.