تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
34

آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان انار ۵۷ نفر می باشد

  • کد خبر : 28244
  • 28 اردیبهشت 1399 - 12:23
آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان انار  ۵۷ نفر می باشد

موسی زاده معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار گفت:تا به امروز آمار افراد مشکوک به کرونا ۴۷۹مورد، آمار نمونه گیری در سطح شهرستان ۲۸۱ مورد که ۲۳۱ مورد در شهرستان در قالب دوپایگاه نمونه گیری در بیمارستان ومرکز امین شهر که از این ۲۸۱ مورد ۵۷ مورد مثبت بومی و دو مورد غیر بومی ویک مورد فوتی به دلیل بیماری زمینه ای سرطان که داشتند.

به گزارش صدای انار،۲۷ اردیبهشت ماه جلسه گزارش عملکرد واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان در زمینه بیماری کرونا با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد.

دکتر برجی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در جلسه گزارش عملکرد واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان در زمینه بیماری کرونا  اظهار داشت: در تاریخ ۹۸/۱۲/۱۴ اولین پست قرنطینه استان در پلیس راه انار ایجاد کردیم؛ ارائه آموزش‌های گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر ومکان‌های عمومی و آموزش های لازم به مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مرتب انجام شد.

وی در خصوص عملکرد واحد بیماری ها گفت:  این واحد از همان روزهای اولیه شروع به کار کردند وبا اینکه ما هنوز مورد مثبتی نداشتیم به تمامی افراد مشکوک و افرادی ها خودشان مراجعه می‌کردند وپیگیر بودند آموزش‌های لازم ارائه شد.

دکتربرجی درخصوص آمار مبتلایان اظهار داشت:از روز اول تا الان ۵۷ مورد  کرونا مثبت  در شهرستان انار ثبت شده است.

وی گفت:بیشترین موارد مشکوک ومثبت در مناطق روستایی ما مانند امینشهر بوده که نمونه گیری ها را به امینهشر انتقال دادیم که خدایی نکرده آلودگی به سمت انار منتقل شود.

برجی افزود: مرکز امینشهر ۱۶ ساعته شد، پزشک وپرستار و بهورز و نیروهای آزمایشگاه اضافه شدند تا مردم مجبور نشوند به انار بیایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت خوشبختانه سه روز است مورد مثبت در شهرستان انار نداشتیم. و گله ای که دارم اینکه  متاسفانه عده ی محدودی از همشهریان هستند که قضیه کرونا را جدی نگرفته اند.

موسی زاده معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار گفت:تا به امروز آمار افراد مشکوک به کرونا ۴۷۹مورد، آمار نمونه گیری در سطح شهرستان ۲۸۱ مورد که ۲۳۱ مورد در شهرستان در قالب دوپایگاه نمونه گیری در بیمارستان ومرکز امین شهر که از این ۲۸۱ مورد ۵۷ مورد مثبت بومی و دو مورد غیر بومی ویک مورد فوتی به دلیل بیماری زمینه ای سرطان که داشتند.

مهندس موسی زاده گفت:ما مردم را مقصر نمیدانیم شاید ما در بحث آموزش کم کاری کرده ‌ایم، انشاالله همگی با همکاری یکدیگر از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

 در ادامه خانم دکتر اناری‌دخت رئیس بیمارستان ولیعصر انار در خصوص گزارش عملکرد واحد درمان  اظهار داشت: تشکیل کمیته های متعدد برای بررسی راهکاری‌های پیشگیری از کرونا ویروس دربیمارستان، ابلاغ دستورات از سمت دانشگاه به بیمارستان با تشکیل کمیته، آموزش مداوم ومکرر پرسنل در پیشگیری از این ویروس ونحوه انتقال آن، آموزش نحوه تعامل با خود پرسنل وبیماران، آموزش مراجعین وبیماران درمورد این بیماری انجام پذیرفت.

وی گفت: تخصیص اتاق ایزوله تنفسی برای جلوگیری از سرایت بیماری، راه اندازی اتاق تریاژ برای جدا کردن بیماران تنفسی از سایر بیماران، راه اندازی واحد نمونه گیری از بیماران سرپایی داخل یک کانکس، گندزدایی مکرر صندلی ها و مکان های شلوغ بیمارستان وکانکس ها واتاق بیماران از دیگر اقدامات واحد درمان بوده است.

وی در خصوص آمار کرونا در شهرستان انار در واحد درمانی گفت:آمار کل مراجعه کنندگان به بیمارستان ولیعصر(عج) انار که در تریاژ غربالگری شدند۶۰۷۰ مورد، که ۲۰۲ مورد علائم تنفسی داشتند، اعزام افراد با علائم تنفسی ۷۹ مورد بوده وبیماران سرپایی ۲۳۳ مورد ثبت شده است.

