تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
11

سخنی با دکتر فدایی استاندار کرمان/شهرستان انار را دریابید

  • کد خبر : 18139
  • 24 آبان 1397 - 16:50
سخنی با دکتر فدایی استاندار کرمان/شهرستان انار را دریابید

بالاخره بعد از پنج ماه انتظار استاندار دیار کریمان معرفی شدند.

بالاخره بعد از پنج ماه انتظار استاندار دیار کریمان معرفی شدند.
آیا آقای فدایی هم به مانند دیگر استانداران پیشین ،شهرستان انار را نادیده خواهند گرفت؟ آیا شهرستان انار همچنان دراستان مظلوم و مورد بی مهری قرار خواهد گرفت ؟

خطاب به استاندار کرمان چند سطری را عارض خواهیم شد:

جناب آقای دکتر فدایی

استاندار محترم کرمان

سلام
با توجه به اینکه شهرستان انار یکی از شمالی ترین شهرستان های استان میباشد و در سه راهی ترانزیتی به مرکز استان کرمان ،استان هرمزگان و پایتخت کشور است،شهرستان انار با این موقعیت عالی همیشه نادیده گرفته شده است ،از راه سازی که چند سالی هست که هنوز پل غیر هم سطح کمربندی انار ناتمام مانده است،از شهرک صنعتی که تسهیلات و تخفیفات ویژه در نظر گرفته نشده است و زیر ساخت های آن مشکل دارد که این امر باعث عدم سرمایه گذاری  و صنعتی شدن شهرستان است، و جوانان تحصیل کرده این شهرستان از بیکاری رنج میبرند.
شهرستان انار چند پروژه ناتمام دارد از جمله بیمارستان و مجتمع ادارات شهرستان و جاده امین شهر و ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی که فقط در حد یک حرف باقی ماند.
جوانان شهرستان انار از کمبود فضاهای ورزشی گلایه مند هستند ،آیا حق یک جوان اناری این نیست که شاد و سرزنده باشد؟
ابنیه های تاریخی شهرستان که یکی پس از دیگری رو به فراموشی و تخریب است این حق نسل آینده است که بداند در یک شهر تاریخی، دیده به جهان گشوده است.
جوانان اناری در ادارات انار هیچ سهمیه ای ندارند و اکثر کارمندان ادارات غیر بومی هستند این دور از انصاف است که جوان تحصیل کرده اناری در شهر خودش جایگاهی نداشته باشد.
آلایندگی مس میدوک انواع بیماری ها را میهمان شهرستان انار کرده است در صورتی که جوانان شهرستان انار اندک سهمیه ای در به کار گیری در این معدن و همچنین مس سرچشمه را دارند که در مقایسه با شهرستانهای دیگر استان خیلی ناچیز است.
سرمایه گذارهای شهرستان به دلیل اینکه تسهیلات و تخفیفات ویژه در اختیارشان قرار نمیگیرد برای سرمایه گذاری به استان های همجوار مهاجرت میکنند و در شهرک های صنعتی و بانک های دیگر استانها سرمایه گذاری میکنند در حالی که شهرستان انار و استان کرمان میتواند با این سرمایه ها پیشرفت هایی داشته باشد در حالی که شهرستان انار از لحاظ سرمایه رتبه خوبی در استان را دارد.
اکثر ادارات شهرستان انار هنوز با گذشت چند سال که شهرستان شده است وابسته به ادارات رفسنجان است و مستقل نشده است.
شهرستان انار یک اداره پست ندارد و هنوز یک دفتر پست است .
حوزه جغرافیایی شهرستان انار مشکل دارد مثلا تا ده کیلومتری انار جز شهرستان شهربابک میباشد که اگر حوزه جغرافیایی اصلاح شود معادنی که در این منطقه هستند جز محدوده انار محسوب شده و درآمدی از آنها شامل حال انار خواهد شد.
این موارد گوشه ای از مشکلات مردم شهرستان انار میباشد.
باتوجه به سوابق حضرتعالی خواهشمندیم که شهرستان انار را جزء اولین سفرهای خود قرار دهید و برای بهبود و ارتقاء شهرستان انار برنامه های ویژه ای در نظر بگیرید تا شهرستان انار از گمنامی در استان و کشور در بیاید.

سمیه جعفری مقدم،عضو هیات تحریریه صدای انار

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=18139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. متن بسیار زیبایی بود و حرف دل تمام همشهریان. ما داریم میبینیم که چقد خانمها و آقایان غیر بومی در انار شاغلند و همه هم از شرایط انار ناراضی و منت هم برسرمان دارند!!! کاش همه ی شعر متحد میشدند تا این همه جوان لیسانس و فوق لیسانس بومی بیکار نباشند و جماعتی غیر بومی مشاغل را در دست بگیرند. اعتراضات همگانی و البته با همکاری رسانه ها خیلی میتواند موثر باشد