تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
9

راه اندازی پیش سردکن کشتارگاه دام شهرستان انار

  • کد خبر : 16403
  • 17 شهریور 1397 - 8:55
راه اندازی پیش سردکن کشتارگاه دام شهرستان انار

پیش سردکن کشتارگاه دام شهرستان انار با ظرفیت ۵ تن و اعتبار ۷۰ میلیون تومان توسط شهرداری محترم شهر انار تأمین و راه اندازی شد.

دکتر کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : کشتارگاه دام این شهرستان جزء کشتارگاههای نیمه صنعتی استان کرمان می باشد. پیش سردکن کشتارگاه دام شهرستان انار با ظرفیت ۵ تن و اعتبار ۷۰ میلیون تومان توسط شهرداری محترم شهر انار تأمین و راه اندازی شد.
وی بیان کرد : لاشه های گوشت در پیش سردکن به مدت ۲۴ ساعت با دمای ۰ تا ۴- درجه سانتیگراد نگهداری می شود تا تغییرات پس از کشتار و طی مرحله جمود نعشی باعث تغییر در PH لاشه شده و گوشت نرم و ترد گردد. این گوشت دارای بو و طعم مطلوب بوده و همچنین جمود نعشی و کاهش PH، باعث از بین رفتن ویروس ها و میکروب های احتمالی می شود و تأثیر بسزائی در افزایش ضریب سلامت و اطمینان گوشت دارد. که پس از ۲۴ ساعت نگهداری در پیش سردکن کشتارگاه دام با خودروهای مخصوص حمل گوشت به مراکز عرضه فرآورده های خام دامی منتقل می شود.
ایشان افزود : دام کشتار شده دارای مهر و لیبل بهداشتی مورد تأئید دامپزشکی می باشد که به عنوان شناسنامه لاشه دام دارای مشخصات، نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ مصرف، شرایط نگهداری و نوع لاشه است. از شهروندان محترم تقاضا می شود که گوشت قرمز خود را از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی که مورد تأئید دامپزشکی بوده و دارای مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می باشند تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک و گوشتی که فاقد مهر و لیبل می باشد از خرید آن اجتناب کرده و سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان واحد نظارت بهداشتی با شماره تماس های ۳۴۳۸۲۸۳۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ اطلاع دهند.
دکتر شفائی در پایان گفت : با پیگیری های شبکه دامپزشکی شهرستان انار و همکاری و مساعدت فرمانداری محترم، دادستان، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار این شهرستان نواقص موجود و امکانات مورد نیاز در کشتارگاه دام برطرف گردید. ضمنا از تلاش های مستمر و مجدانه مسئولین این شهرستان خصوصا شهردار محترم در رفع مشکلات و تکمیل و تجهیز کشتارگاه دام تقدیر و تشکر بعمل می آید.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=16403
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی پیش سردکن کشتارگاه دام شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.