محمود دهقان مسئول کلینیک تخصصی  انار در این جلسه گفت:برای مراجعه کنندگان  به کلینیک ماسک ودستکش در اختیارشان گذاشته شده است.

وی گفت:با توجه به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،کلینیک تخصصی در زمان تعطیلات بسته نشد وپرسنل در حوزه های تخصصی خود فعالیتشان را ادامه دادند.

دهقان افزود:برای عدم تجمع مراجعه کنندگان در کلینیک صندلی ها را با فاصله گذاشته ایم و وبه مراجعه کنندگان گفته شده داخل ماشین هایشان منتظر بمانند تا با آنها تماس گرفته شود و بعد به کلینیک مراجعه نمایند.

مسئول کلینیک تخصصی  انار اظهار داشت:رسانه ها باید پررنگ تر بحث امکانات حفاظتی شبکه بهداشت را به مردم اطلاع رسانی کنند وفعالیت بیشتری داشته باشند و در سطح شهر مغازه داران و افرادی هستند که از وسایل حفاظتی در مقابل کرونا ویروس استفاده میکنند.

وی گفت: گرمی هوا تاثیری در تضعیف این بیماری ندارد چرا که در خوزستان آمار رو به افزایش است  و از مردم خواهش می کنیم رعایت کنند.

زمانی رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان انار در این جلسه گزارشی از عملگکرد واحد خود داد و اظهار داشت: طبق جلسه ای که در خصوص کرونا در رفسنجان داشتیم قرار بر این شد یک پست ویژه در انار ویک پست ویژه در رفسنجان داشته باشیم.

 وی گفت: ما علاوه برشهرستان انار جوادیه ، بیاض وتقی آباد را هم از لحاظ بیماران مشکوک پوشش دادیم که ماموریت‌هایش از کد ویژه انار بوده است و ادامه خواهد داشت.

زمانی در خصوص آمار عملکرد واحد خود گفت:از ابتدای طرح تا به امروز ۴۵۷ ماموریت داشتیم که ۱۴۸ مورد به بیمارستان ولیعصرانار ، ۳۳ مورد اعزام به بیمارستان علی ابن ابی الطالب رفسنجان ، ۳ مورد هم اعزام به بیمارستان یزد و۲۷۳مورد هم در همان محل سرپایی بوده است.

وی گفت:از آمار ۴۵۷ مورد ماموریت، ۳۸ مورد مشکوک به کرونا بودند واعزام شدند.

وی در ادامه گفت:بیش از ۵۳۰۰۰ نفر طرح پرسشگری انجام شده است که ۴۹ نفر مشکوک بودند که به بیمارستان‌های شهربابک ورفسنجان ارجاع داده شدند که بیش از ۸۰۰۰ نفر هم برگشت داده شدند.

میرکی مسئول روابط عمومی و مسئول واحد بیماریها شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در جلسه گزارش عملکرد واحد شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت:  این ویروس شناسنامه دار نیست و زمان می‌شمارد وهر بار علائم وعوارض جدیدی از خود نشان می‌دهد، هردو هفته یکبار یک مقاله جدید از علائمش منتشر می‌شود.

وی گفت:گرما روی این ویروس تاثیری ندارد چرا که شهر کشور خوزستان وحتی قسمت جنوب کرمان خودمان امار بالایی رو دارد.ویروس ضعیف نشده است.

وی در خصوص آمار کرونا در شهرستان اناراظهار داشت: کل موارد مشکوک۴۷۹ مورد، موارد سرپایی ۴۰۰ مورد کل موارد نمونه‌گیری که انجام شده۲۸۱ مورد که ۲۳۱ مورد در انار وامینشهر ودر ۱۷ روز بوده است.

میرکی افزود:سه روز است که نمونه گیری نداریم چون موردی نبوده واگر موردی گزارش شود صفر تا صد کار، پیگیری وبیماریابی  را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص امار بستریان افزود: موارد مثبت بستری شده ۱۲ درصد ،دارو ودرمانی ۲۳ درصد که برای ۱۳نفر شروع شد.

وی در پایان اظهار داشت:انشاالله عید فطر باهمکاری همشهریان عید سفیدی داشته باشیم.

در پایان این جلسه از زحمات و تلاشهای اصحاب رسانه شهرستان بخاطر همکاری و اطلاع رسانی تقدیر و تشکر شد.

عکس: منصور زارع

گزارش:نرگس سلطانی

   

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28244
  • دیدگاه‌ها برای آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان انار ۵۷ نفر می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.